reset ecu problem przy LPG

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

reset ecu problem przy LPG

Postprzez rtch » 12 wrz 2013, o 22:51

Witam wszystkich!!!


Mam pytanie dotyczące mojego problemu, a więc posiadam instalację gazową od 2 miesięcy 1-wszej generacji, i od pewnego czasu auto nie chce chodzi na benzynie, pomaga tylko rozłączenie akumulatora- masy, problem znika jedynie na kilkadziesiąt, kilkanaście kilometrów.
mój golfuś 3 z 92, 1,8, 75km

myślę,ze to będzie wina ecu, co o tym myślicie i jak mogę temu zaradzić, proszę o jakieś sensowne podpowiedzi

z góry bardzo dziekuję
rtch
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 22:34
Lokalizacja: nakło-GB

reset ecu problem przy LPG

 

Postprzez pablomed » 12 wrz 2013, o 23:11

rtch, rzucę hasłami bo problem jest wielokrotnie opisany ma każdym forum vw
1. zmiana w ustawieniach komputerka LPG emulacji sondy, sprawdza się zwykle ustawienie "na masę"
2. Jeśli to nie pomoże zakładasz stały reset ECU, czyli do zresetowania dochodzi po każdym zgaszeniu silnika. Polega to na tym że odcinasz stały plus zasilający ECU i zastępujesz go plusem po zapłonie, można to zrobić bezpośrednio tnąc kable, ale elegancko jest zastosować zwykły przekaźnik samochodowy, numery pinów ECU łatwo znajdziesz szukajką. To definitywnie rozwiązuje problem
Trudno to nazwać winą ECU, taka jest specyfika ECU z wtrysku jednopunktowego Boscha, że łatwo łapie błędy od instalacji LPG, jej właściwa regulacja powinna teoretycznie zminimalizować to zjawisko, ale w praktyce ciężko to osiągnąć i pojawia się usterka jak w Twoim aucie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez rtch » 13 wrz 2013, o 22:57

OK wszystko pięknie,ale powiedz jak to zrobić najprościej, jestem golfusiem w Anglii i nie mam możliwości tu podjechania do gaziarza, wiec muszę sam sobie poradzić z tym.

Przypomnę ze moja instalacja jest 1 wszej generacji czyli na śrubkę, nie posiadająca żadnego komputerka, są jedynie dwa przekaźniki i centralka- cała elektryka.

o co chodzi konkretniej z pierwszym punktem?
1. zmiana w ustawieniach komputerka LPG emulacji sondy, sprawdza się zwykle ustawienie "na masę" - jak to zrobić?
rtch
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 22:34
Lokalizacja: nakło-GB

Postprzez pablomed » 16 wrz 2013, o 08:58

ad 1 cię nie dotyczy, tyczy się instalacji II generacji ty masz pierwszą.
ad. 2 jak można to prościej wyjaśnić.
Do sterownika silknika w podszybiu dochodzi wiele kabli. Między innymi plus stały czyli prosto z akumulatora oraz plus po zapłonie. Tniesz kabel z plusem stałym, od kabla z plusem po zapłonie robisz odgałęzienie i lutujesz do kończa odciętego kabla od strony sterownika. Numery styków znadziesz w schemacie goglami , nie wiem jaki masz typ silnika ale prawdopodbnie ABS lub AAM, to numery styków sa te same a schemat łatwo wygoglujesz na forum tym lub innym podając typ silnika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości