Problem z swiatlami drogowymi H1+ H1

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z swiatlami drogowymi H1+ H1

Postprzez Balcer » 31 gru 2012, o 18:11

Witam!
Moj problem jest nastepujacy wczoraj wracajac w nocy uzywalem swiatel drogowych i troche sie zdziwilem.

Trzymajac dzwignie reka swiatla dlugie sa bardzo dobre ladnie oswietlaja wszystko jednak gdy te dzwignie puszcze (swiatla drogowe nadal swieca) to jest bardzo duze pogorszenie swiecenia a mozna by powiedziec ze swieca prawie jak mijania.

Co moglbym sprawdzic , zrobic aby poprawic te drogowe?

Czy zastosowanie przekaznikow cos mi pomoze?
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Problem z swiatlami drogowymi H1+ H1

 

Postprzez palio » 31 gru 2012, o 18:15

Musisz zastosować przekaźniki. Wtedy będzie lepsze oświetlenie drogi. Jest spadek napięcia na żarówce.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawel002626 » 1 sty 2013, o 04:41

dokladnie tak jak mowi palio45. Sterowanie przekazników: odcinasz przewody od lamp swiatel drogowych i wpinasz na zacisk cewki przekaznika mase cewki bierzesz z budy wejscie do przekaznika podepnij bezposrednio z akumulatora a wyjscie do zarowki swiatla drogowego przewodu ktorego wczesniej przecioles
i bedzie cacy. (Pamietaj jeden na lampę?) sterowanie moga miec wspolne ale w tedy pamietaj zeby zaizolowac kabel plusowy ktory przychodzil do drugiej lampy oraz zapisz sobie na kartce pod ktora strone podpioles sie przekaznikiem lewa czy prawa i schowaj ja do bezpiecznikow bo moze byc tak ze jak w przyszlosci nie bedziesz miec drogowych to zebys wiedzial jaki bezpiecznik sprawdzic a kazda strona ma swoj. Radze sie pospieszyc bo zarowki jak nie dostaja nominalnego napiecia (a tak wlasnie jest) szybciej sie zuzywaja, moze tez dojsc do zbytniego przeciazenia instalacji i cos sie moze upalic. A wtedy jest duzo szukania usterki i milion przyczyn do tego przychodzi
Pozdro :-)

[ Dodano: 2013-01-01, 04:01 ]
kolego a te swiatla masz fabryczne czy sam zmieniales?? (domyslam sie ze fabryczne)
bo teraz tak sie zastanawiam i troche to dziwne jest :-o
w lampach gdzie zarowka jest h4 to w momecie zalaczania drogowych mijania sie wylaczaja.
Natomiast u ciebie h1+h1 swieca i tak powinno byc dwie zarowki na raz po zalaczeniu dlugich
wiec jezeli manetke trzymasz przyciagnieta do siebie i swieca normalnie a jak puscisz jest lipa to ja bym sie na niej skupil czy styki nie sa zabrudzone. Sprawdz jeszcze bezpieczniki (wszystkie)
Avatar użytkownika
pawel002626
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 21:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez pietrasiak2 » 1 sty 2013, o 13:17

pawel002626 napisał(a): h1+h1 swieca i tak powinno byc dwie zarowki na raz po zalaczeniu dlugich

Świecić się powinno albo jedno abo drugie i dlatego jak pociągnie na tzw szperacze ma jaśniej bo się świecą 2 lampy :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Balcer » 1 sty 2013, o 14:32

Jak wlaczas dlugie to swieca sie mijania i dlugie.

Zaczne chyba od manetki bo tez mi cos tam nie pasuje....czesciej zalaczasz dlugie zeby sie same swiecily nic przytrzymujesz i stad moze nadmierne zuzycie stykow.

Czy sa fabryczne ? Hmm nie mam pojecia auto kupilem miesiac temu i takie swiatla byly fakt sa firmy DEPO wiec kto wie co bylo wczesniej. Jednak ze jest to wersja GT smiem twierdzic ze tak fabryka dala.
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez pablomed » 1 sty 2013, o 16:16

Zajrzyj czy jest zworka w kstzałcie litery c w miejce na przekaźnik halogenów, jesli jest to jest to samodzielna przeróbka na 2x H1. Tak czy inaczej bawiac się manetką stracisz tylko czas. Potrzebne sa przekaźniki
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez greg001 » 3 sty 2013, o 00:40

też wydaje mi się ze to brak zworki
Tak powinno to wyglądać w skrzynce bezpieczników
Obrazek
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 3 sty 2013, o 01:06

Ja nie mam tej zworki C i palą mi sie obie żarówki na "długich".
Ten spadek napięcia to nie jest wina manetki tylko tego że cała instalacja gubi prąd. Tak jak koledzy piszą trzeba zastosować przekaźniki. Wtedy dopiero lampy zaczną świecić!
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez greg001 » 3 sty 2013, o 07:09

można spokojnie samemu zrobić taką zworkę - dwa konektory męskie + kabelek
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 3 sty 2013, o 12:13

greg001, zworkę się zakłada tylko wtedy gdy samodzielnie się montuje H1 zamiast H4
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez greg001 » 3 sty 2013, o 13:49

pablomed napisał(a):greg001, zworkę się zakłada tylko wtedy gdy samodzielnie się montuje H1 zamiast H4

tak ja to wiem :)
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości