światła drogowe, dlaczego tak jest??

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez sweetboy90 » 14 gru 2010, o 07:07

Zico63, To z tym sygnalem swietlnym to byla tylko moja sugestia i wyjasnilem dlaczego tak myslalem
Avatar użytkownika
sweetboy90
Badacz tematu
 
Posty: 329
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 19:51
Lokalizacja: Śrem Ostrowo

 

Postprzez czaro » 14 gru 2010, o 17:20

Zico63 napisał(a):czaro napisał/a:
Czyli defakto zakładanie w tej sytuacji przekaźników guziczek da. O.

No jak guziczek da? Cała opisywana po wielokroć droga - po założeniu przekaźników jest omijana, jak przy tym błysku.
A po założeniu przekaźników rozjaśnienie na błysku a przy włączonych mijania i tak będzie bo włączą się cztery a nie dwa włókna czy cztery a nie dwie żarówki.

Zico63, i właśnie o tym mówię. A pisząc że w tej sytuacji mam na myśli ten właśnie temat w którym się wypowiadasz i dotyczy on efektu jaśniejszych długich na błysku. Więc założenie przekaźników w celu pozbycia się jaśniejszych długich na błysku niż po przełączeniu na długie mija się z celem. A cztery żarówki zapalają mi się i na błysku i po przełączeniu ;-)
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 14 gru 2010, o 18:51

No tak, tylko kto zakłada przekaźniki po to by usunąć rozjaśnianie? Zakłada się te przekaźniki by światła były jak najbardziej jasne, no i by ominąć z wielkim prądem starszą już instalację.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez czaro » 14 gru 2010, o 19:11

k-m-r1 napisał(a):lepsze połączenie mniejsze spadki napięcia skoro puszczasz manetke ona mniejszą powiezchnią ztyka sie i gorzej prąd przepływa jak załorzysz przeklazniki to tak będzie swieciło jak byc przytrzymywałmanetke

A jednak takie pomysły były.
Trzeba czytać wszystkie posty.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 14 gru 2010, o 19:43

Pytając (retorycznie) "kto zakłada, itd" - miałem na myśli że nikt nie chce by się nie rozjaśniało. Raczej chodzi o niwelację w górę skoku jasności w chwili przyciągnięcia manetki. Skok jasności będzie mniejszy bo już będą jasno świecić. W tym znaczeniu to tak, pasuje że zakładają by nie było rozjasniania.
Mnie wydaje się, że obaj mamy na celu to samo, tak samo to rozumiemy - choć inaczej opisujemy.
Bo przecież obaj nie podważamy ogromnych korzyści z zakładania przekaźników.
:siema:
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez czaro » 14 gru 2010, o 19:49

Bo przecież obaj nie podważamy ogromnych korzyści z zakładania przekaźników.

Ja tam ani nie podważam ani nie twierdzę że są. Nie jeździłem na nich więc się nie wypowiadam. Chodziło mi tylko o fakt jaśniejszych długich na błysku. A dalej kwestii przekaźników nie ruszam.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez raf.sie » 14 gru 2010, o 20:35

:super: :super: to dałem temat do rozważań :cwaniak: :cwaniak:

więc ja mam h1+h1 i tym się zainteresowałem bo u mnie jest duża różnica w jasności świecenia.o wiele jaśniej jest w nocy i dużo więcej widać.

ogólnie to nie bardzo się orientuje z waszej rozmowy czy opłaca się zakładać przekaźnik czy nie :wstyd: :wstyd:

ale wolał bym sam spróbować i się przekonać i wam powiedzieć ;-)

tylko jak by ktoś teraz mógł dać jakiś schemat czy sam wyrysować co do czego podłączyć był bym bardzo wdzięczny :-P
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez sweetboy90 » 14 gru 2010, o 21:06

Avatar użytkownika
sweetboy90
Badacz tematu
 
Posty: 329
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 19:51
Lokalizacja: Śrem Ostrowo

Postprzez killah » 14 gru 2010, o 21:10

świeciłem sobie na trasie tj przyciągałem do siebie manetkę i aż takich różnic nie było. Mowa o dociągnięciu manetki w ten sposób by tylko zwiększała się jasność a nie zapalały się 2 włókna w h4

ale ja już się pogubiłem. Prośba o odpowiedź tak lub nie na pytanie

Czy jak ma się h4 to po zainstalowaniu przekaźników palą się 2 włókna w żarówce? tergo nie zrozumiałem
killah
 

Postprzez Zico63 » 14 gru 2010, o 21:20

No to jeszcze raz (kolejny): W układzie H4 normalnie w czasie jazdy pali się jedno włókno w każdej z żarówek, drogowe lub mijania. Przy jeździe na mijania, w chwili dociągnięcia manetki zapala się dodatkowo drugie włókno w każdej z żarówek i przez chwilę palą się po dwa - stąd te rozjaśnienia to raz, a dwa to to, że dopuszczalne jest to tylko przez chwilę z uwagi na trwałość elementów. Dlatego manetka wraca sama w położenie "albo/albo".
W reflektorach typu H1+H1 lub H7+H7 jeśli są fabrycznie włożone - mijania nie gasną i świecą razem z drogowymi, co w niczym nie przeszkadza, bo odbłyśniki są oddzielne. Jeśli ktoś zamienił tylko reflektory chcąc mieć ładniejsze, musi dać zworkę, lutować w/g mego opisu kiedyś na forum lub będą mu świeciły tylko dwa: mijania lub drogowe.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez raf.sie » 14 gru 2010, o 21:46

sweetboy90 napisał(a):raf.sie, tu masz fajnie pokazane :ok: http://forum.vwgolf.pl/vi...c0d4149a848baef


dzieki :ok: :ok: jutro bede kombinował :padam:
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

cron