Problem z przełącznikiem szyb

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z przełącznikiem szyb

Postprzez fuqet1 » 18 sie 2011, o 18:00

Witam
Mam taki problem. Kupiłem sobie przełącznik od sterowania szybami strona kierowcy (mój jest już mocno wyrobiony)
Po zdjęciu rączki w drzwiach okazało się że stary przełącznik jest na wsuwki a nowy na wtyczkę .
Po drugie stary przełącznik jest na 12 pinów a nowy na 6 .
Z wyglądu przełączniki są takie same
W tym momencie nie wiem jak podpiąć nowy przełącznik bo kabli jest za dużo w stosunku do ilości pinów w przełaczniku.
Koledzy może ktoś z was miał podobny problem . Proszę o pomoc !!!!!!!! :->
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Problem z przełącznikiem szyb

 

Postprzez michalqqr » 18 sie 2011, o 20:33

fuqet1, coś mi się wydaje, że coś masz rzeźbione z szybami ... bo ori był tylko jeden rodzaj 6 pinowy daj foto tego co Ty masz założony
Avatar użytkownika
michalqqr
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 8 lut 2009, o 14:03
Lokalizacja: Opole

Postprzez fuqet1 » 18 sie 2011, o 20:43

Dokładnie to kupiłem cała elektrykę szyb z silnikami okablowaniem przelacznikami itd itp
Sam ja zakladalem. Cala ta elektryka pochodzila z VW Golf mk3 . Szukam wlasnie sposobu jak przerobic ten przelacznik 6 pinowy pod moja instalacje bo kupilem przelacznik na 6 pinow bo nie moglem znaleźć na 12 pinów

[ Dodano: 2011-08-18, 20:46 ]
A tak ja się spojrzy na ten stary przełącznik od przodu to niczym sie nie różni jak ten ori.
Tylko z tyłu ten ori ma wejście na kostkę sześcio pinową a ten mój ma wsuwki :6 dla sterowania szybą kierowcy i 6 dla sterowania szybą pasażera
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 18 sie 2011, o 23:03

fuqet1, konkretnie nie pomogę poza tym że tym że pamiętam że na tym forum albo http://forum.vwgolf.pl był podobny temat ale został bez odpowiedzi. Wszystkie auta jakie widziałem miały te 6 czy tez 8 pinów a nie 12. I na pewno to co masz teraz na 12 jest czymś nietypowym i albo to jakaś podróba, albo sa jakieś wersje USA czy też kabrio o których nie słyszałem. Będzie problem, jeśli ten włącznik jest typowej konstrukcji w środku to tam niema się co zepsuć, wystarczy rozebrać i styki przeczyścić i tak postaraj się zrobić. Mógłbyś dać foto tego włącznika? Może w ogóle cała elektryka szyb nie jest fabryczna, były różne zamienniki. Jest moduł przy każdym silniku szyby czy po 2 kable tylko do silników dochodzą ?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez fuqet1 » 19 sie 2011, o 07:05

Przy silniku nie ma zadnego modułu .
Od silnika wychodzą dwa kable (niebieski i niebieski z czrnym paskiem)
Te kable z tego co pamietam lecą do przełącznika
Nie wiem od czego była ta instalacja ale ja ją kupiłem od golfa rozbitego.
A może wiesz jak w oryginalnym przełączniku są rozpisane piny tzn gdzie jest podświetlanie itd itp
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 19 sie 2011, o 21:10

fuqet1, sam wklejałem schematy na forum ale nic ci to nieda, ty masz instalację szyb dokładaną i nieoryginalną, bywały takie, stąd ten dziwny włącznik.
Różnica we włącznikach jest taka że oryginalne podają na moduł silnika albo plus albo minus i na tej podstawie moduł zmienia kierunek obrotów silnika. Natomiast włączniki nieoryginalne zamieniają biegunowość czyli dwa kable do silniczka raz na jednym plus na drugim masa, a potem na odwrót. W związku z tym nie można włącznika oryginalnego jak kupiłeś bez kombinacji z dokładaniem kilku przekaźników zastosować do twoich szyb.
Nie masz co na razie kombinować napraw po prostu włącznik ktory ci się zepsuł albo poproś kogoś o pomoc, napewno się da. Ewentualnie pogódź się z nieoryginalnym wyglądem i dokup odpowiedni włącznik na allegro do szyb uniwersalnych - taki ci podejdzie ale z kablami trzeba sobie dać radę samemu bo napewno nie znajdziesz schematu do swoich szyb nigdzie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez fuqet1 » 19 sie 2011, o 21:21

Jak zakładałem elektryczne szybki to myślałem że to jest oryginalna instalacja (przełączniki niczym się nie różnią z wyglądu od oryginału poza tym że mają więcej pinów niż ori).
Tak wogóle to przełącznik działa tylko już po prostu widać jego zmęczenie czasem.
I właśnie po to kupiłem drugi, a myślałem że przełączniki ori są na tyle samo pinów co ja mam (do końca byłem pewny że mam instalację ori, przecież była wyjęta z golfa mk3)
No nic dopiero jak się rozsypie do końca to będę kombinował coś z tym ori + przekaźniki
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rogalkutno1 » 19 sie 2011, o 21:22

własnie przy odrobinie szczescia moze ci sie uda znalez na 12 pinów ale napewno jest ciezko, bo to nie jest przełacznik ori, czyli tak jak ci pisałem pozamieniaj te blaszki albo ewentualnie szukaj elektryka dobrego co moze ci zdubluje przewody
Avatar użytkownika
rogalkutno1
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 10:22
Lokalizacja: kutno


- - - sprzedaż maszyn do czyszczenia filtrów dpf



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości