Moderator: Moderator
Zico63 napisał(a):By założyć przekaźniki w Golfie 3 należy zgromadzić
*4 sztuki przekaźników świateł Zelmot typ 541 lub zamienniki z allegro, np.:
lub
*4 sztuki podstawek pod przekaźniki, z allegro lub ze złomu od Poloneza (ja tak mam).
*4 sztuki oprawek na bezpieczniki.
* Przewody, końcówki, konektory itp.
Do okrągłego wieloprzewodowego złącza na chłodnicy dochodzą przewody do żarówek mijania i drogowych: żółty – mijania lewe, żółto-czarny – mijania prawe, biały – drogowe lewe, biało-czarny – drogowe prawe. Te przewody przecinamy w odległości ok. 10 cm przed złączem czyli od strony akumulatora. Następnie te przewody lutujemy do czterech przewodów ok. 1,2m długości i doprowadzamy w okolicę akumulatora, oznaczając je (np. mazakiem do płyt CD lub specjalnymi znacznikami nakładanymi na przewód) by się nie pomyliły. To sterowanie każdego przekaźnika, pin 85.
Wykonujemy cztery zestawy jak na fotografii 2, przewód prądowy (na foto – czerwony) to linka o przekroju min. 1,5mm² a lepiej 2,5mm². Przewód z pinu 87 każdego z przekaźników doprowadzamy z powrotem do złącza na chłodnicy, dołączając kostką jak na foto lub lutując do odciętego przewodu danej żarówki, biegnącego do złącza, czyli do tych pozostałych 10cm. W podstawki wpinamy przewody sterowania pin 85. Wykonujemy też przewód masowy z cienkiego (0,75mm²) kabelka od pinu 86 jednego z przekaźników do 86 drugiego itd. w każdym z czterech i na koniec do masy czyli klemy minusowej akumulatora.
Sprawdzamy poprawność połączeń, wiązkę przewodów łączymy taśmą izolacyjną z materiału (jak w VW), tworzywa czy też wkładamy w peszla samochodowego, by wyszła ładna wiązka, jak fabryczna. Wiązkę układamy wzdłuż istniejących przewodów, w kanale na kable pod akumulatorem - wyjdzie jak z fabryki!
Wkładamy w gniazda przekaźniki, wkładamy w oprawki bezpieczniki i… włączamy reflektory.
Na rysunku, dla przejrzystości, jest schemat tylko dla przewodów żółtych, mijania - dla drogowych, białych jest identyczny.
Za cenę pogodzenia się z tym, że prąd od złącza na chłodnicy pójdzie już "starymi", fabrycznymi przewodami, zyskujemy prostszą robotę i dużo ładniejszy wygląd!
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości