Silnik nie pali ale kręci

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Silnik nie pali ale kręci

Postprzez e-piotrek » 6 lut 2012, o 16:04

Witam.Z czwartku na piątek rano (-30 stopni) po 3 zmianie nie mogłem zapalić samochodu, rozładował mi się akumulator, pomógł mi kolega podpinając kable ze swojego akumulatora do mojego - udało się odpalił.Gdy przyjechałem do domu podłączyłem akumulator do prostownika, po kilku godzinach spróbowałem zapalić samochód, akumulator dawał napięcie a silnik kręcił ale nie dał się uruchomić.Myślałem że coś mi zamarzło w układzie paliwowym i dlatego nie chciał mi się uruchomić silnik więc nagrzałem w garażu jak się okazało nie potrzebnie bo dzisiaj zauważyłem że nie pali, bo nie ma iskry na świecach.Co może być przyczyną tego stanu?Dodam że świece, przewody, oraz kopułkę zapłonową wymieniałem ostatnio w listopadzie.Kolega zasugerował mi że być może zepsuty jest "ten moduł zapłonowy" (mam nadzieje że to się tak nazywa) przykręcony do blachy zaraz pod szybą, taka kwadratowa metalowa kostka do której idzie jeden przewód wysokiego napięcia z kopułki i kabel-masa.Czy to może być przyczyną braku iskry na świecach?Może przez to że rozpalałem samochód od kolegi za pomocą kabli i ten moduł mógł się zepsuć?
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Silnik nie pali ale kręci

 

Postprzez trojeczkaGT » 6 lut 2012, o 16:25

wez w ten kabel od tej "kostki" do kopulki, wyciagnij z kopulki przewod wloz swiece i popros kogos by "krecil" rozrusznikiem jak bedzie iskra to aparat zaplonowy jest dobry.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez e-piotrek » 6 lut 2012, o 17:48

ściągnąłem kabel przy kopułce, który idzie z tego modułu (cewki zapłonowej) do kopułki, ojciec zakręcił silnikiem i okazało się że nie ma iskry z cewki zapłonowej (tej kostki)
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez trojeczkaGT » 6 lut 2012, o 19:00

mozesz dla pewnosci sprawdzic na innym kablu (odepnij jakis inny i podepnij w miejsce tego od "kostki" ) ale to na 90 % kosta (modul zaplonu-cewka) wysiadl bo czujnik halla raczej masz sprawny. mozna podlaczyc pod vag a jak nie masz nigdzie to polecam kupic cewke na szrocie za ok 50 zl i bedzie hulac
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez e-piotrek » 7 lut 2012, o 19:41

kupiłem nową cewkę zapłonową (105 zł.) a przy okazji nowy palec (6 zł.)do kopułki (kopułkę,przewody i świece kupiłem w listopadzie)i udało się zapalił, ale czy będzie ok, czy znowu zapali? nie wiem, zobaczę jutro nad ranem jak silnik będzie zimny
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez pablomed » 7 lut 2012, o 22:45

raczej będzie ok, te same objawy daje zepsuty czujnik halla w aparacie zapłonowym, on może sie psuć tak na raty ale zwykle przestaje wówczas działać na ciepłym silniku
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości