no i dobrze mówisz w tachografach ustawia się tzw. stałą K co do wartości z pomiaru a tutaj nawet 0,5cm strata na bieżniku powoduje zakłamania (pracuje w tachografach)K@mil napisał(a):w tirach liczniki sa bardziej dokladne niz w osobowkach bo sa legalizowane
Co do nawigacji to nią się tak nie sugeruj bo ona wyciąga prędkość średnią danym odcinku i na bieżąco ją aktualizuje tak że to odpada
jedyne co to zastosować profil opony taki jak ma być i z tym już żyć nic nie na ustawiasz na "0"
Obliczyłem błąd za pomocą urządzenia jakie mamy na serwisie (UTP-10) i zakładają że masz licznik z WGSZ 3838 a założysz 3862 to błąd wynosi -0,62% zatem na korzyść kierowcy ale i tak to są wartości które ciężko zobaczyć gołym okiem na krótkich trasach
Jak mi się uda to spróbuję ustawić swój licznik tak ja robimy to z tachografami ale kiedy to nie wiem bo nie mam na razie czasu