Przygasanie świateł

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Przygasanie świateł

Postprzez golfer77 » 5 lip 2010, o 16:21

Mam dość, nie mogę nadal uruchomić autka

Podczas odpalania auta - światła, wszystko co świeci w aucie i na zewnątrz przygasa solidnie, tak rzekłbym o połowę. Rozrusznik kręci średnio. Akumulator ładowałem przez noc, wyświetlacz na ładowarce identyfikował go jako prawie naładowany - jest tam skala 6 diodek i że jak się żadne nie palą to ok. Jedna ostatnia się pali w połowie, aku uznałem za naładowany. Pali się nadal kontrolka aku na desce jak go wkładam do auta

O czym to może świadczyć?
Czy na podstawie tego opisu możemy powiedzieć gdzie tkwi przyczyna?

Czy to możliwe żeby aku był nienaładowany?
golfer77
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 cze 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Przygasanie świateł

 

Postprzez garas1 » 5 lip 2010, o 18:25

golfer77 napisał(a):Pali się nadal kontrolka aku na desce jak go wkładam do auta

Przy odpalonym czy zgaszonym silniku ??
Przy zgaszonym to normalne wtedy też będzie świecic kontrolka oleju, a jeżeli ci się pali lampka aku przy włączonym silniku to może u ciebie alternator już nie ładuje sprawdź szczotki czy przypadkiem się nie skończyły w altelnatorze ;-)
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez Zico63 » 5 lip 2010, o 18:30

golfer77 napisał(a):Pali się nadal kontrolka aku na desce jak go wkładam do auta

Nie bardzo rozumiem...
Czy ta kontrolka pali się bez przekręcania kluczyka w poz. "zapłon" - czy też wkłada i wyjmuje Kolega akumulator przy włączonym zapłonie?
A sama usterka: Przyczyn może być sporo, po pierwsze, jednak słaby akumulator; te diody wskazują nie stan akumulatora a napięcie na klemach. Napięcie będzie dobre i na takim akumulatorze, który ze starości i braku pojemności (poetycko? :lol: ) nie zakręci rozrusznikiem ani razu!
Końca żywota akumulatora, prostownik nie rozpozna!
Dalej przyczyną bywają brudne, zaśniedziałe klemy, kable do masy (blachy), rozrusznik (wytarte tulejki) itd. Jest tego mnóstwo, lecz najtaniej i najłatwiej pożyczyć na dwa-trzy dni akumulator od kogoś i pojeździć. Potem dalsze czynności.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Kazig » 5 lip 2010, o 19:56

sorry chłopaki, że tak napisałem
oczywiście kontrolka aku pali się, po przekręceniu kluczka i naturalnie aku wkładam i wyjmuje nie na włączonym zapłonie :)


Ale jaja, czy ja dobrze rozumiem?
Czyli mimo iż mi się wydaje, że naładowałem ten akumulator, bo na ładowarce prawie wszystko zgasło - znaczy naładowany, czyli mimo tego on może nie dawać odpowiednią ilość prądu?

No bo mi się to wydaje głupie, że mimo, że wkładam w moim odczuciu naładowany akumulator do samochodu, to jak chce go odpalić przygasają mi światła???

Czyli światła m.in. mogą przygasać
a) bo słaby aku
b) gdzieś podczas rozruchu ucieka prąd dobrze rozumiem?

Daje sobie 7 dni na uruchomienie tego samochodu. Potem oddam go komuś z Was za skrzynkę wódki.
Kazig
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 10 cze 2008, o 09:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hasag » 5 lip 2010, o 20:17

jak kontrolka aku pali się na zgaszonym silniku to ok,ale jak odpalisz powinna zgasnąć .jak masz włączone światła radio itp. na zgaszonym silniku to przy samym odpalaniu przygasną normalna sprawa.
hasag
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 14:22
Lokalizacja: pomorze

Postprzez golfer77 » 5 lip 2010, o 20:31

dobra zmierzyłem na aku przy włączonym silniku jest 12.66V to jest ok?
mam coś dalej mierzyć?


gdzie jest tzw masa od rozrusznika???

[ Dodano: 2010-07-05, 20:31 ]
kontrolka mi się paliła ale gasła po 5km
golfer77
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 cze 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez GTI07 » 5 lip 2010, o 21:04

golfer77Jak Mi się dobrze wydaje to ładowanie powinno być ok14V.Moim zdaniem na95%przyczyną Twoich problemów jest uszkodzony alternator który nie ładuje bądź wzbudza się po przejechanych ok5km.
Pozdro
Zapraszam do mnie.Moje MKIII: http://www.golf3.pl/topics2/wszystko-za ... t20834.htm
Avatar użytkownika
GTI07
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 13:58
Lokalizacja: Lubliniec

Postprzez Kazig » 5 lip 2010, o 21:25

k zaraz mnie coś strzeli, nie chce tego autka zabierajcie go sobie, kto chce?
Lubie kocham golfy nie mogę go uruchomić

światła przygasają jak przekręcam kluczyk w stacyjce
rozrusznik "rzęzi, słychać wręcz pojedyncze obroty", po jakimś czasie coś jakby luźnego tam latalo. Może prąd jest ok, tylko ten rozrusznik

co jak mam teraz zrobić, po pierwsze narysujcie mi gdzie jest rozrusznik
powiedzcie mi po drugie czy tam są jakieś kable, które mogę sprawdzić?
może się coś poluzowało

sprawdzałem ten pasek co tam jest nawinięty, jest wprawdzie trochę brudny i suchy, może go nasmarować czymś????? może to coś da???? napiszcie mi prosze


wreszcie jeśli to rozrusznik, chce go naprawić wymienić jakie klucze mam miec

[ Dodano: 2010-07-05, 21:25 ]
GTI07 napisał(a):golfer77Jak Mi się dobrze wydaje to ładowanie powinno być ok14V.Moim zdaniem na95%przyczyną Twoich problemów jest uszkodzony alternator który nie ładuje bądź wzbudza się po przejechakurnych ok5km.

kurcze jeszcze raz przepraszam te 12,66V to na wyłączonym silniku oczywiście.
Kazig
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 10 cze 2008, o 09:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez golfer77 » 5 lip 2010, o 21:33

najlepsze jest to, że rozrusznik pracuje dość wolno, tak że można liczyć obroty, im dłużej trzymam to wolniej :( ale tak jakby się starał

nie sam sobie rady z tym na parkingu, żeby to zrobić?
golfer77
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 cze 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Zico63 » 5 lip 2010, o 21:37

He, he, żebym miał blizej...
A na poważnie to - spokojnie, coś się z tym zrobi.
W 1,4 rozrusznik jest od strony szyby, fatalne dojście, najlepiej z kanału.
Po odpięciu akumulatora (!) na rozruszniku może Kolega odkręcić śruby M8 (klucz 13) trzymające grube kable i przeczyścić końcówki, potem dokręcić. Do wymiany potrzeba też tej 13-tki w zasadzie, ale z wymianą trzeba poczekać.
Masa to przewody prowadzące od urządzenia np. skrzyni biegów czy akumulatora, do blachy, metalu, w skrócie - ogólnie budy.
Pasek broń Boże nie smarować!
A napięcie najciekawsze jest w chwii pracy silnika. pomiędzy plusem akumulatora a minusem, oraz pomiędzy plusem akumulatora a masą - czyli budą.
No i ten akumulatorek na podmianke by się zdało ;-)
Ostatnio edytowano 5 lip 2010, o 21:48 przez Zico63, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez golfer77 » 5 lip 2010, o 21:47

dziękuje ci zico
no to teraz szukam, mam "sam naprawiam golf/vento" i szukam gdzie jest po pierwsze ten rozrusznik

pytania
to może być coś z alternatorem?????
czy on się przy rozruchu do czegoś przydaje?

nie ma rozrusznika w moim golfie chyba, nie widzę, w silniku abd gdzieś trzyma też śruba mocująca silnik trzyma też rozrusznik, trzeba by podwiesić

jest gałąź nad samochodem może na niej? i jeszcze jakiś kabel zwisa z dachu związałem go w pętle, żeby nie majtał

ja się nie dziwie, że kobiety nic nie rozumieją co dlaczego w samochodzie, jak ja mam problem, żeby się w tym połapać, wiedza jest przekazywana z dziada na pradziada, jak ktoś miał starego co miał auto to wie już tak, że pewne proste rzeczy są oczywiste
a mój stary był inny jeździł pksem do pracy przez całe życie i teraz mam przez niego

[ Dodano: 2010-07-05, 21:59 ]
I co

taka fajna książka, a nawet zdjęcia nie ma gdzie jest rozrusznik!!!
golfer77
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 cze 2010, o 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Zico63 » 5 lip 2010, o 22:02

Dobrze, troszeczke tu napiszę na jutro!
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości