Problem z alternatorem

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z alternatorem

Postprzez garas1 » 1 lut 2014, o 14:09

Zerwał mi się pasek od alternatora.
Zapadła decyzja o wymianie alternatora na taki z rolką napinającą alternator z TDi 120A(wcześniej takiej rolki nie było alternator na sprężynie napinającej) i tu mam problem mruga mi kontrolka od oleju i nie nie działa obrotomierz,a wcześniej nie było tego problemu na starym. Co może być przyczyną ?? Wcześniejszy alternator valeo 70a silnik aaz a ten nowy to bosch 120a tdi
Jeśli temat był proszę go połączyć
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Problem z alternatorem

 

Postprzez prezesik » 1 lut 2014, o 22:16

Nie wiem jak jest w dieslach, skąd brany jest impuls na obrotomierz, ale wg mnie jedynie z alternatora, podobnie z czujnikiem oleju, mogę się mylić... W benzynce chyba odpowiada za to Hall lub cewka zapłonowa.
Załóż stary alternator i daj znać, czy jest ok.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez garas1 » 2 lut 2014, o 13:16

Do zerwania paska wszystko działało normalnie na starym alternatorze, teraz nie mam paska żeby sprawdzić czy wszystko działa na nim, a nowy ma ładowanie tylko nie pokazuje obrotów i miga kontrolka oleju, czarna wtyczka przy alternatorze podłączona.
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez Matiuas » 2 lut 2014, o 14:16

prezesik25 napisał(a):Nie wiem jak jest w dieslach, skąd brany jest impuls na obrotomierz, ale wg mnie jedynie z alternatora, podobnie z czujnikiem oleju,


Zgadza się z alternatora, więc nie jest on dostosowany do silnika TD - występowały alternatory 70 i 90 A.
Może da się to jakoś obejść, chyba kiedyś poliv miał zamontowany taki alternator w MTDI, poszukaj na forum.
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez pietrasiak2 » 3 lut 2014, o 14:15

W TD impuls z altka idzie na obrotomierz i oprócz kontrolki ładowania powinien być jeszcze jeden kabel . A kontrolka oleju miga bo wariuje od braku obrotomierza . Sprawdź czy dobrze podpiołeś się do altka :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez garas1 » 3 lut 2014, o 14:21

pietrasiak2 napisał(a):Sprawdź czy dobrze podpiołeś się do altka

Wszystko jest dobrze podpięte kabel do ładowania aku i kostka na dwa piny.
Coś w tym musi być bo sprawdzałem inny alternator 110A i też mruga kontrolka od oleju i brak obrotomierza poszukam jeszcze 90A i sprawdzę czy będzie działał.
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez pietrasiak2 » 3 lut 2014, o 14:29

garas1 napisał(a):bo sprawdzałem inny alternator 110A i też mruga kontrolka od oleju i brak obrotomierza poszukam jeszcze 90A i sprawdzę czy będzie działał.

A napięcia mierzyłeś? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez garas1 » 3 lut 2014, o 15:58

pietrasiak2 Ładowanie jest tylko ta kontrolka od oleju i obrotomierz mnie męczy :-?
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości