Pompka centralnego - który pin zamyka?

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Pompka centralnego - który pin zamyka?

Postprzez Sekate » 29 kwi 2012, o 15:15

Cześć!

Tak jak w temacie - szukam odpowiedzi na pytanie, który pin zamyka. Stara pompka mi się zjarała, a w nowej najwidoczniej jest trochę inny schemat działania (pompka niby jest z passata), bo podłączeniu zamykanie/otwieranie z pilota nie działało.

Po wielu próbach i błędach doszedłem, że za otwieranie auta z pilota jest odpowiedzialny pin nr 4. Lecz niestety za nic nie jestem w stanie odnaleźć pinu od zamykania auta.
Patrząc po kablach i ścieżkach myślę, że to jest pin nr 5, ale i tak pompka nie trybi po naciśnięciu przycisku zamykania :/

Mogę zrobić zwarcie pinu 15 z 16 i np 16 z 11, ale wtedy sygnał jest ciągły i pompka cały czas działa, ale przecież nie o to chodzi :/


Obrazek
Ostatnio edytowano 29 kwi 2012, o 17:53 przez Sekate, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Pompka centralnego - który pin zamyka?

 

Postprzez marcinkoz2910 » 29 kwi 2012, o 16:13

Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Sekate » 29 kwi 2012, o 20:07

marcinkoz2910 napisał(a):http://www.golf3.pl/topics28/wtyka-pompki-centralnego-zamka-opis-vt5264.htm


Przeczytaj chociaż mojego posta, proszę...

Wg tego schematu właśnie miałem podpiętą starą pompkę.

Zmieniłem moje zdjęcie z numerami pinów na takie jakie są w kostce (13+ zmyśliłem) i niestety podany schemat przez marcinkoz jest błędny, ponieważ na pinie 4 otwiera mi się auto, czyli nie jest to czujnik domknięcia rygielków.

edit: posiedziałem przy tej pompce trochę, oto co udało mi się wywnioskować, pin:
2 - sprawdzenie prawych drzwi (coś w nich cyka)
6 - jak wyżej, tylko drzwi lewe
4 - otwieranie drzwi
5 - o dziwo, też otwieranie drzwi
12 - tworzy się jakieś zwarcie, bo pompka paliwa się załącza

Napiszę też jak to sprawdzam, bo może coś z tym jest nie tak w co wątpię. Kabelek 'puszczający' sygnał do otwarcia/zamknięcia przytykam do odpowiednich pinów na płytce.
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez pablomed » 29 kwi 2012, o 22:10

kup odpowiednią pompkę, albo znajdż schemat przecież to może być zupełnie inny sposób sterowania, a ty nawet nie napisałeś z czego dokładnie ta pompka albo jaki ma numer.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sekate » 29 kwi 2012, o 22:14

Tylko ona kiedyś przy innym sterowniku śmigała :/

Dokładnie to nie wiem, chyba z paska.

Nr IH0 962 263, nie daję za niego ręki.
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez Zico63 » 30 kwi 2012, o 00:31

Sekate napisał(a):Nr IH0 962 263, nie daję za niego ręki.

Słusznie, bo to numer styropianowej obudowy.
1H0 962 257 G to z Golfa i jedyny zamiennik to ten sam numer tylko z literką "J" na końcu. Passat ma pompkę z Golfa (1H0...).
Sekate napisał(a):Tylko ona kiedyś przy innym sterowniku śmigała

To znaczy? Przy zdalnym sterowaniu z np. allegro? Bo w zasadazie to pompka jest też sterownikiem centralnego.
Pożyczyć inną pomkę, jak będzie to samo - trzeba zająć się przewodami w gumach do drzwi lub mikrowłącznikami.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Sekate » 30 kwi 2012, o 08:06

Hehe, ale z tym nr odwaliłem :wstyd: Dziś już postaram się podać dobry nr, gdzieś mi się ta płytka zapodziała. Tak, wiem że są to mniej więcej te same pompki, ale skoro ta nie działa, to myślałem, że jednak może jest jakaś różnica.

Kiedyś miałem alarm razem ze sterownikiem koło bezpieczników, alarm się zepsuł, oczywiście elektryk powiedział mi, że to pompka nie śmiga i wcisnął mi drugą (tą którą teraz staram się uruchomić). Przyjrzyj się zdjęciu które wrzuciłem, są dolutowane 2 przewody do płytki, właśnie od zamykania/otwierania, które przy tym starym alarmie działały, a teraz nie chcą. Alarm wyrzuciłem, wstawiłem starą pompkę i kupiłem sterownik na allegro, taki o dokładnie

Obrazek


edit: nr pompki to 1H0 962 257 G, czyli schemat powinien być ten sam (bo nie ma tylko tej dodatkowej masy) , z czego wnioskuję, że jednak z pompką jest coś nie tak. Mógłbym przełożyć np płytkę ze starej pompki? W sumie nie za bardzo chciałbym to robić, bo niektóre elementy są nadtopione przez to, że się silnik jarał. Czyli najlepszym wyjściem będzie pojechać na szrot i kupić nową pompkę?
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez pablomed » 30 kwi 2012, o 18:03

[ Dodano: 2012-04-30, 17:03 ]
Sekate, no ale pisałeś w pierwszym poście o 16 pinach a do Golfa ma 11 lub 12 więc?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sekate » 30 kwi 2012, o 18:09

pablomed, zerknij na mój rysunek dodany w 1. poście, zaznaczyłem tam piny powiedzmy 'dodatkowe' na samym środku płytki, przy częściach odpowiedzialnych za zamykanie/otwieranie.

Właśnie wróciłem ze szrotu, podłączyłem pompkę i lipa, nie działa. Coś tam pobrzęczała przy zamknięciu/otwarciu (nie pamiętam) a potem nic, zupełnie nic. Przy okazji spalonej pompki mógł się spalić sterownik chyba, albo to sterownik się skopał i spalił pompkę. Bo bywało tak, że auto zamykało się dosłownie w sekundę (brzęczenie było krótkie) a czasem bzyczało w nieskończoność dosłownie, czasem było też tak, że auto nie chciało się otwierać za 1. razem, musiałem z 2-3 razy wcisnąć otwieranie, żeby się otworzył.

Pokręcone to wszystko :-/
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez Zico63 » 30 kwi 2012, o 19:38

Panowie! Rozwiązanie jest banalne, lecz potrzymam Was do wieczora - teraz muszę wyjść. ;-)
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Sekate » 30 kwi 2012, o 19:47

Rzucać o ścianę - może zacznie działać? :-P
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez Zico63 » 30 kwi 2012, o 22:36

Tak ostro to może nie dziś jeszcze... :-o
Ten pin 4 to sygnał z rygla kierowcy a Kolega go caly czas niewłaściwie sprawdzał.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p5550130
To tam opisałem działanie pinu 4 pompki, warto tez poczytać wszystkie siedem podstron tematu. Mam też gdzieś na dysku materiał o regeneracji pompki (elektryki pompki, dokladnie). Może Kolega podeśle maila to poślę.
Jeśli kolejne pompki nie działają, ja podejrzewam popękanie lub zwarcia przewodów do drzwi albo i uszkodzenia mikrowłączników.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości