Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 19 paź 2011, o 07:22

MaziXVI napisał(a):Musisz mieć takie specjalne blaszki


wystarczy kabelek zakonczony dwoma wsuwkami i po problemie


PtasiorSki napisał(a):żółte selektrywne zarówki
w PL od 1.01.2010 sa nielegalne podobnie jak pseudoxenony

zapraszam do lektury http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2009/75/poz.639.htm

pkt kodeksu drogowego
§ 2. Dopuszcza się wyposażenie pojazdu w światła drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie żółtej selektywnej do dnia 31 grudnia 2009 r.
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

+ od dziennych

Postprzez rufi89 » 30 paź 2011, o 17:22

Siama. Gdzie podłączyć + od świateł dziennych aby zapalały się po odpaleniu silnika a nie przekręceniu stacyjki??
Ostatnio edytowano 30 paź 2011, o 20:53 przez rufi89, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
rufi89
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 10:53
Lokalizacja: Międzybrodzie / Żywiec

Postprzez pablomed » 30 paź 2011, o 21:46

Niema takiego plusa w aucie żebyś nim w ten sposób zasilił dzienne bezpośrednio, ale są automaciki na allegro wykorzystujące w tym celu prąd wzbudzajcy alternator (niebieski kabel) . Z tym że po pierwsze to niema sensu można wykorzystać plus z lini X jak wszystkie reflektory mają, po drugie poszukaj o zasadach montażu ( dzienne mają się nie świecić gdy wlączone sa mijania)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez rufi89 » 30 paź 2011, o 21:49

w tym momencie mam podlaczone wszystko prawidlowo. chce to tylko podlaczyc jakos zeby sie wlaczalo jak alternator zacznie ladowac
Avatar użytkownika
rufi89
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 10:53
Lokalizacja: Międzybrodzie / Żywiec

Postprzez mroova » 31 paź 2011, o 20:37

W jakimś aucie widziałem przekaźnik, który zwiera styki po wzroście napięcia w obwodzie powyżej 14V bodajże, to mogłoby się nadać :) Oprócz tego, można zastosować jakiś układ czasowy, który włączy dzienne po jakimś tam określonym przez nas czasie :) Jeżeli są to światła LEDowe to moim zdaniem nie opłaca się nawet z tym bawić, ponieważ pobór prądu takich LEDów jest znikomy więc na pewno nie przeszkodzi przy rozruchu silnika.
Co do wyłączania się dziennych po przełączeniu na mijania... ja wykonuję to tak, że podłączam minus dziennych pod plus postojówki :D Gdy postojówki są wyłączone na ich plusie jest masa... A gdy włączymy postoje napięcie na tym plusie wynosi około 12V, na plusie dziennych także jest około 12V więc potencjał wynosi 0 :) oczywiście około 0 :P
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 31 paź 2011, o 20:54

Ja mam podłączone dzienne tak jak poniżej i śmiga tak już kilka lat. Dodatkowo pociągnąłem do kabiny włącznik, którym mogę całkowicie wyłączyć dzienne oraz dodatkowy przekaźnik, który rozłącza mi dzienne po włączeniu mijania ( też jest pod deską ).

Przy uruchomieniu silnika pojawia się prąd na niebieskim kabelku alternatora i włączają się światła dzienne.

Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Nie działa prawy kierunkowskaz

Postprzez Rydzu » 24 lis 2011, o 15:37

Witam ! Mam mały problem. Natomiast lewy kierunkowskaz działa normalnie a prawy bardzo szybko mruga. W momencie gdy nacisne lekko pedał hamulca tak ze swiatła stop sie zaswieca kierunkowskaz wyłącza się zupełnie. Awaryjne działają normalnie a przy zamykaniu samochodu na centralny mruga tylko lewa strona. Co może być ?
Avatar użytkownika
Rydzu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 sie 2011, o 16:43
Lokalizacja: CSW

Postprzez GrZeChU91 » 24 lis 2011, o 15:55

Rydz3k, ja stawiam na zla mase w aucie.....robi sie Tobie tz choinka.....Sprawdz mase prawego kierunku. ;-)
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez Zico63 » 24 lis 2011, o 15:55

Mogą być dwie przyczyny: pierwsza oczywista i częsta - brak masy. Druga to możliwe rozpięcie się złącza lub rozlutowanie w miejscu, gdzie wcinali się z podpięciem migaczy ze sterownika centralnego.
Należy włączyć awaryjne, obejść samochód i sprawdzić która konkretnie z żarówek nie świeci.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Piaggio » 24 lis 2011, o 17:38

zlokalizuj nie swiecący kierunek- sprawdz żarówke ewentualnie dla pewnosci wymień, oczyść gniazdo w które wkłada sie żarówke, wyjmij kostke oczyść styki w kostce.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

więcej swiateł pozycyjnych z tyłu

Postprzez ci-nek » 22 lut 2012, o 21:10

czy ktoś spotkał się już z przeróbką, gdzie jako pozycyjne świeciły również obydwa pzeciwmgielne lub też stopu, a podczas załączenia ich włąściwej funkcji świeciły jaśniej?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez AdiK__ » 22 lut 2012, o 21:14

Zobacz w moim temacie str. 5 jak świecą tak zrobione lampki ;) ewentualne zdjęcia środka wrzuciłbym Ci jutro pod wieczór.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 16 gości