No dobra to zaczynamy
Pierwsza rzecz to najpierw musisz podjąć decyzje gdzie masz zamiar montować centralkę - do wyboru masz dwie rozsądne opcje : Bagażnik (okolice prawej lampy) lub słupek drzwi kierowcy (okolice bezpieczników).
Skoro zrobiłeś fotkę z wiązką przewodów lecących przy słupku więc skupimy się na tym miejscu.
Najpierw musisz znaleźć przewody wchodzące w przelotkę lewych przednich drzwi. Jest to jedna z kilku kostek (ilość kostek zależy od wyposażenia czy masz elektryczne lusterka itd.) wchodzących w przelotkę drzwi. Jedna kostka jest od głośników, a jedna od centralnego. Głowy sobie za to uciąć nie dam ale w niej tam jest 5 albo 6 przewodów z czego najważniejsze, które Ciebie interesują to są cienkie szary i zielony. Który jest od otwierania a który od zamykania nigdy nie pamiętam, ale to akurat sobie sprawdzisz doświadczalnie.
Jak to sprawdzić ? Wypinasz kostkę z przelotki i podajesz plusa na szary przewód i obserwujesz co się dzieje ze wszystkimi drzwiami. Potem robisz to samo, ale na zielony przewód podajesz plusa. Dla uproszczenia sprawy przyjmijmy
HIPOTETYCZNIE że szary przewód jest od zamykania a zielony od otwierania.
Stały plus znajduje się w skrzynce bezpieczników (tak od góry w pobliżu grubych czerwonych przewodów będziesz mieć prawdopodobnie wolny wtyk).
Minus najlepiej weźmiesz z punktu masowego który znajdziesz na lewym słupku nad przelotką. Jak się położysz pod kierownicą to poznasz na 100%. Tam powinno być wolne miejsce na podłączenie jeszcze przynajmniej jednego przewodu.
Przewody od kierunkowskazów to
czarny z zielonym paskiem i
czarny z białym paskiem. Mniejsza z tym który to lewy a który prawy, ale wydaje mi się że z białym paskiem będzie lewy (choć pewnie się mylę). Też je znajdziesz oczywiście przy skrzynce z bezpiecznikami.
Dobra tyle w teorii. Teraz przechodzimy do podłączenia centralki
Przypominam, że szary i zielony
hipotetycznie przyjęliśmy że szary zamyka / zielony otwiera-
pomarańczowy i
pomarańczowoczarny możesz uciąć i wziąć sobie na pamiątkę.
-
biały podłączasz do szarego w słupku auta
-
białoczarny podłączasz do zielonego w słupku auta
-
żółty, żółtoczarny oraz
czerwony mostkujesz i podłączasz do stałego +12V w skrzynce bezpieczników w aucie (Czerwony przewód najprawdopodobniej ma bezpiecznik więc zmostkuj przewody między centralką pilota a bezpiecznikiem a od bezpiecznika podepnij się wsuwką pod skrzynke bezpieczników w aucie).
Jeżeli nie dali bezpiecznika (w co szczerze wątpię)
to go załóż -
czarny podpinasz pod przyłącze masowe na słupku
-
brązowy (jeżeli są dwa to podpinasz pod przewody od kierunkowskazów czyli czarny z białym paskiem i czarny z zielonym paskiem) Jeżeli jest jeden to musisz go rozgałęzić i założyć dwie diody na około 3A (np. IN5408). Ale myślę że u Ciebie to już jest w sterowniku sądząc po opisie na schemacie.
- czas impulsu ustawiasz jak najkrótszy czyli 0,5s.
-
różowy zawijasz, ładnie izolujesz i czekasz parę miesięcy zanim wymyślisz do czego go podłączyć
-
zielony … masz elektryczne szyby ?
jeżeli nie masz to też go podwiń, może kiedyś go do czegoś wykorzystasz ?
No to chyba byłoby na tyle. Myślę że jest łopatologicznie i przystępnie. Teraz już wiesz czemu się czasami ktoś irytuje, że ludzie nie używają szukajki… A weź teraz przepisuj to po raz kolejny Gdyby mi się komputer zresetował na pewno bym tego drugi raz już dzisiaj nie pisał
POWODZENIA