Sterownik Zamka Centralnego

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Sterownik Zamka Centralnego

Postprzez kaszana95 » 18 kwi 2014, o 16:02

Witam
Przeszukałem to forum, jak i kilka innych forów i mniej więcej już większość wiem, ale mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi (być może nie umiem szukać ;p)
Mam sterownik od RTX (schemat:

<
1.jpg


z tym, że ja mam jakiś bardziej rozwinięty i są u mnie jeszcze dodatkowe 2 kabelki, jeden od domykania (-200mA) i dodatkowy kanał (-200mA), mam w swoim golfie funkcję komfort na domykanie szyberdachu i nie wiem gdzie podpiąć ten kabelek do domykania (u mnie niebieski), podbiąć to tam gdzie kabel biały (czyli ten od zamykania) czy w jakiś inny kabelek? jak znaleźć ten kabelek?
Druga sprawa, to jak na schemacie mam zaznaczony czerwony i czarny od akumulatora to czerwony (+) mogę wpiąć razem z żółtym i żółto czarnym? a - na schemacie to jest masa, tak? jak zlokalizować masę, gdzieś wyczytałem, że to brązowy kabelek w aucie, to prawda?
Ostatnia, trzecia sprawa, wszędzie piszą, aby się wpinać gdzieś obok drzwi, nie mogę zrozumieć, gdzie to dokładnie jest, ale znalazłem pompkę pod prawą lampą w bagażniku i wydaje mi się, że tam są wszystkie kabelki, czy mogę się wpiąć tam?
Z góry dzięki za te wszystkie odpowiedzi ;)
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 18 kwi 2014, o 20:21 przez kaszana95, łącznie edytowano 1 raz
kaszana95
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:40
Lokalizacja: Suwałki

Sterownik Zamka Centralnego

 

Postprzez prezesik » 18 kwi 2014, o 19:52

kaszana95, link elektrody nie bangla

kaszana95 napisał(a):jeden od domykania (-200mA)
sterowanie minusem - trzeba podpiąć poprzez przekaźnik do zasilania szyberdachu

kaszana95 napisał(a):dodatkowy kanał (-200mA)
strowanie minusem - do zastosowania zapewne jako otwieranie tylnej klapy z osobnego przycisku - do podłączenia poprzez przekaźnik do siłownika otwierającego klapę

kaszana95 napisał(a):jak zlokalizować masę, gdzieś wyczytałem, że to brązowy kabelek w aucie, to prawda?
tak
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kaszana95 » 18 kwi 2014, o 20:20

<
2.jpg



teraz będzie działać ;) dałem link w nawiasie i jak się klika to wchodzi w przeglądarkę razem z nawiasem (post już edytuje ;)
czyli muszę kupić 2 przekaźniki, tamte kabelki dolutować do przekaźnika i potem lutować do kabelków od pompki, tak?
wszystkie kabelki będą z tyłu wychodzić z pompki w bagażniku pod lampą czy tego od klapy czy szyberdachu muszę szukać gdzie indziej? ten od szyberdachu lokalizować poprzez otwarcie go, zamykanie z kluczyka i szukanie kontrolką gdzie mi się zapali, tak? a jak ten od klapy zlokalizować?
a jak z tym czerwonym i czarnym kabelkiem co na schemacie idą pod akumulator? czarny to masa, a czerwony w to samo miejsce gdzie żółty i żółto-czarny?
ogromne dzięki za pomoc ;)
kaszana95
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:40
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez prezesik » 19 kwi 2014, o 22:26

W instrukcji jest jasno opisane, że czerwony do plusa aku a czarny do masy, nawet masz rysunek akumulatora, że tylko te dwa tam podłączasz, reszta to kabelki ze sterowaniem centralnym zamkiem. Kabelki sterowania centralnym znajdziesz w bagażniku przy pompce wg mnie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kaszana95 » 19 kwi 2014, o 22:45

Plus z aku to stałe napięcie +12? Na schemacie sterowania plusem, jest że żółty i żółto czarny podpinam do +12, więc dlatego pytam czy to będzie w ten sam kabelek wpięte
kaszana95
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:40
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez pablomed » 20 kwi 2014, o 09:16

kaszana95, jeden przekaźnik łączysz go jako przerzutnik (obrazek na forum znajdziesz) . Czyli do przekaźnika podpinasz kabel domykania który podaj impuls masowy, a z przekaźnika otrzymasz impuls plusowy który podpinasz do kabla czarno-zielonego od szybra. Dodatkowy kanał ci niepotrzebny chyba żebyś montował extra odmykanie klapy za pomocadodatkowo zamontowanego siłownika elektrycznego - trochę zbędny i kłopotliwy gadżet.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kaszana95 » 20 kwi 2014, o 14:54

pablomed, dzięki ;) już prawie wszystko wiem, upewnij mnie tylko jak z tym czerwonym kablem który idzie do + od akumulatora, on idzie w to samo miejsce co kabelki w schemacie sterowania plusem, które idą do +12V prezesik25 namieszał mi trochę w głowie ;p
Jeszcze tylko jakbyś mógł podać kolory kabelków od kierunkowskazów jak pamiętasz to będzie mi łatwiej, jak nie pamiętasz to sobie znajdę ;p Dzięki wielkie za pomoc ;)
kaszana95
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:40
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez pablomed » 20 kwi 2014, o 16:58

Dd kierunków biało czary i zielono czarny ale upewnij się kiedy je znajdziesz bo te kolory nie tylko dla kabli kierunków sa zarezerwowane.
Czerwony z alarmu dajsesz do plusa stałego, to są tez kable czerwone w instalacji auta, znajdziesz z tyłu za skrzynką takowe, albo do stacyjki idzie taki, sa też ze stałym plusem kable czerowne z paskiem np białym, nie wiesz na pewno to bierzesz miernik bo musisz miec coś takiego przy zabawie z elektryką za 15 zeta. Plus stały to taki ktiory nie zanika przy wyłączeniu zapłonu i rozruchu, czyli biegnący bezpośrednio z dodatniej klemy akumulatora bez żadnych przełączników lub przekaźników po drodze. Masa to kable brązowe , najłatwiej montuj przy pompce w jej wiązce jest stały plus ale terz z głowy nie powiem z jakim paskiem jest to kabel sprawdź miernikiem, a do kabli kierunków masz blisko przy lampach
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kaszana95 » 20 kwi 2014, o 21:06

obrazki.elektroda.pl/5252614300_1303474606.jpg
Stały plus znalazłem, u mnie w pompce to czerwony z białym paskiem, pablomed, zerknij na schemat i powiedz mi czy kable podlaczone do +12v mają być podłączone do stałego plusa, bo ja tak rozumiem to "+12" ;p czy do jakiegoś innego kabelka, który ma +12 np na zapłonie, ale to chyba byłoby bez sensu :p najprościej czy plus stały to to samo co +12v :p wtedy będę wiedział wszystko i się zabieram za montaż :p
kaszana95
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:40
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez pablomed » 21 kwi 2014, o 22:24

tak to to samo
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Fobik » 22 kwi 2014, o 01:27

daj znac czy zamontowales kierunki bo ja zmagam sie z tym do tej pory a mam taki sam schemat i sterownik zamka centralnego RTX :/
Fobik
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 11 cze 2013, o 00:07
Lokalizacja: S-ki

Postprzez kaszana95 » 24 kwi 2014, o 21:48

Fobik, dopiero dziś się zabrałem za to, wcześniej miałem kilka spraw przez co nie dałem rady, ale wracając, podpiąłem tylko jeden kierunek, bo wpinałem się przy pompce w bagażniku, prawy kierunek podpiąłem, ale do lewego mi kabel ze sterownika nie dosięgał, (wiązka ze wszystkimi kablami idzie u mnie właśnie przy lewej lampie, do prawej odchodzi kilka kabelków od lewej), nie podpiąłem też domykania szyberdachu, bo już mi się ściemniało i zwyczajnie nie zdążyłem się pobawić z tym przekaźnikiem, ale zamykanie i otwieranie działa bez zarzutu, a póki co tylko prawy kierunek mryga ;p
kaszana95
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:40
Lokalizacja: Suwałki


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości