scalak przebiegu

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

scalak przebiegu

Postprzez iwanciw » 8 wrz 2014, o 00:10

Mam pytanko:

Posiadam dwa liczniki
jeden z 1.4, drugi z 1.6
potrzebuję przełożyć scalak przebiegu z tego licznika 1.4 do 1.6
Scalaki mają ten sam numer natomiast liczniki inne wsady. Ten 1.4 ma 3,50 a ten 1.6 3,90.
Czy wsad ma coś do przebiegu, czy wystarczy tylko przelutować te scalaki przebiegu aby w tym liczniku z 1.6 mieć przebieg z 1,4.
iwanciw
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 22:06
Lokalizacja: Katowice

scalak przebiegu

 

Postprzez Radi » 8 wrz 2014, o 09:54

A nie lepiej podjechać do jakiegoś magika który zrobi ci korektę? To tylko golf 3 nie jest to specjalnie skomplikowane, a tak będziesz rzeźbił z nie wiadomo jakim efektem.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 8 wrz 2014, o 15:29

Daj zdjęcia tych liczników, powiem Ci co da się zrobić. Tak będzie najłatwiej. było dużo rodzai i nie wszystkie pamięci można stosować zamiennie. Musi się zgadzać producent i wersja płyty głównej.

Co to jest 3.50 i 3.90?
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez iwanciw » 8 wrz 2014, o 20:43

zdjęcia płyty licznika z 1.4

zdjęcia płyty licznika 1,6


3.50 i 3.90 to nie przypadkiem wersja wsadu licznika.
Na licznikach oznaczone jako ws 3,50 oraz ws 3,90
iwanciw
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 22:06
Lokalizacja: Katowice

Postprzez klaudek669 » 9 wrz 2014, o 09:35

Masz szczęście oba liczniki to vdo v2. Po zmianie wsadów miejscami nie będzie żadnego problemu. Wsady są takie same. Przelutuj tylko kostkę 93c46.

3,5 i 3,9 to tak mówisz jakaś wersja płyty głównej albo oprogramowania, można to tez sprawdzić poza oznaczeniem na płycie głównej na ostatniej pozycji w menu serwisowym licznika.

Zamieniałem między sobą nawet wersje 4,2 z 3,9 i chodziło wszystko. Także tutaj masz pewniaka.

Mimo zmiany wsadu na inny wersja pozostawała taka jak była na płycie. Czyli nawet po zmianie tam gdzie było 3,5 to zostanie3,5 a tam gdzie 3,9 to 3,9. Siedzi to pewnie w procesorze a nie we wsadzie.

Jeśli oba liczniki sprawne i tylko zależy Ci na przebiegu to zamień płyty główne. Po zmianie wsadu wyjdzie na to samo co byś zamienił płyty :-D Jeśli miałeś w starym licznik do 200, a w nowym jest do 220 to po zmianie wsadu będziesz musiał tez przełożyć tarcze żeby skalowanie zostało takie same jak we wsadzie. inaczej bedzie przekłamywało bo tam sa zapisane to ustawienia.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez iwanciw » 9 wrz 2014, o 11:58

podmiana całej płyty odpada. Już sprawdzałem i na liczniku z 1.4 podczas jazdy zaczyna migać ciśnienie oleju i wyje dzwięk.
Tylko teraz tak się zastanawiam czy jak przelutuję ten scalak to nie zacznie się dziać to samo w tym liczniku z 1.6.
iwanciw
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 22:06
Lokalizacja: Katowice

Postprzez klaudek669 » 10 wrz 2014, o 09:32

Jeżeli licznik od 1.4 był w 100% sprawny i tak się dzieje to podejrzewam że to samo będzie po przelutowaniu pamięci.

Chociaż z drugiej strony to nie wiem czy przyczyna nie leży właśnie w tej wersji płyty... Może inne rozwiązanie diagnozy ciśnienia oleju...

W każdym razie zakładałem liczniki z 1,4 do 1.6 i nigdy nie było takiego problemu z kontrolka jak opisujesz...

Jeżeli masz możliwości to warto spróbować...
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa


- - - elektryk Katowice - http://www.wzu-energpol.pl



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości