Problem z wycieraczkami

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z wycieraczkami

Postprzez aragok » 26 lut 2012, o 23:18

Witajcie forumowicze.
mam golfika 3 14 benzynka rok 91
i mam taki mały problem z wycieraczkami z przodu. Otóż czasami wogóle nie chodzą mi średnie. mam wolne i szybkie a średnich nie. zauważyłem że wycieraczki na wolnych czasami nie zostają w naturalnej pozycji tylko jak wracają to opadają na sam dół i jeszcze troszke sie później dzwigają, tak samo jak włączam spryskiwacze wytrą pare razy i zostają w różnych pozycjach. a czasami jest normalnie tzn wszystko działa tak jak powinno wracają i już zostają w swojej natuuralnej pozycji nie dzwigają sie po powrocie i wtedy mam też średnie.

Iwem że to troche skomplikowane ale powiem tak średnich nie mam jak na wolnych sie troszke dzwigają a jak sie nie dzwigają to mam wszystkie.

niewiem czy jest jakiś przerywnik, przekaźnik czy co jak tak to gdzie szukać przyczyny?? pomoże ktoś??

Dzięki z góry za pomoc :)
aragok
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 17:33
Lokalizacja: Polska

Problem z wycieraczkami

 

Postprzez Zico63 » 27 lut 2012, o 00:11

Witam!
Prostsze, i to znacznie - byłoby, gdyby Kolega poprawniej używał interpunkcji (nawet z telefonów).
Golf 3 nie ma trzech prędkości. Jest wolna pierwsza w górę, i szybka druga w górę. W dół idzie z tą wolną prędkością lecz włącza się okresowo.
Te objawy wskazują na zacieranie się mechanizmu wucieraczek, w wyniku zabrudzenia, korozji.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez slawek5t » 27 lut 2012, o 00:58

Sprawdź czy wycieraczki są dobrze dokrecone.
Sprawdź może też te cięgna i silnik ktory jest pod plastikami.
Może coś ma luz lub się zacina.
A tryby pracy są takie jak napisał kolega Zico63.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez aragok » 27 lut 2012, o 11:01

Zico63 napisał(a):Witam!
Prostsze, i to znacznie - byłoby, gdyby Kolega poprawniej używał interpunkcji (nawet z telefonów).
Golf 3 nie ma trzech prędkości. Jest wolna pierwsza w górę, i szybka druga w górę. W dół idzie z tą wolną prędkością lecz włącza się okresowo.
Te objawy wskazują na zacieranie się mechanizmu wucieraczek, w wyniku zabrudzenia, korozji.


tak wiem że ten post jest poplątany trochę sorki ale nie wiem jak to ująć.
Ale wycieraczki w golfie mają 4 pozycje
na samym dole są wolne
raz w gorę są wyłączone
znowu raz w gorę są właśnie te średnie co idą bez przerwy
i jeszcze raz w gorę są szybkie.

i czasem jest tak że jeżeli włączam wolne to one idą do góry wracają i się jeszcze troszkę do góry dźwigają wtedy nie mam tych średnich.

a czasem jest tak że wolne idą do góry wracają i już się NIE DŹWIGAJĄ zostają tam gdzie powinny to wtedy mam wszystkie te średnie też.

więc gdzie są jakieś styki czy coś które za to odpowiadają bo na pewno są gdzieś brudne lecz nie wiem gdzie czy jest jakiś przerywnik czy co bo wina silniczka to raczej nie jest bo nie było by żadnych wtedy :)
aragok
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 17:33
Lokalizacja: Polska

Postprzez slavwek.ie » 27 lut 2012, o 13:51

aragok napisał(a):więc gdzie są jakieś styki czy coś które za to odpowiadają bo na pewno są gdzieś brudne lecz nie wiem gdzie czy jest jakiś przerywnik czy co bo wina silniczka to raczej nie jest bo nie było by żadnych wtedy :)
Styki masz w kolumnie kierownicy (dostęp do nich po ściągnięciu koła kierownicy) a przekaźnik odpowiedzialny za wycieraczki to 99 (programowalny) lub 19(bez programowania pracy) w skrzynce bezpieczników
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez Zico63 » 27 lut 2012, o 13:58

Jedyne co jeszcze może być - to brudny styk hamowania w silniczku wycieraczek, w jego przekładni.
Przekaźnik nie będzie winien, on służy tylko do uruchamiania samoczynnego wycieraczki.
Tu jest ta sprawa, że nie zatrzymują się na dole. Wtedy minie ich punkt startu i jest kłopot.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez aragok » 27 lut 2012, o 15:26

a jak sie tam dostać do tego?
bo wyczyściłem styki na kablu bezpośrednio przy tym silniczku i dalej nic...
aragok
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 lut 2012, o 17:33
Lokalizacja: Polska

Postprzez Zico63 » 27 lut 2012, o 15:43

Musi się silniczek wykręcić i rozebrać PRZEKŁADNIĘ, tam jest ten styk przełączny.
Ale manetki z jakimś schematem Kolega posprawdzał? Bo to łatwiej zrobić a rozbierać silnik na końcu, jak nic nie pomoże.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości