Pomocy. Pompka paliwa plus elektyrka! Zielony

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Pomocy. Pompka paliwa plus elektyrka! Zielony

Postprzez Bumus » 11 gru 2012, o 19:15

Witam. Jestm tu nowy wiec jesli taki temat był to przepraszam. Mianowicie mam problem, kupiłem niedawno 2.0 Gti z 1996 roku. wszystko ladnie pieknie tylko nie pali na benzynie, sprawdzilem pompke paliwa na krotko i dziala, lecz na kostce ktora do niej dochodzi prad jest tylko czasami po przekreceniu zaplonu dodaje ze bezpiecznik odpowiedzialny za pompke paliwa jest dobry z przekaznikiem nie wiem. Pomoze ktos ? :-(
Bumus
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Stary Chwalim

Pomocy. Pompka paliwa plus elektyrka! Zielony

 

Postprzez mate157 » 11 gru 2012, o 19:35

Pompka po przekręceniu kluczyka na "zapłon" załączana jest na kilka sekund, a Gdy auto chodzi to wtedy raczej śmiga cały czas.
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez pablomed » 11 gru 2012, o 23:26

Bumus, to co kolega wyżej napisał oraz dodam że od pompy jest przekaźnik pierwszy na dole po prawej, który jest sterowany przez sterownik silnika. Po przekręceniu kluczyka pompka na chwilę się włącza i to u ciebie działa, tylko co znaczy czasami?? Jesli za każdym razem pompka na chwilkę się po zapołonie włączy , to zarówno przekaźnik i okablowanie zarówno od przekaźnika do pompy jak i od sterownika silnika (ECU) do przekaźnika w skrzynce jest ok. Jeśli czasem się napięcie pojawia a czasem nie to coś z tych elementów może być niesprawne, na pierwszy ogień podmiana przekaźnika i ocena jego styków w skrzynce czyli podmienić poruszać Ponowne włączenie pompy następuje gdy zaczyna pracować rozrusznik, i gdy działa silnik. Zeby to ponowne włączenie nastąpiło sterownik silnika musi dostawać impulsu z czujnika wału korbowego, tego samego dzięki któremu jest iskra.
Iskra jest bo auto ( z tego z rozumiałem) chodzi na LPG - czyli kwestię czujnika możesz pominąć.
Pozostają takie rzeczy:
1. Pompa włącza się ponownie jak należy tylko nie wiesz o tym bo nie posłuchałeś jej dokładnie, a silnik nie pracuje na benzynie z innych przyczyn.
2. Pompa może mieć odcięcie zasilania podczas pracy na LPG, rozwiązanie to nie jest stosowane przez gazowników staddardowo, ale często samodzielnie przez użytkowników żeby pompę oszczędzać. Jest to realizowane za pomocą dodatkowego przekaźnika wpiętego w obwód pompy i w obwód elektrozaworu LPG - trzeba tego dodatkowego przekaźnika szukać i sprawdzić, może być w wielu miejscach zamontowany, łap jeśli się da kontakt z poprzednim właścicielem może coś powie na ten temat
3. Rzadko może wystąpić usterka sterownika silnika - mało prawdopodobne, nie myśl o tym na razie tylko jak już nic innego nie wyjaśni usterki

dopisuj w temacie takie istotne informacje czy jest LPG bo tylko się domyślam z opisu "nie pali na benzynie", oraz jaka to jest generacja instalacji LPG
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bumus » 14 gru 2012, o 08:57

Okazalo sie ze wlozenie nowej pompki paliwa pomoglo lecz nie na dlugo. Znowu jej nie slysze gdy wlaczam zaplon. Nie moglem np dzisiaj odpalic, zaraz przyjedzie kolega szarpnie mnie to zobacze jaki jest powod ;x
Bumus
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Stary Chwalim

Postprzez pablomed » 14 gru 2012, o 10:37

wymieniłes pompkę mimo ze wcześniej ją sprawdziłeś na krótko że działa i na dodatek sprawdziłes że nie dochodzi do niej napiecie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bumus » 16 gru 2012, o 09:40

Zeby nie bylo opowiem co i jak zeby nie miszac innym. Stara pompka na krotko dzialala ale nie zawsze podpytalem mechanika co to moze byc powiedzial ze pompki czasami tak maja ze pochodzi troche i tak padnie wiec zakupilem nowa. Rano tak jak pisalem nie odpalil Golfik wiec postanowilem kupic nowy akumulator teraz prad dfochodzi do pompki za kazdym razem. Mam jeszcze pytanie wiem ze nie ten topic ale pokusze sie. Mam zlywkly gaz w Moim Gti mechanik powiedzial mi ze gaz bedzie strzelal i za kazdym razem bedzie padala przeplywka(przeplywomierz) chcialbym zapytac czy to prawda i czy mozna temu jakos zaradzic bo czasami chcialbym takze polatac na benzynie a bez przeplywki obroty faluja etc
Bumus
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Stary Chwalim

Postprzez pablomed » 16 gru 2012, o 13:44

Bumus, zgadza się że strzał może uszkodzić przepływkę. W praktyce nie jest tak źle. Musisz dbać o jak najlepszy stan układu zapłonowego i przynajmniej jaką taka regulację instalacji LPG.
Masz napewno zamontowaną klape i gumowy pierścien antywybuchowy przy mikserze, to dużo daje - i jesli te zabezpieczenia działają prawidłowo to napewno jeden strzał nic złego przepływce nie zrobi, prędzej wyrwą się ryru gumowe z dolotu. A z moich doświadczeń było tak: jeżdżę 10 lat autem z 2e, zrobiłem 300 tysięcy na gazie, z poczatku miałem trochę strzałów z tego powodu, że zgodnie z zaleceniam gazownika kupiłem nowe kable zapłonowe które okazały się szajsem. Wówczas przepływka się uszkodziła, zakupiłem sprawną ale starą naprawiałem w godzinkę i mam w zapasie - opis dawałem na tym forum. Terza już od 8 lat mam ta samą przepływkę, strzał zdarzy sie może raz na rok - dwa lata i nic więcej złego się nie dzieje. Więc nie taki diabeł starszny jak malują.
Jest opcja założyć do tego silnika instalację sekwencyjną, żeby strzałów uniknąć calkowicie, ale nie jest to idealne wyjście bo wtrysk benzyny w 2E to trzw Full group, wszytskie wtryskiwacze działają jednocześnie więc montaz sekwencji tylko mniej więcej ma sens a kłopotów z uzyskaniem dobrej pracy na sekwencji jest masa. Więc chyba lepiej zostać na II generacji.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bumus » 18 gru 2012, o 20:15

Widze ze masz dosc duza wiedze o instalacjach LPG. Wiec nastepbne moje pytanie nie do tematu co prawda, ale mam problem. Moj Gti 2.0 115 km Pali na dokladnie 110km jakies 16 litrow gazu. Mam zalozony dosc potezny sportowy filtr stozkowy ale wydaje mi sie ze regulacja jest porabana. Moj gazownik zamknal swoj warsztat i wyjechal a innym nie ufam. Moglbys lopatologicznie wytlumaczyc mi jak wyregulowac instalacje ?
Bumus
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Stary Chwalim

Postprzez pablomed » 19 gru 2012, o 01:25

Bumus, na razie nie z kliku powodów. Po pierwsze nie wiem jaką masz markę instalacji LPG, po drugie - i za to sorki - dopiero teraz zauważyłem że masz GTI z 1996 roku, więc nie masz w nim przepływomierza klapkowego tylko nowszy typu "gorący drut" - a ja pisałem o awaryjności przepływomierza klapkowego ze starszych GTI 92-94. Taki jak masz praktycznie nie pada od strzałów.
Wstępnie co do tej regulacji - trzeba wiedzieć ogólnie czy auto dobrze chodzi i normalnie spala na benzynie. Jeśli tak to można założyć że winna jest tylko zła regulacja LPG, a z przyczyn sprzętowych - zestarzały reduktor, uszkodzony silniczek krokowy jeśli to II generacja, za mały mikser.
Dopisz potrzebne info dobrze byłoby żebyś wkleił trochę fotek spod maski to cię naprowadze co dalej robić, ale wiedz że bez laptopa i interfejsu sukcesu nie będzie - chyba że to nastarszy typ instalki I-generacji.
Podsumowując powinien palić średnio 10- maks 11 litrów, chyba że jeżdzisz tylko po mieście. Mój pali dychę , jeżdżą zwykle jak emeryt z krótkimi przebłyskami, tyle że większość po małych wsiach gdzie piątki niema gdzie wrzucić. Wiem że w spokojnej trasie nie ma problemu zejść do 8.5-9 litrów
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bumus » 19 gru 2012, o 08:22

Dziś po pracy postaram sie wrzucić fotki i ułatwić Ci pomoc :)

[ Dodano: 2012-12-20, 06:42 ]
Jakosc do dupy ale moze w czyms pomoze ;d Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Bumus
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Stary Chwalim

Postprzez pablomed » 20 gru 2012, o 18:49

mało widać poza tym że reduktor pachnie starością, nie widać sterownika, co jest na weżu od rdukroa do miksera? register czyli śruba regulacyjna czy silniczek krokowy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bumus » 21 gru 2012, o 01:11

Jutro w poludnie wstawie lepsze zdjecia bo nie umiem Ci odpowiedziec na te pytania ;))
Bumus
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Stary Chwalim


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości