Problem ze światłami mijania

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem ze światłami mijania

Postprzez Aliad » 21 sie 2011, o 13:40

Witam,
proszę o proradę :-)
Ponad rok temu wymieniłem reflektory ( H1 ) w golfiku ponieważ światła kiepsko świeciły, w jednym nazbierało się wody, światła mijania raz były raz nie - żarówka nie dotykała dobrze obudowy, sprężynki, które dociskają żarówkę były za luźne, wystarczyło kilka dołków na drodze aby nie było świateł. Paliły się żarówki i bezpieczniki - nie było dobrego styku.

Z tymi nowymi reflektorami stało się dokładnie tak samo :-o - żarówki świecą jak chcą. Wydaje się, że jest spalona, wystarczy docisnąć do obudowy i świeci. Za chwilę znowy to samo.

Miał ktoś podobne doświadczenia.
Stare reflektory nie wiem czy były oryginalne. Te kupione rok temu - mechanik założył mi pewnie jakąś podróbkę.
Za nowe oryginały zaspiewali mi 800 zł.

Napiszcie mi czy problem tkwi w jakości reflektorów, czy w mocowaniu żarówki na tą sprężynkę
Aliad
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 13:07
Lokalizacja: Lublin

Problem ze światłami mijania

 

Postprzez czaro » 21 sie 2011, o 17:22

Aliad napisał(a):Napiszcie mi czy problem tkwi w jakości reflektorów, czy w mocowaniu żarówki na tą sprężynkę

To trochę takie gdybanie. Ale ja sprawdziłbym najpierw całe mocowanie żarówki i jeżeli są luzy to podoginać tak żeby było ok. Powinno to wystarczyć bo jak żarówka będzie miała styk to musi Ci świecić.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Aliad » 21 sie 2011, o 18:54

Czaro!
właśnie takie gdybanie
żadne doginanie nie zdaje egzaminu. Miesiąc temu znad morza wracałem nocą z duszą na ramieniu ponad 600 km bo wszystko się kaszaniło.

Doginanie spręzynki nie daje egzaminu. Chciałem zasięgnąć języka czy to tylko mój problem.
Wg mnie nie ma dobrego styku między żarówką a obudową reflektora - na początku było w miarę ok. Muszę kupić założyć nowe reflektory - pytanie ile wydam i na ile wystarczż.

pozdrawiam
Aliad
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 13:07
Lokalizacja: Lublin

Postprzez prezesik » 21 sie 2011, o 20:00

ale co ma obudowa klosza do migania zarowki, przeciez zarowka nie lapie masy z obudowy, lecz z brazowego kabla znajdujacego sie we wtyczce zarowki.
Trzeba wyczyscic styki we wtyczce reflektora oraz lekko zacisnac wsuwki od wtyczki zarowki.
A jezeli chodzi o jakosc reflektorow to kazdy ci powie, ze te zamienniki nadaja sie tylko jak sprzedajesz auto, wtedy wkladasz najtansze lampy. Najlepiej swieca oryginalne Hella.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez radomiak » 21 sie 2011, o 20:06

prezesik25 napisał(a):ale co ma obudowa klosza do migania zarowki, przeciez zarowka nie lapie masy z obudowy, lecz z brazowego kabla znajdujacego sie we wtyczce zarowki.


albo sie myle ale po mojemu kabelek brazowy to + a zarowka mase lapie z klosza lampy
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez prezesik » 21 sie 2011, o 21:11

no to sie mylisz :) wtedy zarowka miala by tylko jeden kabelek do podlaczenia a ma dwa :)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Zico63 » 21 sie 2011, o 21:39

prezesik25 napisał(a):ale co ma obudowa klosza do migania zarowki, przeciez zarowka nie lapie masy z obudowy, lecz z brazowego kabla znajdujacego sie we wtyczce zarowki.

To w H4 lub H7.
W żarówkach H1 jednak żarówka ma jeden konektor (styk) a drugim jest obudowa.
I jeszcze jedna uwaga: o ile nie zamienił ktoś przewodów, to jednak w VW kolor brązowy to zawsze MASA. Mijania mają żółty (lub z czarnym paskiem) a drogowe biały (lub z czarnym paskiem).
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez RAQnio_V » 21 sie 2011, o 21:45

prezesik25 napisał(a):ale co ma obudowa klosza do migania zarowki, przeciez zarowka nie lapie masy z obudowy, lecz z brazowego kabla znajdujacego sie we wtyczce zarowki.

mylisz się kolego, w przypadku lamp H1 (a takie ma nasz kolega) masa jest podłączana do obudowy wsadu żarówki. A do żarówki podpinasz tylko kabel plusowy ;)

radomiak, zapamiętaj na całe życie... Brązowy kabel w oryginalnej instalacji w grupie V.A.G. ZAWSZE oznacza MASĘ ;)
Ostatnio edytowano 21 sie 2011, o 21:46 przez RAQnio_V, łącznie edytowano 1 raz
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez prezesik » 21 sie 2011, o 21:46

sorki, zwracam honor nt zarowek H1
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez radomiak » 21 sie 2011, o 22:16

RAQnio_V napisał(a):radomiak, zapamiętaj na całe życie... Brązowy kabel w oryginalnej instalacji w grupie V.A.G. ZAWSZE oznacza MASĘ ;)


moja wina zapedzilem sie i jestem daltonem :wstyd:
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości