Rozrusznik

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez luzikseba » 24 maja 2014, o 15:45

Witam. Mam taki problem, otóż Golf stał 3 tygodnie bez akumulatora. Dziś chciałem go odpalić i nie udało się. Dziwne bo do tej pory palił na dotyk. Myślicie że może to być rozrusznik na wykończeniu? Poniżej film z objawami. Poradzicie coś ?

Kod: Zaznacz cały
https://www.youtube.com/watch?v=2OhDlHnxnrM
luzikseba
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 7 cze 2013, o 18:42
Lokalizacja: Kraków

 

Postprzez łukasz1983 » 24 maja 2014, o 15:51

luzikseba, To nie wina rozrusznika,kręci.Co prawda słabo,ale to zapewne wina akumulatora.
Sprawdź,czy dostaje paliwo,i czy jest iskra,bo na tyle kręcenia nawet nie słychać,żeby chciał zapalić.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Faciu3 » 21 lip 2014, o 19:07

Jaki rozrusznik do Golfa III 1.6 ABU, 94r, 75KM?
Tylko ten co mam teraz czy każdy inny pasuje bezproblemowo ?
Nie mogę odczytać numerów z tego co mam teraz.

Nie kręci wcale, czasami przeskakuje. Nowa kostka stacyjki nie pomogła. Stawiam na rozrusznik/elektromagnes.
Jaki kupić żeby szybko wymieniać na inny ?
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez łukasz1983 » 21 lip 2014, o 20:29

Faciu3 napisał(a):Jaki rozrusznik do Golfa III 1.6 ABU, 94r, 75KM?

1,1 KW
Faciu3 napisał(a):Tylko ten co mam teraz czy każdy inny pasuje bezproblemowo ?
podejdzie każdy z benzyny z wyjątkiem z 1.4 bo tam jest 0,9 KW.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Faciu3 » 17 sie 2014, o 17:23

Wielkie dzięki za info :-)

Rozrusznik zdecydowałem się jednak samemu zregenerować. Demontaż, nowe tulejki, nowy elektromagnes, czyszczenia, smarowanie, montaż.

I ??? ZERO EFEKTÓW :-x

Czasami działa czasami nie. Ewidentnie nie dostaje prądu. Jak już kręci to lepiej niż kiedyś, przyjemny dźwięk, bez hałasów. Widać, że nowe tulejki dużo pomogły.
Ale wróćmy do problemu.
Kostka stacyjki wymieniona - nawet 2 razy - niestety na tańszy zamiennik. Warto próbować z oryginałem ? Czy lepiej już ciągnąć nowy kabel do rozrusznika, bo może jest gdzieś walnięty ?

Czasami kręci, a czasami nie daje żadnych oznak życia. Nawet elektromagnes nie stuknie, po prostu nic.
Masa do silnika jest - wygląda bardzo dobrze, nie naderwana ani nic.
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez łukasz1983 » 17 sie 2014, o 17:47

Faciu3 napisał(a):Kostka stacyjki wymieniona - nawet 2 razy - niestety na tańszy zamiennik. Warto próbować z oryginałem ? Czy lepiej już ciągnąć nowy kabel do rozrusznika, bo może jest gdzieś walnięty ?
Ja bym nie oszczędzał na zamienniki,a władował bym ori kostkę.Podejrzewam,że to ona jest u ciebie problemem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Faciu3 » 17 sie 2014, o 19:39

łukasz1983, a co myślisz o wymianie kabla sygnałowego do rozrusznika ? Jest szansa, że został gdzieś "dziabnięty" i raz przewodzi a raz nie ?
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez łukasz1983 » 17 sie 2014, o 19:43

Faciu3, Jest taka możliwość,ale ja bym w pierwszej kolejności zmienił kostkę.Łatwiej ją zmienić jak kabel.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Faciu3 » 21 sie 2014, o 19:52

Pożyczyłem oryginalną kostkę od znajomego.
U niego działa ona zawsze idealnie, nigdy nie miał problemu z odpalaniem.
A u mnie ? Raz działa, raz nie ...

Ciągnąć nowy kabel ?? :kwasny:

Którędy będzie najłatwiej ? Gdzie są przeloty w ścianie grodziowej ?
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez peter_pater » 3 lis 2014, o 16:41

Witam

Jak wyjąć rozrusznik z benzynowego ADB (model 1992) ?

Długo patrzyłem, ale nie bardzo widać, bo rozrusznik schowany jest z tyłu silnika (między kadłubem a przednią grodzią). Widze chyba 2 śruby, z tym, ze jedna przechodzi przez łapę.

Czy wystarczy podeprzeć silnik i te 2 śruby wykręcić ?
peter_pater
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 21 maja 2013, o 20:57
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Rozrusznik

Postprzez papajp » 26 paź 2016, o 16:24

Witam, nie wiedziałem do jakiego tematu to wrzucić więc może tu spasuje, jak nie to proszę przenieść.
Zacznę od tego że jestem nowy na forum i także moja przygoda z VW jest niedługa. Sprawa wygląda tak, że podczas jazdy, nagle zgasły wszystkie kontrolki, światła, silnik i wszystko inne, z pod maski zaczął ulatniać się dym, gdy przestał i otworzyłem maskę, zobaczyłem że osłonka jednego z kabli idących od akumulatora uległa całkowitemu stopieniu, przy drugim kablu na + także góra osłonki kabla trochę się stopiła, wymieniłem bezpieczniki ze skrzynki oraz ten znajdujący się pod maską, obok akumulatora. Nic to nie dało, auto nie kręci, nic z elektroniki nadal nie działa. Akumulator wydaję się być ok, ponieważ przy poruszaniu nim oczko akumulatora jest zielone. Znajomy wspominał coś o kabelku od bendixa, zauważyłem że kilka włosków jest pozrywanych. Nie jestem elektromechanikiem ani nawet mechanikiem, mam podstawowe pojęcie o takich sprawach, a posiadaczem VW jestem od niedawna. Jeśli ktoś z ludzi którzy siedzą w temacie stwierdzi że sprawa nadaję się do mechanika to wyjścia nie będę miał, jednak liczę na waszą pomoc w uporaniu się z tym problemem.
papajp
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 paź 2016, o 16:18
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Rozrusznik

Postprzez Thorsten » 26 paź 2016, o 17:12

Na początku określ czy dzieje się coś jak przekręcasz stacyjkę?

<
7.jpg


30 stałe zasilanie,
S zasilanie po włożeniu kluczyka,
15 i X zasilanie po zapłonie,
50 rozrusznik,
P parking zasilanie po wyjęciu kluczyka

znalezione w necie. Sprawdz czy pod pinem 30 masz +12V
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 25 gości