problem silniczkiem elektrycznych szyb

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

problem silniczkiem elektrycznych szyb

Postprzez danny.tcz » 12 lip 2011, o 18:15

panowie problem polega mianowicie na tym iz podlaczajac silniczek dodam ze od strony kierowcy od razu po podlaczeniu stoi w miejscu jak powinien ale po nacisnieciu przycisku podnoszenia szyb na chwile ja podnosi po chwili caly cas opusca na sucho be syby tak samo nawet nie trymajac przycisku w dol sam sie kreci w ta strone be prerzwy w czym mzoe tkwic problem ? musze kupic nowy silniczek ? czyda sie jeszcze cos tym moim robic ? pomocy
podpinajac go pod strone pasaera kreci sie tylko w dol nie idzie w gore nawer po wcisnieciu przycisku
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

problem silniczkiem elektrycznych szyb

 

Postprzez fuqet1 » 12 lip 2011, o 22:30

Kolego wez ten silniczek podłącz do jakiegoś akumulatora lub do stacionarnego zasilacza lub prostownika . Podłącz go jeżeli będzie kręcił to zamień bieguny . Jeże,i będzie kręcił w drogą stronę (po zmianie biegunów) to na 100% silnik jest sprawny
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez danny.tcz » 13 lip 2011, o 10:09

dzis podlaczylem go to dzialal normalnie wstawilem podnosnik w swoje miejsce tez bylo dobrze lecz po chwili zaczal robic to samo ...
pomocy ! czy ktos wie co moze byc tego przyczyna ??? nie wiem juz co mam robic
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez pablomed » 15 lip 2011, o 17:32

Nie wiem czy ci już nie odpowiedziałem gdzieś, masz silnik z modułem nowszego typu, ma on opcje cofania szyby po natrafieniu na przezzkodę (rączka dziecka). I teraz dwie sprawy: jeśli silnik natrafi na duży opór to sterownik myśli że to przeszkoda i cofnie szybę, dlatego pisałem w drugim temacie idealnie trzba ustawić szybe, wystrzępiona linka da te same objawy.
Po drugie taki sterownik się programuje, żeby wiedział że natrafił na przeszkodę a nie ze jest to koniec zakresu ruchu szyby w ramce. Czyli odpinasz na jakiś czas wtyk z slupka albo aku, potem kilkarotnie zamykasz szybę i otwierasz trzymając przycisk wciśniety cały czas i jeszcze ponad sekundę po zakończeniu ruchu szyby. Jeśli to programowanie sie nie udaje bo mimo trzymania przycisku szyba sie zatrzymuje i cofa to patrz punkt pierwszy albo uszkodzony jest moduł (czytaj pod hasłem czujniczek halltronowy modułu szyby)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez danny.tcz » 15 lip 2011, o 18:33

to samo dzieje sie nawet przy nie wlozonym silniczku w mechanizm? bo u mnie sa wlasnie takie objawy nawet przy manipulowaniu silniczkiem na sucho bez podnosnika szyb
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez pablomed » 16 lip 2011, o 21:10

Jeśli dzieje się tak samo na odłączonym silniczku to odpada opcja stawiania za dużego poru przez szybę lub jej linkę. Pozostaje kwestia niezaprogramowania lub uszkodzenie czujniczka halla w module szyby.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez danny.tcz » 17 lip 2011, o 19:57

pablomed napisał(a):Pozostaje kwestia niezaprogramowania lub uszkodzenie czujniczka halla w module szyby.

czyli probowac najpierw go zaprogramowac jak pisales wyzej jesli dobrze rozumiem tak ?
a jesli jest uszkodzony ten czujnik to mozna to jakos naprawic czy silniczek juz jest wtedy nie uzyteczny ???
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez pablomed » 18 lip 2011, o 00:01

Można. Szukaj na tym forum lub http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f= ... 0426419102 pod hasłem czujniczek hallotronowy opisywałem tu i tu. Trzeba go zbliżyć do wirujacego na wałku silniczka magnesu - tak w skrócie, ja to robiłem u siebie kilka razy i za pierwszym razem zawsze pomaga, ale po pewnym czasie już czasem nie pomaga a roboty sporo bo trzeba zdjąć dekiel modułu silniczka to jest dużo pracy trzeba mechanizm wymontować na stół. W każdym razie ma dwa auta w sumie 6 mechanizmów oba mam długo 10 i 6 lat i w jednej z szyb poprawiałem tak aż 3 razy aż zbliżyłem czujnik za bardzo wytarł się od magnesu i było finito z modułem. Ale w trzech mechanizmach zrobiłem to tylko raz i działa od kilku lat. Z tym że awaria czujniczka objawai się zawsze w konkretny sposób: naciskasz przycisk i trzymasz a szyba jedzie ok 5 cm i wraca w nowszych albo zatrzymuje się w starszych modułach
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 18 gości