Problem po odpaleniu - drgawki i duży pobór prądu

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem po odpaleniu - drgawki i duży pobór prądu

Postprzez przem_uc » 30 gru 2014, o 10:58

Cześć,
mam problem. Po odpaleniu (zazwyczaj bezproblemowym) na benzynie obroty spadają mi do poziomu ok. 500. Cały samochód dostaje drgawek i dodatkowo samochód zaczyna brać dużo prądu - z poziomu 14.2V spada do ok. 12V.
Problem ustępuje po ruszeniu.
Zawsze odpalam na benzynie. Po przełączeniu na gaz (ale już w normalnym trybie, tj. odpalenienie PB a przy ok. 2200 obr. przełączenie na gaz) nie ma żadnych niepokojących objawów.
Po odpaleniu na ciepłym silniku nie ma powyższych objawów.

Silnik: 1,8 90 KM ABS PB+LPG
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Problem po odpaleniu - drgawki i duży pobór prądu

 

Postprzez łukasz1983 » 30 gru 2014, o 15:31

przem_uc, Czujnik temp. do sprawdzenia.Opis jest na forum.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przem_uc » 4 lut 2015, o 19:45

Dzisiaj odpiąłem wtyczkę od czujnika i odpaliłem. Autem rzucało, ale inaczej niż w moim pierwszym poście. A napięcie wręcz wzrastało.
Natomiast przy założonej wtyczce czujnika odpalanie takie jak w pierwszym poście.
Podpowiedzcie coś proszę
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lukasrsv » 4 lut 2015, o 19:55

przem_uc, Jakieś błędy VAG są?
Ja bym dokładnie przyjrzał się temu czujnikowi. Tamtej zimy miałem podobną sytuację że na zimnym był problem z odpaleniem na PB. Jak już odpalił to prze chwilę szarpał i często gasł. Na LPG nie było tego problemu. Wymiana czujnika i problem z głowy.
Avatar użytkownika
lukasrsv
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:54
Lokalizacja: POLSKA_POŁUDNIE

Postprzez przem_uc » 4 lut 2015, o 20:07

Z moim kompem jeszcze nikt się nie połączył, a próbowało już kilku (w tym paru kolegów z forum). Mam tylko te dwa złącza (czarne i białe) nad zapalniczką. Jeden koleżka nawet próbował się zgadać ze sterownikiem z pomocą jakiś diodowych sztuczek, ale też bez skutku. A silnik u mnie już 8 lat w miarę bezproblemowo pracuje :)
A jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy czujnik jeszcze działa?
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez łukasz1983 » 4 lut 2015, o 20:10

przem_uc napisał(a):A jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy czujnik jeszcze działa?
Proszę
http://www.golf3.pl/topics4/czujnik-tem ... t68562.htm
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przem_uc » 5 lut 2015, o 19:49

Witam,
po 8 godzinach stania pod pracą zmierzone.
Na zakresie 20kΩ wynik 6,09 czyli rozumiem że pomiar rezystencji wynosi 6090Ω, a to by oznaczało, że czujnik działa.
Napięcie na wtyczce ( piny 2 i 4) wynosi 10V.
Co zatem można jeszcze sprawdzić?
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez łukasz1983 » 5 lut 2015, o 20:38

przem_uc napisał(a):Na zakresie 20kΩ wynik 6,09 czyli rozumiem że pomiar rezystencji wynosi 6090Ω, a to by oznaczało, że czujnik działa.
Wynik jak najbardziej ok.

przem_uc napisał(a):Napięcie na wtyczce ( piny 2 i 4) wynosi 10V.
A jak z napięciem we wtyczce na pinach 1 i 3 bo ta para jest ważniejsza.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przem_uc » 5 lut 2015, o 21:45

4,65V
Mało?
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez łukasz1983 » 5 lut 2015, o 21:59

przem_uc napisał(a):4,65V
Ma być około 5V,ale twój pomiar jest ok.
Próbowałeś zrobić reset ECU?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 17 gości