Przycisk odpalania

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Przycisk odpalania

Postprzez Snapy7 » 17 kwi 2013, o 21:34

Witam. Ostatnio zrobiłem "zabezpieczenie" w aucie, magiczny ukryty przycisk od zapłonu bez którego nie odpalimy auta.

Pomyślałem sobie że fajnie było by móc odpalić auto na guzik, ale mam obawy bo w kostce z przewodami do stacyjki są dwa dość grube przewody przez które płynie prąd podczas gdy przekręcamy kluczyk w 3 pozycje czyli odpalenie silnika.

moje obawy i niewiedza dotyczy wielkości prądu płynącego przez stacyjkę podczas odpalania. Muszę to znać jeśli chce zrobić działającą i bezpieczną instalacje by odpowiednio dobrać przekrój przewodów i przycisk
Snapy7
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 13:55
Lokalizacja: L-ca

Przycisk odpalania

 

Postprzez pablomed » 18 kwi 2013, o 21:42

Nie wiem kolego czy ktoś ci poda te dane, nigdy ich nie spotkałem. Więc jeśli nikt nie napisze to po protu weź miernik ustaw na pomiar natężenia i wepnij go przy rozruszniku między styk w jego gnieździe a styk kabla czerwono czarnego od stacyjki. W chwili odpalania poznasz natężenie pobierane przez stycznik. Z całą pewnością nie jest to jakiś wielki prąd bo skoro wytrzymuje go styk w stacyjce do i każdy porządniejszy włącznik wytrzyma.
Tylko zastanów się jaki sens włączać zapłon kluczykiem a rozrusznik przyciskiem? Dla mnie żaden, to może i jest fajne jeśli kluczyk działa zbliżeniowo lub też starczy go trzymać w kieszeni jak w niektórych nowych konstrukcjach
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez michael.golf » 18 kwi 2013, o 23:30

kolego Snapy7 ja mam u siebie zrobione odpalanie oprócz kluczykiem na przycisk "start engine" z BMW.
kable są zwykłej grubości bo jest to założone przez przekażnik i jest bezpiecznik,
a cała instalacja tego przycisku idzie do skrzynki bezpieczników a nie do stacyjki.
założone wygląda tak jak na zdjęciu poniżej a co do podłączenia to Ci nie pomogę bo robił mi to elektryk montaż trwał pare minut bez rozbierania i układania kabli więc chyba filozofii nie ma.

Obrazek
michael.golf
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 lis 2008, o 02:19
Lokalizacja: pl

Postprzez Zico63 » 18 kwi 2013, o 23:54

Już we Fiaciku 126p namierzyłem 26 amperów do włącznika elektromagnetycznego rozrusznika (nic więcej w tym przewodzie nie płynie). Można założyć, że w Golfie będzie więcej (nie mierzyłem, przyznam - nie było mi to potrzene ;-) ).
Tak więc jeśli przekaźnik, to najlepiej polski Elmot z Poloneza - mają te faktyczne 30 i więcej A wytrzymalości. Gdy przycisk - to ja wiem? Z Ursusa? Z Jelcza?
Można jeszcze zmierzyć opór włącznika (czyli elektromagnesu) i z prawa Ohma wyliczyć prąd przy założeniu napięcia na ok. 10V! Bo 12V nigdy przy rozruchu nie ma, pamiętajmy o tym!
Gdy zajdzie potrzeba, wykonam Koledze szkic.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Snapy7 » 21 kwi 2013, o 11:12

zmierzyć chciałem ale mam miernik tylko do 10A a to raczej za mało. znajomemu kiedyś mierzyli prąd przy rozruchu i wyszło mu 76A ale to w dieselu. podejrzewam że u mnie prąd będzie ok 30A. Przewody maja 3,5mm średnicy więc są zdolne do przepuszczania dużych prądów.

bez przekaźnika raczej się nie obejdzie. można zastosować przycisk który nie wytrzymywałby tych 30A mając na uwadze że prąd płynie przez niego tylko około 1 sekundy. Myślę że powinien wytrzymać.

@pablomed zapłon już mam zrobiony na przełącznik więc teraz trzeba zrobić tylko guzik odpalania.

Z elektryka nie ma problemu bo z zawodu jestem elektronikiem
Snapy7
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 13:55
Lokalizacja: L-ca

Postprzez trojeczkaGT » 23 lut 2014, o 16:30

Panowie podepne sie tutaj.

Mysle nad zamontowanie tego przycisku z laguny II

http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... rch_scope=

i pozbyciu sie blokady kierownicy bez kluczyka, jak tez by zaplon byl na innym przycisku (moze ukrytym)

patent taki zamontowalem kiedys w polonezie (ale byl szpan pod szkola elektryczna) ze mialem ukryty zaplon a uruchomienie auta na przycisk start

pytanie moje ile mamu przewodow w stacyjce i ktore od czego ? ktos moglby podeslac jakis schemat bo nie chce rozbierac i szukac w ciemno.

Mowie od razu auto zostaje u mnie do smierci "zyletkowej" wiec nie musze sie bac o to : Co poprzedni wlasciciel mial na mysli i jak uruchomic auto.


Nie jest to post pod tytulem czy bedzie pasowac do golfa czy nie tylko prosze o kabelki stacyjki milych Panow i Panie.

przycisk jak z ogloszenia nie zrobi wiochy ;p

[ Dodano: 2014-02-24, 20:47 ]
No nikt nie moze pomoc ? koledzy prosze o mala pomoc tylko
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron