Problem z odpaleniem Golfa... po ładowaniu aku...

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z odpaleniem Golfa... po ładowaniu aku...

Postprzez wegi32 » 17 lis 2011, o 09:21

witam
mam problem z autem.
ostatnio chyba padł mi akumulator,więc go naładowałem.na drugi dzień odpalił normalnie po czym przejechałem z 1km i kontrolka znów się zaświeciła... później gasła i znów świeciła.
wracając do domu po kilku godzinach(z pracy) znów się świeciła ale takim słabym światłem.
dziś rano znów mi nie odpalił samochód... nie wiem co mam robić.nawet nie mam jak podjechać do mechanika... myślicie że padł całkiem akumulator?niestety nie wiem ile on ma... bo kupiłem auto pół roku temu z takim akumulatorem.A może to alternator?poluzowany pasek? nie bardzo się na tym znam...
proszę o jakąś pomoc.może jak sprawdzić co jest z nim nie tak lub inny pomysł.
wegi32
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 13:50
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Problem z odpaleniem Golfa... po ładowaniu aku...

 

Postprzez prezesik » 17 lis 2011, o 09:32

Na pewno do wymiany szczotki alternatora. Wymiana prosta, wymienisz samemu. Koszt szczotek wraz z regulatorem to ok. 30-50zł.

Tu masz fotoporadę wymiany szczotek:
http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-re ... t24095.htm
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez wegi32 » 17 lis 2011, o 09:45

jeszcze dodam że jest to golf 3 1,4b.
przy przekręceniu kluczyka świecą się wszystkie kontrolni(co powinny)później gaśnie wszystko i nic się nie dzieje.zegar się ustawił po tym na 00:00...
a lepiej wymienić tylko szczotki czy cały alternator?jeśli to w tym problem
wegi32
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 13:50
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Postprzez arthorius » 17 lis 2011, o 10:53

Brak luzów na łożysku to same szczotki.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez wegi32 » 17 lis 2011, o 12:23

na którym łożysku?
wegi32
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 13:50
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Postprzez arthorius » 17 lis 2011, o 12:28

Jak złapiesz za koło i nie będzie luzów, bicia. Gdyby Ci piszczało to również masz do wymiany.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Neskes » 17 lis 2011, o 14:05

Ale akumulator też musisz naładować sama wymiana ci nic nie da bo jak już wszystko gaśnie znaczy że jest padnięty
Neskes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lis 2011, o 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez wegi32 » 17 lis 2011, o 14:22

mówisz o kole które będzie w alternatorze?
tyle że ja go ładowałem w poniedziałek... we wtorek jeszcze jakoś dało rade jeździć natomiast w środe już nie odpalił.dziś też nie.ale tak będę go ładował dziś na pewno.bo jak sam nie zmienie tych szczotek to pasuje chociaż do mechanika dojechać....
wegi32
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 13:50
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Postprzez Emiczka » 17 lis 2011, o 19:49

Myślę ze dasz rade sam to zrobić jak ja dałam. Płaciłam 25 złotych za te szczotki oczywiście zamienniki bo oryginalne ok 120 złotych kosztują
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 17 lis 2011, o 20:02

Padł po 2 dniach bo czasami coś tam Ci ładowało.
Sprawdź też czy przewody na klemach nie są luźne.

Wymień szczotki, sprawdź stan elektrolitu, jak brakuje to dolej, i ładuj przez chociaz 6-8 godzin napięciem 10 % mocy Aku.
Czyli jesli Akumulator ma 65 ampero godzin to ładujesz napięciem o natęzeniu 6,5 A. Ale 5 czy 10 Amper tez nie zaszkodzi jesli nie masz innego prostownika :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez wegi32 » 18 lis 2011, o 08:36

skontaktowałem się z byłym właścicielem golfa i powiedział ,że akumulator ma z 5lat... także to chyba jego wina że pada?
ale może nie zaszkodzi zmienić te szczotki :)
powinienem od razu kupić akumulator czy pierwsze zmieniać szczotki?
ładowałem tej nocy,dolałem wody demineralizowanej.ale jak sprawdzić stan elektrolitu?pewnie jakimś przyrządem?
a prostownik mam fajny bo kumpel z pracy sam go zrobił i można ustawić ładowanie od 1 do 20A nawet :)wiem ,że łąduje się 10% mocy aku ale dzieki za info.
ładował się 9,5h,ciekawe czy dziś odpali :)
wegi32
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 13:50
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Postprzez Piaggio » 18 lis 2011, o 09:46

Najpierw wymień regulator napiecia w alternatorze, następnie naładuj akumulator, pojezdzij troche i zobacz co sie bedzie działo, prawdopodobnie ragulator ci padl przez co akumulator w czasie jazdy nie byl doladowywany i poprostu padał. gdy wymienisz regulator sprawdz miernikiem jakie masz ładowanie i bedziesz miał zarno na białym co i jak.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości