nikogo nie wkręcam
czyli czy ja dobrze rozumiem, te 12,66V przy WYŁączonym silniki to może nie dawać odpowiedzi czy aku jest padnięty? Czy ma znaczenie, że wszystko w samochodzie w stylu światła, dmuchawa, radio wszystko działa bez zarzutu, rozumiem, że jeśli będzie padnięty aku to nie znajde żadnych symptomów innych które pozwolą mi to stwierdzić?
To co mnie czeka dzisiaj wieczorem, to chce podłączyć ten miernik do aku i próbować odpalić. Może kable będą odpowiednio długie to położe miernik na szybie żebym miał odczyt.
Gdyby się np okazało, że napięcie mocno spada, to mogłoby to oznaczać, że gdzieś prąd ucieka i rozruszniki nie dostaje go odpowiednią ilość?
Drugie pytanie, czy ja mogę tak samo jak na aku zmierzyć ile w stanie spoczynku dochodzi do rozrusznika?
dziękuje wszystkim za pomoc
------
jeszcze pytanie, mółgby mi ktoś coś powiedzieć o tych tzw. masach
co to jest masa przy akumulatorze?
i masa przy rozruszniku?
[ Dodano: 2010-07-06, 09:34 ]
zico!
tak czytam jeszcze raz ten wątek i po pierwsze to w końcu dotarło do mnie, że aku może być naładowany przez prostownik, a i tak nie dawać odpowiednią ilość prądu do odpalenia
tego nie rozumiem
"Masa to przewody prowadzące od urządzenia np. skrzyni biegów czy akumulatora, do blachy, metalu, w skrócie - ogólnie budy."
tak mówicie o tych masach, od aku idą klemy i to chyba wyszystko rozumiem któraś z tych klem to tzw masa? i mam mieć czyste połączenie z tzw budą, karoserią
to samo rozrusznk?
[ Dodano: 2010-07-06, 09:50 ]
Zadania na dzisiaj
1 zobaczyć gdzie idzie klema (-) od masy od aku, znaleźć to miejsce przyczyścić
2 wziąść płaską 13-stkę i zlokalizować rozrusznik, wypiąć aku i odkręcić jedną śrubę przeczyścić styk, drugą śrubę przeczyścić styk, podpiąć aku odpalić
3 zmierzyć napięcie podczas zapłonu na aku
[ Dodano: 2010-07-06, 13:51 ]
jeszcze raz chronologicznie co się stało:
1) mogę powiedzieć, że zapalał co parę miesięcy ciut gorzej, jednak zawsze zapalał i nigdy nie trzymałem go dłużej niż 2sec.
2) podczas końcówki długiej 400km jazdy, sporo w deszczu zapala się kontrolka aku, ale po 5min gaśnie, potem jeszcze 10km jade do domu
3) odpalam go za tydzień po tej jeździe, pierwsze zdziwienie po przekręceniu kluczyka pali się kontrolka aku, odpaliłem normalnie odjechałem
4) potem odbywam ze 3 jazdy do marketu i z powrotem po 10km,
5) kiedyś w pewnym momencie zapaliła się kontrolka mówiąca o włączonym ogrzewania tylnej szyby, mimo iż jego nie włączałem i tak paliła non stop. Paliła się za każdym razem kiedy przekręcałem kluczyk, po jakimś czasie zgasła i teraz już nie świeci się
6) po jakimś czasie jazdy włącza się kontrolka oleju, ale gaśnie, również kontrolka aku czasem na jakiś czas znika, sprawdziłem bagnetem olej - jest ok
7) po jakimś czasie chciałem go opalić i jakie było moje zdziwienie, gdy usłyszałem nie mój rozrusznik, mój tak nigdy nie pracował
po przekręceniu kluczyka pali sie olej i aku