Problem z centralnym zamkiem

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z centralnym zamkiem

Postprzez ZuchBoy » 24 lut 2013, o 23:03

Witam.

Chciałem się poradzić forumowiczów jak mogę zdiagnozować pompkę od centralnego zamka? (Golf III 1994)
Normalnie to działał na tej zasadzie, że przy zamknięciu wciskałem przycisk na pilocie - pompka warczała i zamykał się, kontrolka alarmu świeciła, następnie po około 30 sekundach pompka jeszcze raz krócej warczała i kontrolka alarmu migała(na tym koniec). Od pewnego czasu aby zamknąć go trzeba było powtórzyć normalny cykl - zamknąć, otworzyć, zamknąć i wtedy zamykał się (mam na myśli fizyczne zamknięci wszystkich drzwi).
Ostatnio [podobno - bo nie ja używałem Golfika] to było tak, że po zamknięciu co chwila warczała ta pompka mimo, że samochód był już fizycznie zamknięty w efekcie czego rozładował mi się akumulator. Po naładowaniu i podłączeniu faktycznie przy zamykaniu warczało co chwila wkółko, ale samochód nie zamykał się fizycznie.

Tu moje pytanie - jak mogę sprawdzić czy winna jest pompka od "centralnego" czy może są nieszczelności jakieś w tym "systemie"?

Dodam, że jakieś rok temu padła zupełnie pompka od centralnego, a ta została kupiona na szrocie, używana VW.
ZuchBoy
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 15:31
Lokalizacja: Biała Podlaska

Problem z centralnym zamkiem

 

Postprzez pietrasiak2 » 25 lut 2013, o 07:52

Jak byś miał nieszczelność układu to pompka by pracowała cały czas.Tutaj po opisie masz ją do wywalenia po prostu kompresor się kończy i nie ma siły dopompować. Co mogę doradzić to pojedź na szrot (lub jak masz kogoś kto ma MK3),podmień na chwilę kompresor sprawny i sprawdź jak on się zachowuje.Ale jestem przekonany że to wina kompresorka, jakoś w styczniu przerabiałem taki sam problem w aucie kolegi :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez ZuchBoy » 25 lut 2013, o 23:28

Dzięki za radę. Pojeździłem po szrotach, na jednym krzyczeli 90 zł za pompkę (jeżeli chcesz przetestować to musisz kupić, możemy wymienić później na inną) :-o
Podczas gdy na jednym z portali aukcyjnych do 60 zł można upolować. Na szczęście na innym facet był dużo bardziej skłonny do współpracy (możliwośc . Posprawdzałem pompki i na innych była podobna reakcja. W międzyczasie zauważyłem interesującą przypadałość - w większości przypadek zamek centralny działa przy otwieraniu drzwi kluczem (reszta też się otwierała i zamykała choć nie zawsze) a na pilocie centralny nie działał, a alarm tak. Kolejnym odkryciem było to, że przy podłączaniu pompki włączała się przy poruszaniu - ruszając pompką z kablami mogłem otwierać i zamykać drzwi :lol:
Więc myślę, że to kwestia elektroniki. Zostawię samochód elektrykowi, niech posprawdza przewody itp. a może coś zamokło przy tej odwilży...
ZuchBoy
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 15:31
Lokalizacja: Biała Podlaska


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 16 gości