Podłączenie klaksonu

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Podłączenie klaksonu

Postprzez kamillo1989 » 12 paź 2012, o 18:40

Witam, w moim golfie (1992) klakson (pojedynczy) wisi w powietrzu, kable są od niego całkowicie odłączone. Czytałem trochę na forach i dowiedziałem się, że za klakson odpowiada specjalny przekaźnik (drugi od prawej, dolny rząd w skrzynce bezpieczników). U mnie niestety nie znalazłem go. Chciałem prosić o schemat lub opis słowny połączenia.
kamillo1989
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 18:35
Lokalizacja: Rzeszów

Podłączenie klaksonu

 

Postprzez Zico63 » 12 paź 2012, o 19:23

Przy POJEDYNCZYM klaksonie wystarcza zworka zamiast przekaźnika. W polu 11 przekaźników zwiera Kolega piny 2 z 4.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez kamillo1989 » 12 paź 2012, o 21:29

Dzięki za szybką odpowiedź ;) Mam pytanie co do podłączenia samego klaksonu: który kabel oryginalnie odpowiada za napięcie klaksonu, jaki kolor ? Drugi kabel podłączam normalnie do masy, tak ?
kamillo1989
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 18:35
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Zico63 » 12 paź 2012, o 21:48

Przy klaksonie jest to czarny z żółtym paskiem; prąd z zapłonem, zanika przy kręceniu rozrusznikiem - tak ma być. Od klaksonu idzie brązowy lub brązowo-żółty do skrzynki bezpieczników, gdzie albo przekaźnikiem (dwa sygnały), albo poprzez zworkę i przycisk w kierownicy (jeden sygnał) jest dołączany do masy.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez kamillo1989 » 12 paź 2012, o 22:21

Kable te idą w jednej wiązce (prąd z zapłonem i masowy klaksonu), czy oddzielnie ? Brązowy mam, lecz czarnego z żółtym paskiem nie widzę.
kamillo1989
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 18:35
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Zico63 » 12 paź 2012, o 22:35

Razem, w "koszulce" lub owinięte tasmą parcianą (płócienną) w zależności od wersji.
Ostatnim miejscem gdzie można ten przewód spotkać ze sporym prawdopodobieństwem jest okrągłe złącze nad chłodnicą. Tam powinien "jeszcze" być.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez kamillo1989 » 12 paź 2012, o 23:17

Dzięki wielkie za pomoc ;) Jak tylko będę miał chwilę, spróbuję to ogarnąć. Kupiłem auto 2 lata temu i przez cały czas klaksonu nie było i ten brak zaczął mi właśnie doskwierać :D

[ Dodano: 2012-10-15, 21:35 ]
Udało mi się odnaleźć kable od klaksonu. Brązowy - masowy , poprowadzony przez zworkę i przycisk w kierownicy do masy, oraz żółto - czarny przez bezpiecznik 13 - napięciowy - po zapłonie. Problem w tym, że ten czarno - żółty kabel po wyjściu z okrągłej wtyczki nad chłodnicą redukowany jest do cieńszego - żółtego, który wraz z dwoma innymi cienkimi przewodami tworzy wtyczkę, która wisi niepodłączona w okolicach klaksonu. Spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ? Wydawało mi się, że ten czarny kabel z żółtym paskiem raczej powinien być zakończony wsuwką i przeznaczony bezpośrednio do podłączenia klaksonu.
kamillo1989
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 18:35
Lokalizacja: Rzeszów


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości