Problem z cewką zapłonową każda sie pali.

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z cewką zapłonową każda sie pali.

Postprzez Przemek199523 » 23 paź 2012, o 17:20

Dostałem od brata Volkswagena golfa 3 1.8 GT 90 KM i mam maly proble którego nie potrafie rozwiązć może wy mi w tym pomozecie.
Problem polega na tym że cewka zapłonowa się pali w aucie były zamątowane w ciągu tygodnia 3 nowe cewki zapłonowe i każde uległa uszkodzeniu.
Najpierw samochód gaśnie podczas jazdy (na obrotach) gdy go zatrzymam to odpale jak gdyby nigdy nic staje się to coraz częstrze kilka razy 5,6 razy po czy gaśnie jeszcze raz i nie można go w ogóle uruchomić i okazuje się że cewka w ogule nie podaje iskry :-( .
Może ktoś miał taki przypadek ze swoim golfem albo chociaz potrafi rozwiązać ten problem.
Prosze o pomoc.

[ Dodano: 2012-10-23, 16:23 ]
Przemek199523

[ Dodano: 2012-10-23, 16:24 ]
Volkswagen Golf 3 GT 1.8 90 KM ABS
Avatar użytkownika
Przemek199523
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:13
Lokalizacja: Kościelna Wieś

Problem z cewką zapłonową każda sie pali.

 

Postprzez WSZ » 23 paź 2012, o 19:21

Zrobic dodatkowe/nowe polaczenia masowe - od klemy do silnika oraz od klemy do nadwozia, ewentualnie dorobic rozdzielacz na inne elementy. Reszte powyczyszczac, dokrecic i gra gitara. Wiele usterek ginie po takim zabiegu. To samo wykonujemy z plusem. Po tym można szukac innych przyczyn.
Jeżeli wykluczysz problemy z masą itd to kup cewke z modułem ale stary typ na dużym radiatorze może byc używka sam walczyłem z podobnym problemem zakładałem zamienniki bosch hella beru i wszystkie padały po jakims czasie dopiero zakup starego typu cewki zakończył problem
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Przemek199523 » 23 paź 2012, o 19:48

Dzięki kolego. A czy mógłbyś mi bardziej przybliżyć jak zrobić taki zabieg ?
Pytałem pare osób (zawodowych mechaników) i jednogłośnie wszyscy stawiają na czujnik halla.
Co ty sądisz na ten temat kolego WSZ ?
Avatar użytkownika
Przemek199523
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:13
Lokalizacja: Kościelna Wieś

Postprzez rafal9119 » 23 paź 2012, o 19:56

Przemek199523 napisał(a):A czy mógłbyś mi bardziej przybliżyć jak zrobić taki zabieg ?
jak ty nie wiesz jak doprowadzic mase to lepiej nie rob tego. albo oddaj auto do speca.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez Przemek199523 » 23 paź 2012, o 20:03

No właśnie wolał bym się nauczyć i samemu to wykonać :-D więc chciał bym żeby mi ktoś kto się zna wytłumaczył co i jak :cwaniak:
Avatar użytkownika
Przemek199523
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:13
Lokalizacja: Kościelna Wieś

Postprzez rafal9119 » 23 paź 2012, o 20:31

kurde bym spradzil ak o u mnie bylo ale mk3 juz 0d 4 miesiecy nie mam. moze ktos inny ci pomoze
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez pablomed » 23 paź 2012, o 23:47

Przemek199523, oczywiście że to wskazuje na czujnik halla, ale wybacz nie trzeba być orłem żeby wymyślić że w takim wypadku jeśli ponownie założysz cewkę która niby nie działała to jednak będzie działać. Po odczekaniu aż czujnik halla wystygnie bo często zanim całkiem padnie to przestaje działać po rozgrzaniu.
Jest jeszcze parę innych przyczyn braku iskry, znajdziesz szukajką albo powierz auto specowi, za usługę zapłacisz podejrzewam 1/2 ceny jednej niepotrzebnie zakupionej cewki
Cewka może szybciej padać od uszkodzonej kopułki, źle założonego aparatu zapłonowego, zniszczonych kabli - ale bez przesady - nie po tak krótkim czasie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Przemek199523 » 24 paź 2012, o 19:15

To co proponujecie napierw zrobić w tym celu ?
Może warto poprowadzić nowe dodatkowe połączonie masowe jak wspominał kolega WSZ ?
A co do zakupu cewki to kupie taką jak była przed usterką (oreginał) .
Avatar użytkownika
Przemek199523
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:13
Lokalizacja: Kościelna Wieś

Postprzez pablomed » 24 paź 2012, o 22:06

warto zrobić jak najbardziej, ale jej brak nie jest przyczyną. Podmień w ślepo aparat zapłonowy ze szrotu ze sprawnym czujnikiem halla, albo znajdź na forum jak czujnik halla sprawdzić, wystarczy do tego dioda 12V lub zwykła z oporniczkiem ok 700 om -do 1 koma, z tym ze test możesz zrobić gdy nie będzie iskry, jeśli się pojawi ponownie to znaczy że hall zaczął działać i w tym monecie test się nie uda. Nie kupuj cewki póki się nie upewnisz że stare sa spalone, wystarczy podpiąć w mk3 kolegi, na próbę , to tylko wpięcie wtyczki i trzeba jej korpus przytknąć gdzieś do masy np do silnika.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Przemek199523 » 25 paź 2012, o 19:52

No niby ta cewka co mam aktualnie w moim golfie iskre daje ale chodzi oto że gdy on stanoł na środku drogi to poszedłem do pobliskiego mechanika który mi porzyczył inną cewke zapłonową (też od gofa 3) i odpalił ja gdyby nic się nie stało więc myśle że cewka też już będzie nie sprawna ale postaram się ją sprawdzić w innym mk3.
Avatar użytkownika
Przemek199523
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:13
Lokalizacja: Kościelna Wieś

Postprzez pablomed » 25 paź 2012, o 20:06

Sprawź bo jak napisałem - przez czas zanim pożyczyłeś czujnik halla mógł przestygnąc i zaczął działać. Po protu upewnij się co jest zepsute, dwie rzeczy na raz rzadko padają a wydatki rosną.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Przemek199523 » 25 paź 2012, o 20:14

Jakieś pare dni temu grzebałem przy nim i z ciekawości zakręciłem go pare razy i nic silnik tak jak by chciał odpalić nawet raz zaskoczył ale nawet wskazówka obrotomieże się nie uniosła więc raczej w to wątpie żeby inne mk3 na mojej cewce odpaliło ale napewno to sprawdze. A mam jeszcze pytanie czytałem na jakimś forum nie pamiętam dokładnie jakim że robiera się aparat zapłonowy i wymienia sam czujnik halla jakie były by koszta takiej wymiany i czy w ogóle warto się w to bawić ???
Avatar użytkownika
Przemek199523
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:13
Lokalizacja: Kościelna Wieś

Następna strona

- - - kepice



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron