Światła mijania na przekaźnikach

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Światła mijania na przekaźnikach

Postprzez drewnom » 16 paź 2013, o 12:11

Witam. Chciałbym zrobić światła mijania na przekaźnikach.
Ładowanie na aku mam 14,1V, a na światłach 12,3V. Reflektory mam h7/h7 te a`la golf IV.

Chciałbym zrobić tylko światła mijania.
Kable "kolor" przekrój 4mm ( z przekaźnika do reflektora, z aku do przekaźnika)
Kabel "czarny" przekrój 2,5/4mm ( od przekaźnika do punktu masowego, od reflektorów do punktu masowego)
Kabel "kolor 2" przekrój max 1mm ( od sterowania do przekaźnika)

Przekaźniki 30/40A

Bezpieczniki (nieuwzględnione na rysunku) tuż przed reflektorem ( przed refleltorami i przed przekaźnikiem na kablu od aku) - nie wiem 20A dobre będą ?

Mój pomysł na schemat:

Obrazek


Na innym forum pokazywali, że masa od przekaźnika doprowadzana jest z AKU ?? Gdy montowałem halogeny dalekosiężne (na praktycznie podobny schemat) kazali mi masę od przekaźnika poprowadzić do punktu masowego na karoserii - jak jest prawidłowo ???
Avatar użytkownika
drewnom
Badacz tematu
 
Posty: 245
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 18:14
Lokalizacja: Przedecz

Światła mijania na przekaźnikach

 

Postprzez łukasz1983 » 16 paź 2013, o 12:54

drewnom, Ja masę do przekaźnika dawałem bezpośrednio z akumulatora.
Masę na żarówki także dawałem bezpośrednio z akumulatora.
Co do bezpieczników 10A będą wystarczające jak dasz po jednym przed przekaźnikiem (najlepiej jak najbliżej akumulatora).
Ja bym ten schemat rozszerzył o dodatkowe dwa przekaźniki do świateł długich.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez drewnom » 16 paź 2013, o 13:15

Świateł długich nie będę robić, świecą bardzo mocno i jestem z nich zadowolony.

Chcę poprawić mijania by barwa była jak najmniej żółta.


No a czym się różni czy brać masę do aku czy do karoserii ??
Avatar użytkownika
drewnom
Badacz tematu
 
Posty: 245
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 18:14
Lokalizacja: Przedecz

Postprzez łukasz1983 » 16 paź 2013, o 15:08

Jak brałem masę idącą do żarówek z ori wiązki to napięcie na nich było niższe o 0.5V a jak puściłem bezpośrednio z aku to było wyższe.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez drewnom » 16 paź 2013, o 16:18

No i tym mnie przekonałeś ;)


A możesz pokazać jak masz instalację przy akumulatorze ? fotkę
Avatar użytkownika
drewnom
Badacz tematu
 
Posty: 245
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 18:14
Lokalizacja: Przedecz

Postprzez łukasz1983 » 16 paź 2013, o 17:47

Dziś nie dam rady.Najwcześniej jutro
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości