[mk3] Silnik 1.4 ABD monowtrysk swap do mk1

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

[mk3] Silnik 1.4 ABD monowtrysk swap do mk1

Postprzez Kociemb » 2 lis 2011, o 13:20

Witam!

Otóż mam problem z pompką paliwa cały czas jest na niej napięcie w okolicach 11V nawet na wyłączonym zapłonie. Po wyjęciu przekaźnika od pompki to samo.

Może skrzynka bezpieczników walnięta ?W dawcy zapaliła się nagrzewnica więc cały środek spłonął, może i skrzynka naruszona mimo że wygląda ok?

Pozatym nie ma napięcia na aparacie zapłonowym a powinno być zdaje się 12V zgadza się ?

Po podłączeniu wiązki zostało mi kilka wtyczek, nie wiecie od czego one są ?

1)do tej wtyczki idzie + od cewki i jest ona identyczna jak wtyczka od cewki ale ma + z drugiej strony...
Obrazek
Obrazek


2)
Obrazek
Obrazek


3)
Obrazek
Obrazek


Z góry dzięki za pomoc!
Kociemb
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:16
Lokalizacja: Kielce

[mk3] Silnik 1.4 ABD monowtrysk swap do mk1

 

Postprzez pablomed » 2 lis 2011, o 15:01

pierwsza jest chyba od czujnika halla w aparacie zapłonowym, druga nie wiem może od nastawnika przepustnicy, trzecia od sondy lambda
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Kociemb » 2 lis 2011, o 15:07

hmm kurde jakąś podpialem pod czujnik halla też taką potrójną, ale nie ma na niej napięcia...

[ Dodano: 2011-11-02, 14:19 ]
Sprawdziłem na schemacie i ta pierwsza nie będzie raczej do halla tylko ta którą podpiąłem bo kolory się nie zgadzają...
Kociemb
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:16
Lokalizacja: Kielce

Postprzez k-m-r1 » 2 lis 2011, o 17:53

ta 2 u mnie łączy sie gdzies nad skrzynią ale dalej nie wiem gdzie idzie może jutro zerknę

daj foto bardziej ogulne to jutro poszukam
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Kociemb » 2 lis 2011, o 18:17

Foto wiązki pod maską nie mogę teraz cyknąć bo samochód mam u kumpla... W domu mam tylko uszkodzoną wiązkę. Jak masz wtyczkę tą dużą przy wtryskui cofasz się od niej po kablach to najpierw wychodzi z wiązki wtyczka nr 1 a potem nr2...
Kociemb
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:16
Lokalizacja: Kielce

Postprzez k-m-r1 » 3 lis 2011, o 18:17

3 sonda lambda mocowana przy poduszce silnika strona pasażera
1 to chyba czujnik predkosci cy jakostak mocowana wpinana przy poduszce silnika strona kirowny obok gumymaglownicy

2 nie wiem nie znalazłem ciemno troszku jutro zerkne jeszcze raz i normalne foto zrobie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Kociemb » 4 lis 2011, o 19:55

Dzięki za info o wtyczkach!



Dzis troszkę drążyłem temat i okazało się że:

przy podłączonym ECU :
-przy wyłączonym zapłonie na takich elementach jak czujnik halla, cewka zapłonowa i pompka paliwa mam +11 V z groszami na pompce nawet na styku w skrzynce bezpieczników który załącza przekaźnik pompki (bodajże styk 2 przekaźnika gdzie powinno być napięcie po stacyjce... styk 15)
- przy włączonym zapłonie jest takie napięcie jak na akumulatorze czyli prawidłowo.

kiedy odepnę ECU :
- owe 11V na wyłączonym zapłonie znika...

Wiecie co może być tego przyczyną ? To sterownik cos mąci czy może cos innego?

Z góry dzięki za pomoc!
Kociemb
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:16
Lokalizacja: Kielce

Postprzez k-m-r1 » 5 lis 2011, o 18:54

jest taki sygnał jak włorzony kluczyk
nie wiem czy tak powinno byc ale wydaje mi sie że po to sygnał jest wczesniej podawany by sterownik sprawdził sobie czy nie ma błędów i odczyty prawidłowe są po włorzeniu kluczyka
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Kociemb » 6 lis 2011, o 16:07

I wtedy by dawało napięcie na różne podzespoły ( hall cewka pompka ) I to na styk 15 idzie to 11V gdzie powinno być napięcie po przekręceniu kluczyka...
Kociemb
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 15:16
Lokalizacja: Kielce


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości