Prośba o pomoc w ocenie sondy lambda

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Prośba o pomoc w ocenie sondy lambda

Postprzez Myszkowski » 6 kwi 2013, o 17:14

Witam.

Potrzebuję pomocy z diagnostyką sondy lambda. Ponieważ jest to wydatek trochę większy niż parę/paredziesiąt złotych to nie chcę odrazu w ciemno kupować.

Problem jest taki:
Sonda po przejechaniu kilkunastu kilometrów ciągle pokazuje błąd w VAG-u:
Błąd sondy lambda sygnał za słaby - błąd sporadyczny.

Raz też miałem bląd : blad sondy lambda zwarcie do plusa.

Spalanie nie wzrosło jak dotychczas, z czego wnioskuję, że być może sonda chodzi, ale już powoli wysiada.

Wiem, że sonda powinna wskazywać napiecie pomiedzy 0,1 do 0,9V. I też wyczytałem, ze jeżeli sonda daje przez pewien czas cały czas napiecie w okolicach 0,45V to jest ona w tym momencie nie dzialająca i ecu ustawia wartość lambda na 1.

Zamieszczam zdjęcia i krótkie filmiki z Vaga dotyczące pracy sondy podczas przejazdu 25 km (trasa) ze zmianą kilkukrotną LPG-Benzyna. Zadnych zmian na wykresie związanych ze zmianą lpg-benzyna nie zaobserowałem.


Filmy wrzucone na youtube.com:

http://www.youtube.com/watch?v=5NROwNiMoeEl
http://www.youtube.com/watch?v=0JOuDjfYs1Y
http://www.youtube.com/watch?v=vUrp5QRlnzA


Zdjęcia:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d3425bab8cac9d4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19a95b1914f987ed.html#

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f091345c6ad87fc.html#

Prosiłbym o pomoc w ocenie jej pracy.
Ostatnio edytowano 6 kwi 2013, o 17:31 przez Myszkowski, łącznie edytowano 1 raz
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Prośba o pomoc w ocenie sondy lambda

 

Postprzez palio » 6 kwi 2013, o 17:20

Filmiki oraz podane linki nie działają. Popraw je.

Napiszę tak: na wolnych obrotach wartości (napięcie) sondy są stałe nie zmienne. Podczas jazdy wartość napięcia sondy powinna się zmieniać. Jak te wartości są takie same (jak na wolnych obrotach) nie zmienne to może oznaczać, że sonda jest uszkodzona.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Myszkowski » 6 kwi 2013, o 17:33

palio45 napisał(a):Filmiki oraz podane linki nie działają. Popraw je.

Podczas jazdy wartość napięcia sondy powinna się zmieniać. Jak te wartości są takie same (jak na wolnych obrotach) nie zmienne to może oznaczać, że sonda jest uszkodzona.


Poprawione.

Właśnie podczas jazdy zmienia się, a w innym momencie nie zmienia się ;/

Podczas jazdy zauważyłem, że napięcie nie skacze powyżej 0,5 0,6 Volta.
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Postprzez palio » 6 kwi 2013, o 17:38

Być może zbliża się jej koniec. Na razie bym obserwował i jeździł dalej skoro spalanie nie wzrosło.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Myszkowski » 6 kwi 2013, o 17:58

@palio45

Narazie nie wzrosło spalanie (9L trasa/miasto LPG), tyle że za około dwa miesiące mam dłuższy wyjazd, a nie chciałbym jechac z np. zepsutą w środku drogi lambdą ;) Chcoiaż w sumie można wtedy skoczyć do jakiegoś sklepu i kupić.
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Postprzez pablomed » 7 kwi 2013, o 11:16

Myszkowski,
po pierwsze sondę testuj na benzynie - jak już wiadomo że działa na benzynie to jest dobra, jeśli wówczas nie faluje na LPG to winna jest regulacja LPG lub usterka układu

po drugie to że sonda nie działa na wolnych to kompletna bzdura, ma działać, tyle że wolniej. Na benzynie przynajmniej 1 zmiana na sekundę, na LPG nawet optymalnie ustawionym może działac rzadziej nawet raz na 4 sekundy. Jesli nie działa na wolnych to coś jest nie tak, na ogół niedogrzanie sondy z powodu zepsutej grzałki jesli to 4-kablowa

po trzecie błedy przy instalacji LPG o ile to II generacja są zawsze i muszą być, dopisz jaka instalacja LPG

Dopisz przebieg auta - sonda powinna działać dobrze ze 150-200 tys km, potem działa gorzej. Ja mam wstyd przyznać prawie 400 tysięcy, sonda jakoś tam jeszcze działa ale słabo, za małe zmiany napięcie i za dlugi czas zmiany
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Myszkowski » 7 kwi 2013, o 12:20

Rozumiem, testy na benzynie.

IV generacja.

NIe mam pojęcia jaki mam przebieg, na liczniku 100 coś, ale po stanie patrząc pewnie ponad 200 tyś.

Z tego co piszesz to znaczyłoby że jescze mi działa, bo skacze dosyć często napięcie do 0,8 V.

Ale czasem jest tak, że zatrzyma się na np 0,45 V czy coś i zmiany są delikatne, a potem jest blad na vagu "za słaby sygnał".

Może to być jakiś niełączący gdzieś kabel ?

Wiesz może gdzie mozna znaleść opisy bloków pomiarowych w polskim vagu? Co który znaczy?
Myszkowski
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 20:04
Lokalizacja: Polska

Postprzez pablomed » 8 kwi 2013, o 20:27

w kwestii vaga się nie wypowiadam bo go nie znam ale chyba brak tam możliwości analizy wykresu pracy sondy, natomiast takie możliwości daje program do LPG. Skoro to sekwencja to zmienia postać rzeczy, błądów nie wywala jeśli regulacja jest dobra powinna sonda działać prawie identycznie na obu paliwach. Ale chyba nadal nie napisałeś czy problem jest na obu paliwach czy na jednym i którym. W sekwencji kabel sygnałowy sondy nie jest cięty jak do II generacji, jest tylko do niego dolutowany od boku kabel od komputerka LPG, więc mała możliwość nie łączenia kabla sondy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Problem z ogrzewaniem sondy lambda golf 3 1.4 ABD

Postprzez Rybcia » 18 kwi 2013, o 17:20

Siemka tak jak w temacie nie mam ogrzewania sondy . Tak wogule to sprawdziłem czy jest napięcie na wtyczce do kturej podłącza się sonde i lipa brak napięcia (powinno być 12V) .
i moje pytanie brzmi gdzie może leżeć przyczyna przewody sprawdziłem tak z grubsza i nie widziałem żadnych przetarć ani naruszenia przewodów . Więc już sam niewiem co jest .
z góry dzięki za odpowiedzi
Rybcia
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 kwi 2013, o 17:13
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez pablomed » 18 kwi 2013, o 21:24

W ABD jest prosta sprawa bo plus dla grzałki sondy idzie po przekaźniku tym samym który zasila pompę paliwa i wtryskiwacz. A masa jest z karoserii. Skoro poma działa auto jeździ to pozostaje sprawdzić we wtyczce czego brak plusa czy masy, czyli nie mierzyć między stykami 3 i 4 we wtyczce tylko pomiędzy jednym z tych styków a masą i plusem np w aku. I znaleźć przerwę na kablu lub wtyczce
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Rybcia » 19 kwi 2013, o 16:29

Byłem sprawdzić te kable i wyszło że w obydwu stykach jest masa czyli gdzieś musiał kabel się przerwać i styka do masy tylko dziwne że jak patrzałem to wogule izolacja nigdzie nie jest naderwana ?
Rybcia
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 kwi 2013, o 17:13
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez pablomed » 19 kwi 2013, o 22:06

źle sprawdziłeś. Nie pamiętam w którym ma być masa w trzecim czy czwartym stykui licząc od strony sygnałowego. Ma być opór między masowym a masą karoserii bliski zero, napięcie między plusowym (po włączeniu zapłonu a masa karoserii ok 12V - i wiesz wszystko. Opór nieskońzony oznacza brak masy brak napięcie oznacza brak plusa
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - selfa.pl/ - Oferujemy zawiesia łańcuchowe o najwyższej jakości.



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron