poduszka w kierownicy

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

poduszka w kierownicy

Postprzez arek s » 31 lip 2010, o 08:51

witam,mam pytanko jak zdemontowac poduszke kierownicy,tak zeby sobie nie wystrzelila,musze zdjac kierownice.slyszalem rozne opinie ,bylem u elektryka to powiedzial ze na dwie godziny trzeba odpiac klemy zeby nie wystrzelila i pod komputer,tak ze za sam komputer wola 50zl.dlatego chcialem sam to zrobic.pozdro i prosze o pomoc.
arek s
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 1 sty 2010, o 19:05
Lokalizacja: wloclawek

poduszka w kierownicy

 

Postprzez Lucas » 31 lip 2010, o 10:24

Eeee słuchaj żaden komputer,a elektryka zmień :-P wyjmij po prostu zaślepke po lewej stronie kierownicy, tą na ktorej świeci sie kontrolka od poduszki i odepnij wtyczke. Dla super bezpieczeństwa odłącz klemy przed tą operacja i bedzie ok. Nie trzeba żadnych 2 godzin i komputerów. żeby wyjąć samą poduchę odkręcasz pod kierownicą 2 śruby imbusowe i poducha wychodzi, potem odpinasz taśme i jest Twoja :-D Ukaże Ci sie wileka śruba na śrokdu kiery (bodajże 24, albo 27) odkręcasz ja i masz kierownice w ręce. Otwierasz piwo i operacja zakończona :-P
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Zico63 » 31 lip 2010, o 12:30

Lucas napisał(a):wyjmij po prostu zaślepke po lewej stronie kierownicy, tą na ktorej świeci sie kontrolka od poduszki i odepnij wtyczke. Dla super bezpieczeństwa odłącz klemy przed tą operacja i bedzie ok.

Tak to można akurat nałapać błędów na sterownik i kontrolka będzie świecić. Co ma dać odpięcie kontrolki?
Są tematy o demontażu kierownicy z poduszką, tu napiszę tylko że należy zdjąć minusową klemę z akumulatora a kluczyk w położeniu STOP ( anajlepiej wyjęty z samochodu!) i dopiero przystąpić do kolejnych czynności.
Pod żadnym pozorem nie można włączyć zapłonu bez podpiętej na gotowo poduszki! Takie włączenie, np dla próby manetek, to gwarancja złapania błędu! Klema dopiero gdy wszystko podłączone!
Ostatnio edytowano 31 lip 2010, o 14:48 przez Zico63, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez killah » 31 lip 2010, o 13:21

Zico63 napisał(a):
Lucas napisał(a):wyjmij po prostu zaślepke po lewej stronie kierownicy, tą na ktorej świeci sie kontrolka od poduszki i odepnij wtyczke. Dla super bezpieczeństwa odłącz klemy przed tą operacja i bedzie ok.

Tak to można akurat nałąpać błędów na sterownik i kontrolka będzie świecić. Co ma dać odpięcie kontrolki?
Są tematy o demontażu kierownicy z poduszką, tu napiszę tylko że należy zdjąć minusową klemę z akumulatora a kluczyk w położeniu STOP i dopiero przystąpić do kolejnych czynności.
Pod żadnym pozorem nie można włączyć zapłonu bez podpiętej na gotowo poduszki! Takie włączenie, np dla próby manetek, to gwarancja złapania błędu! Klema dopiero gdy wszystko podłączone!


cześć Zico
nie rozumiem o co chodzi z tym położeniem stop kluczyka?
killah
 

Postprzez K@mil » 31 lip 2010, o 14:37

http://www.golf3.pl/topics28/demontaz-p ... t22078.htm

[ Dodano: 2010-07-31, 14:39 ]
cześć Zico
nie rozumiem o co chodzi z tym położeniem stop kluczyka?


Mysle ze Polozenie stop kluczyla, to kluczyk wlozony do stacyjki.
U nas w golfie jest Stop Zaplon Start :P
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Zico63 » 31 lip 2010, o 14:48

Właściwie powinienem napisać: kluczyk wyjęty i schowany do szafki, aby nas nie korciło go włączyć na "zapłon" by sprawdzić czy wszystko naprawiliśmy. Kluczyk wkładamy do stacyjki po całkowitym zakończeniu prac! Tak będzie bezpiecznie.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Lucas » 1 sie 2010, o 10:29

Zico63 napisał(a):
Lucas napisał(a):wyjmij po prostu zaślepke po lewej stronie kierownicy, tą na ktorej świeci sie kontrolka od poduszki i odepnij wtyczke. Dla super bezpieczeństwa odłącz klemy przed tą operacja i bedzie ok.

Tak to można akurat nałapać błędów na sterownik i kontrolka będzie świecić. Co ma dać odpięcie kontrolki?


Jeśli wprowadziłem w błąd z tą kontrolką to przepraszam :oops: , ale gdzieś kiedyś wyczytałem że tak się robi i kiedy sam zdejmowałem kiere tak zrobiłem i nic sie nie stało. Byłem nawet potem pod kompem ale z innego powodu i było w porządku
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Zico63 » 1 sie 2010, o 21:18

W porządku, jest tak że błędu się nie złapie jeśli nie podepnie się klem czy zapłonu bez podpiętej poduchy. Koledze się wtedy udało bo nic nie podpiął :-D
Gdy by jednak chciał Kolega wówczas coś wypróbować... odpięcie kontrolki nic nie da bo to sterownik łapie błędy!
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez adams » 4 sie 2010, o 00:06

Witam obecnych czytaczy :) Pozwolę się wtrącić w temat jako że pare lat temu odpinalem poduszkę pasażera i caly sterownik od poduszek wypinałem (wymiana nagrzewnicy) i pytałem Kolegę Zico63 na PW jak to zrobić żeby potem nie było błędów po podpięciu. I w zamian otrzymałem wycinek z książki serwisowej gdzie było napisane że po całkowitym odpięciu akumulatora, najpierw podpiąć klemę + potem przekręcić kluczyk na zapłon i potem podpiąć masową. Ja tak zrobiłem i ani błędów nie ma ani mi w zęby nie dała a dwa lata już minęło jak patrze teraz na pocztę. Więc myśle że sposób warty polecenia.

Najpierw +
potem kluczyk na zapłon
i na końcu masa.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 4 sie 2010, o 18:38

No, tak było. Potem w innych źródłach jako procedurę zalecają: podpięcie poduchy - klema plusowa - klema minusowa - zapłon.
Obie nie powodują złapania błędów ani ryzyka niezamierzonego odpału poduchy, nie jest to więc tak krytycznie ważne.
Najważniejsze by sterownik poduszek nie dostał napięcia gdy jeszcze wszystkie poduszki będące w wyposażeniu samochodu nie są zamontowane. Najpierw całkowite zamontowanie a potem prąd!
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Mariusz164 » 5 sie 2010, o 19:26

panowie ja bez żadnego odłączanie akumlatora nic z tych żeczy nie robiłem odpiołem poduszke włączyłem nawet zapłon jak sprawdzałem manetke wycieraczek. sterownik air bag sam sobie kasuje błędy żeby lamka nie świeciła jeżeli oczywiście nie uszkodzisz czegoś. przynajmniej umnie nic się nie stało.

[ Dodano: 2010-08-05, 19:29 ]
a i zapomniałem dodać. u taty robiłem poduszki na kompie wyskakiwał bląd z opornością poduszki coś tam nie pamiętam dokładnie jak było napisane okazało się że była walnięta taśma w kierownicy wymieniłem taśme i błąd sam się skasował.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości