Problemy z elektryką w golfie 1.9D

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problemy z elektryką w golfie 1.9D

Postprzez offmarkus » 20 mar 2013, o 08:56

Witam,
to mój pierwszy post na forum choć niejednokrotnie już tu zaglądałe i korzystałem z porad.
Mianowicie mam taki problem - kupiłem jakiś czas temu golfa 1.9D i po jakimś czasie oswajania sie z nim znalazłem pare usterek które mnie strasznie irytują.
Pierwszą z nich jest fakt że po przekręceniu pokrętła nawiewu działa on non stop nawet po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyka. Dopiero na pozycji 0 sie wyłącza i cły czas musze pilonować tego żeby nie zostawić czasem załączonego nawiewu :|
Druga sprawa też może mieć z nią powiązanie - ogrzewanie tylnej szyby nie działa - włącznik cały czas świeci na czerwono, nawet jak jest wyłączony. Włącznik jest sprawny bo podmieniałem z działającym na 100%, ale szyba z tyłu i tak jest ciągle zamarznięta albo zaparowana. Dodam też że sprawdzałem te czarne linie na tylnej szybie i nigdzie nie są poprzerywane.
Mam jeszcze problem z piszczącą kontrolką oleju - masakra :| Zdarza się że potrafi kilka dni milczeć i nic nie piszczy, ale niestety zdarza się też tak że od razu po wyjechaniu z domu zaczyna sie "orkiestra". Olej mam w normie. Może to też przez elektryke, albo przez licznik - zanikają mi cyferki z elektronicznego wskaźnika kilometrów i zegara.
Dodam, że niejednokrotnie wertowałem forum w poszukiwaniu rozwiązań moich problemów, ale niestety nie znalazłem niczego co by pomogło dolegliwościom mojego golfika.
Proszę o wyrozumiałość jako, że to mój pierwszy post na forum... a jeszcze bardziej prosze o pomoc w rozwiązaniu moich problemów.
Z góry wszystkim dziękuję.
offmarkus
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 10:21
Lokalizacja: Bieruń

Problemy z elektryką w golfie 1.9D

 

Postprzez assesino » 20 mar 2013, o 11:10

Witam. To że nawiew działa non stop to znaczy że ktoś puścił 12V bezpośrednio pod wlacznik wentylatorow a powinno być po zapłonie (przekreceniu kluczyka). Coś było kombinowane z elektryka
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez offmarkus » 20 mar 2013, o 12:42

A wiesz może jak to sprawdzić żeby jeszcze bardziej tam nie namieszać? Jestem ogólnie zielony w sprawach elektryki ale po odpowiednim instruktarzu powinienem sobie poradzić :) No i zawsze jest satysfakcja że robi sie to samemu :)
offmarkus
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 10:21
Lokalizacja: Bieruń

Postprzez pablomed » 20 mar 2013, o 15:04

To co kolega wyżej napisał to jest możliwe ale nie całkiem pewne. Trzeba bedzie chyba przepatrzec instalację bardziej gruntownie pod kątem przypadkowego zwarcia , jakichś niefachowych kombinacji z podpięciem radia, z podpięciem gniazda zapalniczki pod plus po zapłonie zamiast pod stały (pod radio CB się tak robi) itp, ciężko od razu konkretne miejsce usterki wskazać.
Jesli masz na podszybiu przekaźnik podgrzewaczy do silnika to wypnij go też na próbę.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez offmarkus » 20 mar 2013, o 15:53

Podgrzewanie świec mam zrobione osobno - oryginalne mam wypięte bo nie zawsze chciało mi auto odpalić i elektryk zrobił mi osobny guzik do manualnego podgrzewania świec na osobnym przekaźniku. Radio też mam teraz dobrze podpięte bo było tam strasznie pokombinowane z kablami i kostką. Niestety dopiero po wizycie elektryka zauważyłem, że mi ten nawiew cały czas działa lecz to na pewno było już wcześniej zepsute przed jego wizytą.
offmarkus
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 10:21
Lokalizacja: Bieruń

Postprzez pablomed » 20 mar 2013, o 18:56

No ale widzisz w tej sytuacji to tym bardziej nie można na odległość przewidzieć gdzie jest usterka - zauważ że akurat te drażliwe miejsca o których napisałem były u ciebie ruszane. W jakiś sposób doszło do zwarcia lini ze stałym plusem z linią X w której powinien być tylko plus po zapłonie z przerwą przy rozruchu, najprawdopdobniej jakiś błąd elektryk zrobił. Posprawdzaj jeszcze czy włączają się światła mijania bez zapłonu , albo wycieraczki, czy kontrolki gasną na liczniku po wyjęciu kluczyka, albo jedź do tego elektryka to nie będzie nic trudnego do naprawy ale jego wprawa się przyda
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Zico63 » 21 mar 2013, o 02:27

A przekaźnik odciążający nie skleił się po prostu? Nie podaje cały czas napięcia? To "kostka" nad bezpiecznikami z numerkiem na obudowie "18"; można go wyjąć na chwilę dla próby.
A gdyby i reflektory nie gasły - to może wysiadła/skleiła się kostka stacyjki.
Te moje uwagi nie eliminują w żadnym razie możliwości podanych przez Kolegów, ale czasem drobiazg tak odwiedzie od głównego winowajcy...
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez offmarkus » 21 mar 2013, o 12:13

Dzięki za sugestie wszystko jak najszybciej posprawdzam. Póki co w nocy padł mi aku... :| Chyba cała instalacja jest do przejrzenia bo wczoraj zrobiłem światełko koło lusterka, bo nie świeciło od strony pasażera i dzisiaj miałem padnięty aku. Katastrofa z ta instalacją. Ewentualnie zawiniła wtyczka (dwie białe końcówki) w bagażniku koło lewej lampy, bo wczoraj jak tam zajrzałem to było rozpięte więc złożyłem w całość no i dzisiaj mam już akumlator padnięty :(

[ Dodano: 2013-03-21, 11:53 ]
Sprawdzałem już wasze podpowiedzi. Światła mijania i wycieraczki działają dopiero po przekręceniu stacyjki (bez zapalania). Kontrolki działają normalnie - gasną. Co do przekaźnika numer 18 to go wyjąłem i był troszke zardzewiały ale miałem taki sam w zapasie po moim poprzednim golfie i efekt ten sam. Nawet jak przekaźnik był wyjęty to dmuchawa działała jak ją włączyłem. :zdziwko:
offmarkus
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 10:21
Lokalizacja: Bieruń

Postprzez Zico63 » 21 mar 2013, o 22:58

Nawet jak przekaźnik był wyjęty to dmuchawa działała jak ją włączyłem.

Uuuuu, niedobrze. Jest coś pomajstrowane, jak pisali Koledzy: wyjęcie tego przekaźnika w instalacji bez wad i przeróbek wyłącza te wszystkie odbiorniki.
Coż, warto by tą instalację przejrzał ktoś Koledze, ktoś kto zna trochę Golfy i wyłapie domowe "partyzantki" w przewodach. Co z resztą nie jest takie trudne, gdyż VW wiązki robi starannie i trudno wykonać doróbkę tak samo wyglądającą jak oryginalne wiązki.
Czy te podejrzeane wtyczki w lampie są na dwa przewody? Jakiego koloru jest izolacja przewodów?
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez offmarkus » 22 mar 2013, o 10:00

Wtyczki te są na 1 przewód - wtyczka jest 1 pinowa. Jedyny mankament jaki zauważyłem to taki że jedna z izolacji była czarna na "gniazdku", a kabel od wtyczki który wchodził do gniazdka miał izolacje białą. Z tym że leżały w odległości max 5cm od siebie więc pomyślałem, że sie wypięły i je spiąłem. Może miały sobie leżeć luzem... ale troche to by było dziwne żeby 2 elementy pasujące do siebie leżały obok siebie i miały nie być połączone. Dodam jeszcze że jakiś czas przed zakupem tego samochodu była tam zmieniana klapa i może w związku z tym były też pozamieniane wiązki z kablami.
offmarkus
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 10:21
Lokalizacja: Bieruń


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości