Przygasanie świateł

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez golfer77 » 5 lip 2010, o 22:22

kurcze wykluczcie akumulator 12,66v zmierzyłem na zgaszonym
wiec to chyba dosc zeby zapalic?
golfer77
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 cze 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

 

Postprzez GTI07 » 5 lip 2010, o 22:42

golfer77Tak jest to dobre napięcie jeżeli akumulator jest sprawny.Jeżeli nie jest i nie trzyma prądu to mierząc jego napięcie będzie pokazywał że prąd jest,a zaraz po przekręceniu kluczyka napięcie spadnie i wszystko zgaśnie.Podjedź do jakiegoś mechanika i niech sprawdzi Ci regler bo ta część odpowiada za ładowanie aku w aucie.
Pozdro
Zapraszam do mnie.Moje MKIII: http://www.golf3.pl/topics2/wszystko-za ... t20834.htm
Avatar użytkownika
GTI07
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 13:58
Lokalizacja: Lubliniec

Postprzez Kazig » 5 lip 2010, o 23:05

aha
no i to by się zgadzało

problem z przygasaniem podczas przekręcania kluczyka w stacyjne mam od dawna,
Kazig
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 10 cze 2008, o 09:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 5 lip 2010, o 23:34

Kazig napisał(a):problem z przygasaniem podczas przekręcania kluczyka w stacyjne mam od dawna,
tylko jedna uwaga, bo napisałeś jakbyś nie wiedział że główne światła z przodu i parę rzeczy jak dmuchawa i grzanie szyby są odłączane prez specjalny przekaźnik na czas uruchamiania rozrusznika. Ale objawy pasują do padniętego aku, jeśli uważasz jest dobry, to zostaje ci sprawdzić klemy aku i grube kable od aku do rozrusznika oraz od aku do masy

[ Dodano: 2010-07-05, 23:34 ]
No i sam rozrusznik zużyty też moe dać taki objaw
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez golfer77 » 5 lip 2010, o 23:43

klemy czyste 100%

poleccie jakiś nowy aku do 1.4 ABD
?
ALBO niech ktoś mi pożyczy, umówimy się przy metrze Centrum :)
golfer77
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 cze 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bart_GT » 6 lip 2010, o 00:37

na moje koles Was wu wkreca :mrgreen:
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Re: Przygasanie świateł

Postprzez Zico63 » 6 lip 2010, o 01:11

golfer77 napisał(a):Podczas odpalania auta - światła, wszystko co świeci w aucie i na zewnątrz przygasa solidnie, tak rzekłbym o połowę.

Tak napisał Kolega, więc wie o co chodzi.
Natomiast co do wkręcania, owszem, były podobne wypadki, ale wówczas gość odpusczał po jednym, dwu postach a tu widać że koledze zależy, że ma kłopot...
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez golfer77 » 6 lip 2010, o 07:26

nikogo nie wkręcam

czyli czy ja dobrze rozumiem, te 12,66V przy WYŁączonym silniki to może nie dawać odpowiedzi czy aku jest padnięty? Czy ma znaczenie, że wszystko w samochodzie w stylu światła, dmuchawa, radio wszystko działa bez zarzutu, rozumiem, że jeśli będzie padnięty aku to nie znajde żadnych symptomów innych które pozwolą mi to stwierdzić?

To co mnie czeka dzisiaj wieczorem, to chce podłączyć ten miernik do aku i próbować odpalić. Może kable będą odpowiednio długie to położe miernik na szybie żebym miał odczyt.
Gdyby się np okazało, że napięcie mocno spada, to mogłoby to oznaczać, że gdzieś prąd ucieka i rozruszniki nie dostaje go odpowiednią ilość?

Drugie pytanie, czy ja mogę tak samo jak na aku zmierzyć ile w stanie spoczynku dochodzi do rozrusznika?

dziękuje wszystkim za pomoc

------
jeszcze pytanie, mółgby mi ktoś coś powiedzieć o tych tzw. masach
co to jest masa przy akumulatorze?
i masa przy rozruszniku?

[ Dodano: 2010-07-06, 09:34 ]
zico!

tak czytam jeszcze raz ten wątek i po pierwsze to w końcu dotarło do mnie, że aku może być naładowany przez prostownik, a i tak nie dawać odpowiednią ilość prądu do odpalenia


tego nie rozumiem
"Masa to przewody prowadzące od urządzenia np. skrzyni biegów czy akumulatora, do blachy, metalu, w skrócie - ogólnie budy."
tak mówicie o tych masach, od aku idą klemy i to chyba wyszystko rozumiem któraś z tych klem to tzw masa? i mam mieć czyste połączenie z tzw budą, karoserią

to samo rozrusznk?

[ Dodano: 2010-07-06, 09:50 ]
Zadania na dzisiaj

1 zobaczyć gdzie idzie klema (-) od masy od aku, znaleźć to miejsce przyczyścić
2 wziąść płaską 13-stkę i zlokalizować rozrusznik, wypiąć aku i odkręcić jedną śrubę przeczyścić styk, drugą śrubę przeczyścić styk, podpiąć aku odpalić
3 zmierzyć napięcie podczas zapłonu na aku

[ Dodano: 2010-07-06, 13:51 ]
jeszcze raz chronologicznie co się stało:


1) mogę powiedzieć, że zapalał co parę miesięcy ciut gorzej, jednak zawsze zapalał i nigdy nie trzymałem go dłużej niż 2sec.
2) podczas końcówki długiej 400km jazdy, sporo w deszczu zapala się kontrolka aku, ale po 5min gaśnie, potem jeszcze 10km jade do domu
3) odpalam go za tydzień po tej jeździe, pierwsze zdziwienie po przekręceniu kluczyka pali się kontrolka aku, odpaliłem normalnie odjechałem
4) potem odbywam ze 3 jazdy do marketu i z powrotem po 10km,
5) kiedyś w pewnym momencie zapaliła się kontrolka mówiąca o włączonym ogrzewania tylnej szyby, mimo iż jego nie włączałem i tak paliła non stop. Paliła się za każdym razem kiedy przekręcałem kluczyk, po jakimś czasie zgasła i teraz już nie świeci się
6) po jakimś czasie jazdy włącza się kontrolka oleju, ale gaśnie, również kontrolka aku czasem na jakiś czas znika, sprawdziłem bagnetem olej - jest ok
7) po jakimś czasie chciałem go opalić i jakie było moje zdziwienie, gdy usłyszałem nie mój rozrusznik, mój tak nigdy nie pracował
8) po przekręceniu kluczyka pali sie olej i aku
golfer77
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 cze 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Zico63 » 7 lip 2010, o 01:40

*Tak jest. To nie jest miarodajne. Mimo uszkodzenia akumulatora jeśli alternator działa – urządzenia w samochodzie mogą pracować poprawnie; prąd otrzymają z alternatora. Dobrą metodą jest pozostawienie pojazdu z włączonymi światłami pozycyjnymi i awaryjnymi oraz radiem na ok. pół godziny. Dobry akumulator po takiej próbie nadal zakręci a słaby ani mru mru i konieczne będzie ładowanie akumulatora prostownikiem!
*Chodzi nam nie tyle o zmierzenie napięcia dokładnie w chwili kręcenia rozrusznikiem, ile zmierzenie po uruchomieniu czyli w momencie gdy silnik już pracuje. Wówczas napięcie musi wynosić 14 do 14,5V.
Gdyby jednak Kolega zmierzył napięcie w momencie kręcenia rozrusznikiem, nie powinno być mniejsze niż ok. 10V. Jednak napięcie niższe może też wynikać z wielu przyczyn. Od słabego czy kończącego żywot akumulatora, poprzez uszkodzony akumulator po słaby styk klem czy mas.
*W stanie spoczynku do rozrusznika nie dochodzi żaden prąd – mierzenie nic więc nie da.
*Masy: rozrusznik masę dostaje przez przykręcenie go do silnika i tego nie trzeba kontrolować. Kontrola dotyczy tylko czystości przykręconych końcówek kabli. Masa silnika z kolei to gruby elektryczny przewód od skrzyni biegów do nadwozia. Masa akumulatora to jeden lub kilka przewodów od tej końcówki akumulatora ze znakiem „-”.
*Zapalająca się w czasie pracy silnika kontrolka akumulatora: Nie ma prawa tego robić. Ja już nie chcę wywoływać kolejnych tematów, lecz wygląda mi to na luźny pasek alternatora lub uszkodzenie regulatora – niestety.
*Do punktu 5: nie potrafię tego wyjaśnić.
*Do punktu 6: nie jest to całkiem dobrze ale się nie rozpraszajmy (na razie).
*Po przekręceniu kluczyka a przed uruchomieniem silnika tak ma być, kontrolki mają się zaświecić; natychmist po uruchomieniu silnika muszą jednak obie zgasnąć i już się nie zapalać!.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez adams » 7 lip 2010, o 16:25

sorry że się śmieje ale rozwaliło mnie to :mrgreen: :mrgreen:

golfer77 napisał(a):nie ma rozrusznika w moim golfie chyba,

jest gałąź nad samochodem może na niej? i jeszcze jakiś kabel zwisa z dachu związałem go w pętle, żeby nie majtał


[ Dodano: 2010-07-05, 21:59 ]




Powinieneś książki pisać :mrgreen: :mrgreen:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golfer77 » 7 lip 2010, o 16:48

dzięki, ale to śmiech przez łzy
dzisiaj idę szukać rozrusznika, nie mam pojęcia gdzie, bo mi nie narysowaliście

Zico63 dziękuje za odpowiedz bardzo
golfer77
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 cze 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bart_GT » 7 lip 2010, o 23:55

golfer77, spojrz na aku a konkretnie na + kleme. do niej idzie gruby kabel - idz za nim a doprowadzi Cie do rozrusznika :mrgreen:
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości