Problem z "czymś" - złe wskazania temp. cieczy

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z "czymś" - złe wskazania temp. cieczy

Postprzez Opik » 5 lis 2014, o 15:24

Panowie problem dziwny, rozwiązania brak jak na razie.

Od pewnego czasu wskazania temp. cieczy na blacie pokazywało coraz mniejsze wartości, zamiast 90 - 80, później 70, teraz podnosi się na ostatnią grubą kreskę i stoi.

- Termostat sprawny, najpierw robi się ciepły górny wąż, dolny dopiero później
- Zegary również sprawne - podmieniałem na 3 różne i na każdych ta sama sytuacja
- Czujnik CHYBA sprawny - podmieniałem na inny i sytuacja wyglądała tak samo z tego co pamiętam, no chyba że oba padnięte w identyczny sposób
- Temperatura oleju cały czas w normie więc na pewno się nie przegrzewa silnik
- Wentylator normalnie się załącza, ogrzewanie grzeje elegancko już po 2-3km, tutaj wszystko cacy

Jedyny problem to ta leżąca wskazówka, w niczym to nie przeszkadza ale świadomość że coś jest nie tak jak powinno spędza sen z powiek

Pomierzyłem czujnik i wtyczkę:

CZUJNIK OPORNOŚĆ (piny):

1-3 = 4650
2-4 = 4750

Temperatura na dworze koło 10 stopni więc powinno być trochę mniej, ale powiedzmy że na razie w normie. Ciepłego na razie nie mierzyłem bo choruje i nigdzie się nie ruszam

WTYCZKA OPORNOŚĆ:

1-3 = 8420
2-4 = 160
1-2 = 0
3-4 = 8540
1-4 = 160
2-3 = 8420

WTYCZKA NAPIĘCIE:

1-3 = 4,90 V
2-4 = 9,90 V
1-2 = 0
3-4 = 4,90 V
1-4 = 9,90 V
2-3 = 4,90 V
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Problem z "czymś" - złe wskazania temp. cieczy

 

Postprzez łukasz1983 » 5 lis 2014, o 17:58

Opik napisał(a):Czujnik CHYBA sprawny
Opik napisał(a):CZUJNIK OPORNOŚĆ (piny):

1-3 = 4650
2-4 = 4750
No i jednak nie sprawny.
Pierwszy pomiar ok (ta para styków odpowiada za info do ECU o temp. płynu).
Drugi pomiar potwierdza awarie czujnika (ta para styków odpowiada za wskaznia temp. na zegarach).Opór na stykach 2 i 4 powinien być o około połowę tego co na stykach 1 i 3,czyli w twoim przypadku powinno być około 2,3kΩ
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 6 lis 2014, o 01:13

łukasz1983, o proszę, tego nie wiedziałem. Ale w takim wypadku nie powinna temperatura na blacie być właśnie wyższa a nie tyle za niska?

Jak wyzdrowieje podjadę na szrot z miernikiem, czyli wybrać taki czujnik który będzie miał na pinach 2-4 mniej więcej 2x mniejszą wartość ?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 6 lis 2014, o 15:26

Opik napisał(a): Ale w takim wypadku nie powinna temperatura na blacie być właśnie wyższa a nie tyle za niska?
Nie.Jakby zawyżał temp. to wynik byłby w twoim wypadku za niski.Miałbyś mniej jak te 2,3kΩ.

Opik napisał(a):czyli wybrać taki czujnik który będzie miał na pinach 2-4 mniej więcej 2x mniejszą wartość ?
Tak,tylko ważny,żeby pomiar na stykach 1 i 3 był wiarygodny do danej temp.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 8 lis 2014, o 13:23

Ktoś tu zasłużył na duuużego browara :D

Obrazek

Dziękuję Ci bardzo kolego :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 8 lis 2014, o 14:46

Opik, Nie ma za co. :-D
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 9 lis 2014, o 18:06

Opik, dodam ci pomiary które robiłem na gorącym silniku ok 90 stopni: 120-130 omów pomiędzy stykami 2-4. Odstępstwo jest dopuszczalne do 20 procent
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 9 lis 2014, o 18:32

pablomed, na 1-3 wyszło mi 240 więc idealnie środek zakresu, na 2-4 116 o ile się nie mylę, więc idealnie połowa to nie jest ale nie narzekam :)
No i licznik starego typu gdzie widać minimalne wahania wskazówki mniej wiecej w zakresie 86-93 stopni, ale przy jednostajnej jeździe niezależnie od prędkości 90 stoi jak... :hyhy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron