problem z uruchomieniem 1.9 1z

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

problem z uruchomieniem 1.9 1z

Postprzez eryk1395 » 4 kwi 2014, o 08:44

Witam. Posiadam golfa z silnikiem 1.9 TDI 1z wczoraj auto padło. Wcześniej już miałem problemy z jego odpalaniem ale jakoś mi się to udawało. Problem polega na tym, że kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka nie pali się tak jak powinna tylko delikatnie się "żarzy". Ten problem występował wcześniej ale odkryłem ze po uderzeniu w deskę rozdzielczą (tuż nad licznikiem) kontrolka zapalała się normalnie, zawór na pompie się otwierał i świece grzały, więc mogłem odpalić auto. Byłem ciekawy co może być tego przyczyną. Z czasem stało się to wręcz irytujące. Po podłączeniu auta pod VAG-a wyskoczył mi błąd 65535 - uszkodzony moduł sterujący. Wyczytałem gdzieś na forach że może być to olej w ECU lub pęknięty przewodzik idący do sensora MAP, więc wykręciłem i rozebrałem ECU, wszystko jednak wydawało się w porządku. Zabrałem się za sprawdzenie przekaźnika, przekaźnik 109 działa prawidłowo, lecz zawór n109 się nie otwiera, a kontrolka dalej się "żarzy". Wziąłem miernik i sprawdziłem podgrzewanie świec( wszystko ok), a w kostce idącej do pompy (3pin) nie było napięcia na pinie idącym do n109. Co najdziwniejsze nie mogę połączyć się z komputerem w aucie. Wcześniej łączyłem się bez problemów a teraz nie chce się połączyć. Dodam że auto wcześniej było "mułowate" na wysokich obrotach, tzn. powyżej 3000bor/min turbosprężarka tak jakby się odłączała, przestawała pompować. Nie mogłem jechać szybciej niż 130km/h. Moje pytanie brzmi : Co może być przyczyną tej usterki? Może rozrząd? Uszkodzone ECU lub jakiś sterownik?. Proszę o jak najtrafniejsze odpowiedzi!
eryk1395
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 kwi 2014, o 08:25
Lokalizacja: Lubelskie

problem z uruchomieniem 1.9 1z

 

Postprzez pietrasiak2 » 4 kwi 2014, o 11:43

Sprawdź kostkę stacyjki i przekaźnik odłączający inne urządzenia w trakcie rozruchu :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez eryk1395 » 4 kwi 2014, o 15:06

ok, dzisiaj to sprawdzę i napisze jakie były efekty.

[ Dodano: 2014-04-04, 19:33 ]
Sprawdziłem wszystko ok i w końcu udało mi się uruchomić silnik. Od razu po uruchomieniu podłączyłem auto pod Vag-a - pokazało błąd 505 - regulacja początku wtrysku. Usunąłem błąd, sprawdziłem jeszcze raz, nie pokazało żadnego błędu, zamknąłem Vaga odłączyłem kabel, zgasiłem auto i znów nie chciało zapalić!!! Nie mam pojęcia co mam robić. Liczę na Waszą pomoc!!!.

BTW: Kumpel podrzucił mi dziś kompa od 1.9 AFN podłączyłem go i niby wszystko ok, żadnego błędu oprócz błędu związanego z immo - komputer zablokowany przez immobiliser czy cos takiego. Ktoś podpowie jak zakodować immo pod mój kluczyk?

Z góry dzięki.
eryk1395
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 kwi 2014, o 08:25
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez Kacper Zych » 7 kwi 2014, o 21:41

Według mnie to fabryczny autoalarm. Masz krańcówke pod maską?
Kacper Zych
Czytacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 19 cze 2013, o 23:44
Lokalizacja: Prg

Postprzez palio » 7 kwi 2014, o 21:48

Immo kodujemy pod dane ECU a nie pod kluczyk.
Vag immo adaptacja kanal 00 test i zapisz

Skoro nie mozesz polaczyc sie z ECU to sprawdz przekaznik 109. Posprawdzaj dokladnie tuly wewnatrz niego.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

cron