Pytanie o czujnik temperatury oraz palec

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Pytanie o czujnik temperatury oraz palec

Postprzez jeżyk » 4 lut 2013, o 20:43

Witam. Mam pytania co do wyżej wymienionego czujnika mianowicie:
- czy ten czujnik odpowiada za włączania ssania?
- czy jeśli zimny silnik jest i się go odepnie to samochód odpali?
- czy na ciepłym silniku jak się odepnie czujnik to powinny być jakieś zmiany w pracy silnik?
Moim problemem jest że jak samochód całą noc stoi i rano go odpalam to ssanie się nie załącza na obrotomierzu wskazuję wartość 900, natomiast jeśli gdzieś pojadę i samochód stoi gdzieś 3 godziny to ssanie się uruchamia i wartość na obrotomierzu to bodajże 1000. Szukam przyczyny w czujniku ponieważ był on wymieniany.
Jeszcze w tym temacie zapytam czy palec na aparacie powinien mieć luz, jeśli aparat jest włożony i przesuwam palcem to jest wyczuwalny luz.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Ostatnio edytowano 5 lut 2013, o 01:03 przez jeżyk, łącznie edytowano 1 raz
jeżyk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 21:18
Lokalizacja: Gorzów

Pytanie o czujnik temperatury oraz palec

 

Postprzez pietrasiak2 » 4 lut 2013, o 21:18

jeżyk napisał(a):- czy ten czujnik odpowiada za włączania ssania?

Tak odpowiada za zwiększenie dawki paliwa(ssanie)
- czy jeśli zimny silnik jest i się go odepnie to samochód odpali?

Odpali i będzie chodził na tzw ssaniu
jeżyk napisał(a):- czy na ciepłym silniku jak się odepnie czujnik to powinny być jakieś zmiany w pracy silnik?

Tak powinny wzrosnąć do ok 1100rpm
Raczej palec nie powinien mieć luzów :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 4 lut 2013, o 23:01

Luz palca poprzeczny jest niedopuszczalny, góra - dół i obrotowy normalny
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez jeżyk » 5 lut 2013, o 01:03

dzięki za odpowiedź.
A da radę jakoś sprawdzić sprawności tego czujnika?
co do palca to jak zdejmę kopułkę i w bok go dam to właśnie lekko można go przesunąć. A gdzie szukać przyczyny że ma lekki luz palec już nie dobry? Wkładałem dwa i było to samo. A na tych frezach od aparatu nie powinno być jakiegoś lekkiego luzu?
jeżyk
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lut 2013, o 21:18
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez pablomed » 5 lut 2013, o 12:53

jeżyk, palec jest zakładany na oś aparatu zapłonowego, a oś ta jest ułożyskowana w tulejce - łożysku ślizgowym. Luz poprzeczny świadczy o zużyciu tego łozyska i niema sensu tego naprawiać, taniej bedzie zakupić sprawny używany aparat. Chyba że masz dostęp do kogoś kto ci wytoczy i wprasuje nową tulejkę z brązu.
Czujnik tempratury cieczy sprawdzasz omomierzem, opory mierzysz pomiędzy stykami 1 i 3 czujnika (numerki sa na wtyczce ktorą oczywiście zdejmujesz). Normy na każdym forum tym też znajdziesz. Mniej więcej kilka kiloomów na zimnym i ok 250 omów na goracym silniku.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - Moto-Inspiracje.pl



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron