Problem z szybami i centralnym

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez MixeR » 22 kwi 2012, o 22:31

Witam.

Mam taki problem, kupiłem Mk3 1.9 GTD 96r. jakiś tydz. temu. Jest to mój pierwszy samochód, więc za bardzo nie znam się na elektryce i wgl. nie ogarniam. Przez tydz. wszystko było w porządku, lecz dziś, po otwarciu samochodu z kluczyka szyby same opuściły się do końca. Zdziwiłem się z deka, ale kiedy próbowałem je podnieść one nie reagowały. Najciekawsze jest to, że gdy wysiadłem z samochodu, nie dało się go już zamknąć, bo centralny zamek nie reagował.
Kiedy klikam przyciskiem do podnoszenia szyb, słychać takie lekkie "pyknięcie" jakby chciał się podnieść a nie mógł. Zauważyłem też, że kiedy próbuję otwierać czy też zamykać szybę, światła lekko słabną, to samo z wyświetlaczem w radiu. Pierwsze co pomyślałem, to zwarcie, lecz bezpieczniki wyglądały na całe. Z tego co się orientuję, to ten Golf nie miał centralnego zamka z kluczyka, lecz tylko na pilota, ale poprzedni właściciel zaaplikował je z jakiegoś passata.

Cieszę się tylko, że mam gdzie parkować, bo aktualnie auto stoi otwarte z opuszczonymi szybami...
MixeR
Berbeć

Postprzez Zico63 » 22 kwi 2012, o 23:12

Kolega przytrzymał kluczyk o sekundę dłużej niż zwykle? To otwiera szyby w droższych wersjach Golfa 3.
MixeR napisał(a):lecz bezpieczniki wyglądały na całe.

Sprawdzić, wymienić a nie pooglądać numery 14 i 21. Reszta to trudno powiedzieć, jeśli to "radosna twórczość" poprzednika; po prostu ciężko odgadnąć, skąd pobrał zasilania, czy zastosował i gdzie dał bezpieczniki sterownika dołożonego.
MixeR napisał(a):to ten Golf nie miał centralnego zamka z kluczyka, lecz tylko na pilota,

Jeśli jest to pneumatyczny centralny na pompkę elektryczną i w harmonijkowych gumach do drzwi są wężyki - to jest to fabryczny i był (i powinien być nadal) na kluczyk; z modułem domykania szyb z kluczyka - i się więc otwarły.