Podłączenie sterownika centralnego zamka

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Podłączenie sterownika centralnego zamka

Postprzez Krzysztof » 17 cze 2013, o 11:10

Witam zakupiłem sterownik centralnego zamka ale nie ma szczegółowej instrukcji jak go podłączyć
Obrazek
Czy ktoś mógł by mi pomóc w tym. Golf 3 1.9 Td kombi 1994r.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Tyntyryntyn puci puci
Avatar użytkownika
Krzysztof
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 19:40
Lokalizacja: google

Podłączenie sterownika centralnego zamka

 

Postprzez adams » 17 cze 2013, o 19:29

Witaj, widzę, że dawno nie było na forum tematu sterownika zamka centralnego z pilota to Ci pomogę :mrgreen:

http://www.golf3.pl/topics4/zamek-centr ... t59500.htm

A jeżeli tam mało dostępnie napisali no to dla Twojego schematu speszjal for YOU

* logiczne plus to je plus,

* masa jest minus,

* bagażnik nas zapewne nie intererere,

* jeżeli masz elektryczne szyby to zapinasz przekaźnik żeby Ci zamienił biegun wychodzący z minusa na plusa i wpinasz się pod przewód od zamykania zamka w wiązce auta

* dwa brązowe przewody to plusowe wyjścia na kierunki. Jako że Ty jesteś szczęśliwym posiadaczem dwóch takich brązowych kabelków to nie musisz się bawić w lutowanie diód (gdybyś nie był szczęśliwcem musiałbyś kupic dwie diody prostownicze za ok 1 zł każda plus VAT)

* jako że nie masz opisu ( trochę mi ciężko w to uwierzyć że sprzedali sterowanie bez opisu co gdzie wychodzi ) to najprościej będzie nadusić na zamykanie na pilocie i zaobserwować gdzie pojawi się sygnał. To samo z otwieraniem. Wiesz jak to sprawdzić ? Jeżeli nie to krótki instruktaż. Podpinasz jeden koniec "kontrolki" vel żarówki zakończonej dwoma kabelkami do minusa a drugi koniec podpinasz do jednego z 6 nieopisanych do końca kabelków. Jak się zaświci to znaczy że tam się pojawia napięcie.

* teraz sprawa skonfigurowania czasu impulsu. Zapewne tam jest zworka chociaż to na "schemacie" mi zworki nei przypomina. Ustawiasz na 0,5s.

* przycisku od programowania pilota nie ruszasz oczywiście :)

* radzę Ci sczytaj dokładny model tego sterownika z obudowy gdzieś, bo jak Ci padnie bateria w pilocie albo z jakichś innych niewyjaśnionych mi przyczyn rozprogramuje Ci się pilot za jakiś czas to prościej będzie znaleźć instrukcje programowania na wszechwiedzących g :szok: glach :)

P.S. Jeżeli by Ci się nigdzie nie pojawił impuls przy zamykaniu i otwieraniu na tych 6 kolorowych przewodach to prawdopodobnie będzie trzeba zrobić odpowiednie mostki (konfiguracja typu zamka) ale myślę że ten podpunkt Twojego sterownika nie dotyczy bo nie sądzę żeby ktoś był tak gupi żeby sprzedać tego typu sterowanie bez opisu jak to potem skonfigurować. Także to tylko taka uwaga gdyby Ci się tam nic nie pojawiało przy szukaniu plusa, ale pewnie nieprzydatna :-P

POWODZENIA :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Balcer » 17 cze 2013, o 22:17

Wklejam Ci moj post z blizniaczego tematu.


Szukajka nie gryzie tym bardziej ze to swiezy temat.

Kod: Zaznacz cały
Z centralki laczysz razem :czerwony , żółty i żółto / czarny i dajesz do plusa
(ja podlaczylem u siebie pod plus w pompce od centralnego ktora jest w bagazniku)

czarny - wiadomo masa i laczysz albo z karoseria albo z masa z pompki

Teraz tak bialy to zamykanie i laczysz go z zółto/czerwonym w pompce
biało/czarny to otwieranie i laczysz go z biało / czarnym z pompki centralnego.

Niebieskie to sa kierunki i podlaczasz sie w wiazki lamp jezeli masz diody prostownicze jezeli nie masz to kupujesz diody minimum 3-4 amperowe w sklepie elektronicznym powiesz ze do kierunkow to Ci dobiora.

Jezeli chodzi o domykanie szyber dachu to musi Twoja centralka posiadac funkcje domykania szyb i wtedy nalezy impuls "plusowy" podlaczyc po prostu pod zamykanie czyli pod biały przewod w centralki i to wszystko.
Jezeli Twoja centralka ma domykanie szyb sterowane minusem a tak jest w wiekszosci to musisz zastosowac przekaznik. Ale nie pamietam juz jak to podlaczalem u siebie.


Reszta przewodow z kostki centralki jest nie potrzebna i mozna je albo odciac badz ladnie zaizolowac zeby nie walaly sie 


W twoim przypadku niebieskie przewody sa brazowymi
Oraz domykanie nie jest rozowe tylko zielone. Musisz zastosowac przekaznik

zworke ustawiasz na elektryczne zamki 0,5 sec
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez hellaflush » 17 cze 2013, o 22:42

Sorka, że się wtrącę. Ja mam jedno wyjście na kierunki to jakie diodki muszę kupić? Bo nigdzie koło mnie nie ma tych BY-550/400.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez adams » 17 cze 2013, o 23:29

U mnie na schemacie sterownika (akurat mam pudełko w szafie więc masz szczęście :mrgreen: ) napisali że diody maja być min 3A. Idź do elektronicznego i powiedz że potrzebujesz diody prostownicze żeby wytrzymały prąd rzędu minimum 3A i po sprawie. Ja chyba mam IN5408 ale głowy nie dam za to bo to było dawno temu za siedmioma górami lasami i rzekami ;-)

POZDRO :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Balcer » 19 cze 2013, o 12:29

Idz do elektornicznego i powiesz ze chcesz do kierunkow i tyle.

Jako ciekawostke dodam ze w tych ktore zakladam innym pisze minimum 4a
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez hellaflush » 19 cze 2013, o 13:14

u mnie napisali, ze min 5A a napiecie obojetne? Bo w sklepie maja do 1000V a te ze schematu 5A i 400V.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez Gofer » 19 cze 2013, o 17:16

hellaflush napisał(a):Bo w sklepie maja do 1000V a te ze schematu 5A i 400V


hellaflush napisał(a):u mnie napisali, ze min 5A a napiecie obojetne


Tak napięcie obojetne ponieważ diody prostownicze o tym amperarzu produkowane są od napiecia 50 Volt, takiego napięcia w autku przecież nie ma.
5 A to musi być zachowane ze względu na płynące w obwodzie prądy.
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX


- - - prośba o bycie chrzestnym



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 25 gości