Silnik nie startuje

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Silnik nie startuje

Postprzez xszaryx » 13 lip 2011, o 12:55

Witam,
Mam problem z rozruchem swojego Golfa III (GT Special, 1.8 benzyna, 1994r). Jestem laikiem z mechaniki, więc przepraszam za kiepskie słownictwo. Kilka moich obserwacji:
- Wydaje mi się, że problem z odpalaniem jest głównie na ciepłym silniku. Czyli rano odpala bez problemów, ale po przejechaniu jakiegoś dystansu, zatrzymaniu i próbie odpalenia zaczynają się problemu.
- Wygląda mi na to, że nie ma iskry. Kiedyś miałem też problem z odpalaniem (głównie po dniach deszczowych), ale wtedy jak się docisnęło pedał gazu to dusił się, ale w końcu odpalał. Wymieniona była kopułka i świece i wszystko grało perfekcyjnie przez ponad rok. Teraz chyba tylko słychać rozrusznik (?).
- Też na ciepłym silniku czasami nie włącza się komputer po przekręceniu kluczyka (tak to nazwę, chodzi mi o kontrolki na pulpicie). Dokładniej: przekręca się kluczyk w stacyjce, jeśli silnik jest zimny to raczej kontrolki się zapalą, silnik później odpali (był wyjątek, o tym zaraz). Przy próbie odpalania na ciepłym silniku jest różnie, czasami nie włączają się kontroli w ogóle, czasami się włączą po (czasami dłużej, czasami krótszej) chwili po przekręceniu kluczyka, czasami się włączają od razu. Nawet jak w pierwszym kroku kontrolki się włączą to próba rozruchu często się nie udaje. Dzisiaj na ciepłym silniku udane odpalenie miałem w 2ch na 10 prób (jak już się kontrolki włączyły wcześniej) a 15min wcześniej na zimnym silniku odpalił bez problemów.