Przerwany kabel a elektryczne szyby

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Przerwany kabel a elektryczne szyby

Postprzez WSZ » 18 lip 2011, o 09:38

Wczoraj rozebrałem sobie drzwi od strony kierowcy by nieco sobie poprawić podnoszenie i opuszczenie szyby.

Wtedy też pomyślałem, że rozbiorę drzwi tylne pasażerów bo tak ani jedna ani druga szyba mi nie działa.

Rozebrałem sobie tylne prawe drzwi i widziałem, że przerwany był kabel CZERWONO-ŻÓŁTY idący do do wtyczki podnośnika. Kabel był po prostu przepalony, zarobiłem jego 2 końcówki i myśląc, że dzięki temu zrobiłem co trzeba by otwierała się szyba zaizolowałem i złożyłem.
Jednak efekt 0 tak jak nie działała, tak nie działa.

Wobec tego może mi ktoś powiedzieć od tego ten czerwono-żółty kabel jest ?

Centralka działała z przerwanym kablem i wszystko inne też. Prócz szyby.

PS. teraz mnie chyba czeka rozbiórka połowy auta, aby znaleźć przyczynę czemu mi te szyby nie działają.

Jest jakiś sposób by na krótko sprawdzić czy te silniczki do podnoszenia i opuszczania są sprawne ?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Przerwany kabel a elektryczne szyby

 

Postprzez PiJey88 » 18 lip 2011, o 10:17

WSZ napisał(a):Jest jakiś sposób by na krótko sprawdzić czy te silniczki do podnoszenia i opuszczania są sprawne ?

wepnij je w przednie wiązki, zobaczysz czy działają
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez WSZ » 18 lip 2011, o 10:40

Czyli wykręcić ten cały mechanizm z tyłu ?
Bo chyba kabla z przednich drzwi do tyłu nie starczy.
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez PiJey88 » 18 lip 2011, o 10:51

mozesz wykręcić sam silniczek z tym sterownikiem, ale nie wiem czy jest tam tyle miejsca by wszystko łatwo wykręcić
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez WSZ » 18 lip 2011, o 10:57

To jak inaczej się za to zabrać ?
Podpinałeś kiedyś to razem z kablami z przodu bez wyciągania tego podnośnika ?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez michalqqr » 18 lip 2011, o 11:11

WSZ napisał(a):Wobec tego może mi ktoś powiedzieć od tego ten czerwono-żółty kabel jest ?
pewnie ten gruby? to stały plus
WSZ napisał(a):Kabel był po prostu przepalony
widocznie masz gdzieś zwarcie, sprawdzałeś pod gumową osłoną przewodów?
Avatar użytkownika
michalqqr
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 8 lut 2009, o 14:03
Lokalizacja: Opole

Postprzez WSZ » 18 lip 2011, o 11:22

Tam jeszcze się nie zabierałem bo wziąłem się za to wszystko pod koniec dnia jak się ściemniało.
W najbliższy weekend się tym zajmę.
W ogóle to z ledwością dokręcam ten wtyk z tą harmonijką.
Będę musiał zdjąć obudowę boczków i zrobić to porządnie.
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez pablomed » 18 lip 2011, o 20:02

ano musisz porządnie bo to jest główny kabel plusowy zasilający silnik szyby, jest gruby, powinien być zabezpieczony zielonym bezpiecznikiem termicznym umieszczonym w pozycji dodatkowej u góry skrzynki. I w razie takiego zwarcia żeby aż tak gruby kabel się spalił to bezpiecznik powinien dużo wcześniej zadziałać więc coś jest na rzeczy. Zajrzyj nad skrzynkę czy masz ten bezpiecznik czy ktoś go nie "zadrutował"
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości