Radio nie zawsze się wyłącza / kostka stacyjki

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez łukasz1983 » 23 wrz 2014, o 19:51

sebek1993 napisał(a):Zapewne o ten kabel to plus
Na 99% to jest plus.

sebek1993 napisał(a):czerwony trzeba podpiąć pod zapalniczkę zamiast tego brązowego? Dobrze zrozumiałem?
Czerwony podłącz np. pod włącznik ogrzewania szyby,nie pod zapalniczkę,bo zapalniczka a stały plus,i radio po wyjęciu kluczyka by grało.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez sebek1993 » 23 wrz 2014, o 19:56

ok dzięki :-D
czyli odpiąć ten brązowy, zostawić go luzem i zaizolować i podpiąć pod plusa od włącznika ogrzewania tylnej szyby, dobrze zrozumiałem?
Avatar użytkownika
sebek1993
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 10:14
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez łukasz1983 » 23 wrz 2014, o 20:02

sebek1993, Z tego co widzę,to czerwony z kostki ISO masz połączony z niebieskim i brązowym (nie wiem co to jest za połączenie,na pewno nie jest to ori połączenie,a samoróbka).
Czerwony podłącz pod włącznik ogrzewania szyby (wtedy po wyłączeniu zapłonu radio zgaśnie).
A ten niebieski i brązowy zostaw tak jak jest,bo jak je rozłączysz to coś przestanie działać.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sebek1993 » 23 wrz 2014, o 20:06

Na pewno niebieski to wzbudzenie które idzie od wzmacniacza, a ten brązowy to jakiś z samochodu, więc myślę żeby niebieski (wzbudzenie) dołączyć do czerwonego i plusa od ogrzewania tylnej szyby a brązowy zostawić luzem.
Avatar użytkownika
sebek1993
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 10:14
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez łukasz1983 » 23 wrz 2014, o 20:16

sebek1993 napisał(a):a ten brązowy to jakiś z samochodu
Odpada,że jest to ori kabel z samochodu.W VW brązowy kabel to masa,także na pewno to ktoś go dołożył.

sebek1993 napisał(a):myślę żeby niebieski (wzbudzenie) dołączyć do czerwonego i plusa od ogrzewania tylnej szyby
W takim razie wzbudzanie wzmacniacza podłącz do niebieskiego,ale do tego,który wychodzi z kostki ISO.Jest to tzw. remote,lub sterowanie anteną,jak zwał tak zwał.Na nim pojawia się napięcie,jak jest włączone radio,po wyłączeniu radia znika napięcie,i wyłącza się wzmacniacz.
Jak podłączysz wzbudzanie wzmacniacza pod plus po stacyjce,to będzie on chodził,nawet jak będziesz miał wyłączone radio,nie potrzebnie będzie kradł prąd.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sebek1993 » 23 wrz 2014, o 20:26

czyli wzbudzenie podpiąć pod ten kabel niebieski REMOTE tak (zaznaczyłem na zdjęciu)?
Obrazek Uploaded with fotem.pl
jutro rano idę do auta i podpinam tak jak powiedziałeś :-D
mogę wiedzieć czemu wcześniej jak było wzbudzenie podłączone tak jak na zdjęciu to wzmacniacz się wyłączał razem z radiem po wyjęciu kluczyka? :-)
Avatar użytkownika
sebek1993
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 10:14
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez łukasz1983 » 23 wrz 2014, o 20:31

sebek1993 napisał(a):czyli wzbudzenie podpiąć pod ten kabel niebieski REMOTE tak (zaznaczyłem na zdjęciu)?
Tak.

sebek1993 napisał(a):mogę wiedzieć czemu wcześniej jak było wzbudzenie podłączone tak jak na zdjęciu to wzmacniacz się wyłączał razem z radiem po wyjęciu kluczyka?
Bo po wyjęciu kluczyka znikało napięcie,i wzmacniacz gasł.
Jakbyś podłączył wzbudzanie razem z zasilanie radia,to też by to było,ale wtedy było,by tak jak pisałem wcześniej,tzn. jechał byś samochodem,z wyłączonym radiem,ale na wzbudzaniu wzmacniacza było by napięcie,i on by chodził.Wiadome nic byś nie słyszał,bo radio wyłączone,ale wzmacniacz by pracował.
Rozumiesz o co kaman?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sebek1993 » 23 wrz 2014, o 20:38

Teraz już rozumiem :-D
mądrego to aż miło posłuchać ;-)
pytanie jeszcze z innej beczki, od pewnego czasu mam dziwne zakłócenia z subwoofera, jak włącze zapłon i zapalę silnik, jakbym miał drugie turbo w bagażniku, gwiżdże itd. kable rca wymieniłem na nowe, plus i minus zarobione na nowo, czego to może być wina, wcześniej było wszystko ok, pytam bo widzę że znasz się na rzeczy i może się z czymś takim spotkałeś. :-D
Avatar użytkownika
sebek1993
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 10:14
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez łukasz1983 » 23 wrz 2014, o 20:45

sebek1993 napisał(a):mądrego to aż miło posłuchać
No już nie przesadzaj :luka:

sebek1993 napisał(a):pytanie jeszcze z innej beczki, od pewnego czasu mam dziwne zakłócenia z subwoofera, jak włącze zapłon i zapalę silnik, jakbym miał drugie turbo w bagażniku, gwiżdże itd. kable rca wymieniłem na nowe, plus i minus zarobione na nowo, czego to może być wina, wcześniej było wszystko ok, pytam bo widzę że znasz się na rzeczy i może się z czymś takim spotkałeś. :-D
A powiedź,jak masz puszczone kable RCA i zasilający?W jednym progu,czy osobno?Bo jak w jednym,to zakłócenia będą przez to,że są koło siebie te kable.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sebek1993 » 23 wrz 2014, o 20:47

Nie przesadzam :-D
Kable RCA mam puszczone prawym progiem a kabel zasilający lewym progiem, tam było od początku i było ok, a teraz jak wymieniłem manetkę wycieraczek to są zakłócenia, czy to jest jej wina? :-o
Avatar użytkownika
sebek1993
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 10:14
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez łukasz1983 » 23 wrz 2014, o 20:51

sebek1993 napisał(a):teraz jak wymieniłem manetkę wycieraczek to są zakłócenia, czy to jest jej wina?
Wiesz co,jest taka możliwość.Może to nie wina samej manetki,a wtyczki do niej.Może nie łączy ona dobrze,i robi zakłócenia.Sprawdź to połączenie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sebek1993 » 23 wrz 2014, o 20:55

Rozbierałem drugi raz i podłączałem na nowo ale dalej jest to samo i dociskałem wszystkie kostki itd.
Może być wina gdzieś w kablu zasilającym, np. przetarty i wtedy były by takie objawy, bo tylko kabla zasilającego jeszcze nie wyjmowałem? :-/
Avatar użytkownika
sebek1993
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 10:14
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 22 gości