Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez PiJey88 » 2 maja 2012, o 12:02

takie coś ładnie wygląda na lampach typu red-white, nie polecam na czarnych hellach, bo przeciwmgielne świeci inaczej przez ryflowany klosz lampy
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez Gesiu_15 » 2 maja 2012, o 17:57

juz sie nie rusza : ) bylem na stacji i prawie ustawione tylko mowil ze lewe swiatlo jest rozproszone ? CO to moze byc ?
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zybi » 2 maja 2012, o 18:42

zarówka lipa
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

[Porada] Zmiana lamp H1 na H4 - przeróbka instalacji

Postprzez mroova » 2 maja 2012, o 19:09

Porada jest dla osób, które zmieniają lampy H1+H1 na Golfowe H4 lub Ventowe H4 :)

Chodzi tutaj o świecenie świateł mijania w czasie włączenia świateł drogowych (długich). Przy lampie H1+H1 po włączeniu długich, światła mijania nadal świecą. W reflektorze z żarówką H4 po załączeniu długich, mijania mają zgasnąć.

W Internecie można znaleźć różne porady: montowanie przekaźnika, wyciągnięcie zworki przy bezpiecznikach, usunięcie mostka przy manetce długich świateł... U mnie nie było ani zwory, ani mostka przy kierownicy, a pomysł z bezpiecznikiem nie za bardzo mi się "podobał" :P
Pogrzebałem trochę w kabelkach i znalazłem fabryczną zworę (wydaje mi się, że taka ma miejsce w przypadku wersji auta, w której seryjnie montowali H1+H1).


Co potrzebne:
- z pół metra przewodu 2,5mm^2 (może 1,5mm^2 wystarczy, ja miałem pod ręką akurat 2,5)
- konektor żeński do kostki (będzie wyjaśnione niżej)
- lutownica, cyna, kalafonia
- izolacja termokurczliwa
- jakiś nożyk, szczypce, śrubokręty etc...


Jedziemy z koksem:

1. Odłączamy akumulator. Na prawdę warto, bo można sobie przyspawać "skrzynkę" bezpieczników do jakieś blaszki :lol: (niestety znam z autopsji :P )

2. Odkręcamy osłonę za kierownicą (dwa wkręty od dołu), ściągamy ją i wyciągamy długą, wąską wtyczkę z lewej strony.
O taką:
Obrazek
Upewniamy się, że brakuje jednego przewodu, bo jeśli jest (żółty) tzn. że gdzieś jest zrobiona zwora żółtego i czarno-białego przewodu.

3. Otwieramy osłonę bezpieczników i wyciągamy całą tą skrzynkę bezpieczników (dwie zawleczki po bokach koloru białego, otwieramy je do góry i potem pchamy całą skrzynkę w górę, aby zeszła z tych zaczepów).

4. Teraz trzeba znaleźć odpowiednią złączkę koloru czerwonego, która jest zapięta z tyłu skrzynki po prawej stronie na dole (patrząc od przodu). Najłatwiej obrócić skrzynkę bezpiecznikami do góry, wtedy mamy wtyczkę z prawej zaraz z brzegu.
Myślę, że zdjęcie rozjaśni co nie co :P
Widok od dołu skrzynki, omawiana wtyczka znajduje się w wybrakowanym miejscu:
Obrazek
Takiej złączki szukamy, musi posiadać takie kolory przewodów, jak ta przy kierownicy. Będzie przewód biało-czarny i żółty.
Obrazek
Warto sobie przemierzyć miernikiem czy na pewno dobrą wtyczkę wyciągnęliśmy, sprawdzamy przejście na przewodzie czarno-białym między wtyczką czerwoną, a tą wąską przy kierownicy.

5. Lecimy od wtyczki po przewodach żółtym i czarno-białym, aż natkniemy się na fabryczny mostek, który wygląda tak:
Obrazek
Niestety przed zrobieniem zdjęcia już naderwałem tą czarną izolację.

6. Po zdjęciu czarnej izolacji mamy taki "zgrzew" (?!):
Obrazek
Rozrywamy go. Lutujemy ze sobą oba przewody czarno-białe i izolujemy, najlepiej "termokurczką".

7. Do przewodu żółtego lutujemy nasz przewodzik 2,5mm^ i także izolujemy. Przez ten przewód popłynie prąd ok. 8A (mierzone), a więc około 90W mocy - zsumowana moc żarówek świateł mijania, tak więc nie może to być cieniutki drucik... Myślę że 1,5mm^2 też by spełnił funkcję, ale obstawiam, że pół metra 2,5mm^2 nie kosztuje dużo, a będzie pewniejsze.
Przeciągamy przewód pod kokpitem, tak aby dostać go koło kierownicy, aby móc dołączyć go do tej wąskiej kostki.
Przyjrzyjmy się konektorom w tej wąskiej wtyczce... Jak widać jednego brakuje. Taki konektor należy skądś skombinować i przylutować/zacisnąć do niego drugi koniec naszego przewodu. Wkładamy konektor do kostki w brakujące miejsce.

8. Wkładamy wtyczki, sprawdzamy nasze połączenia, izolacje... Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i testujemy :)

Istotne:
Warto zwrócić uwagę na staranność połączeń, które wykonujemy. Te przewody będą trochę mocy przesyłać więc niestaranne połączenia wiszące na włosku będą się grzać i mogą w bardzo krótkim czasie się rozłączyć/rozlutować... W najgorszym przypadku może dojść do "fajnego" zwarcia...
Jeśli ktoś ma problem ze starannym polutowaniem połączeń może ewentualnie wykorzystać jakąś kostkę łączeniową, np. takiej, jakiej używa się w instalacjach domowych. Nie można oczywiście zapomnieć o odpowiedniej izolacji tego ;)
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KillerBlack » 2 maja 2012, o 20:43

Ja u siebie jak w GTi wkładałem lampy od ventyla , to nic niemusiałem przerabiac i świeca ok...
Avatar użytkownika
KillerBlack
Gaduła
 
Posty: 648
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 22:01
Lokalizacja: ŁdZ

Postprzez Opik » 2 maja 2012, o 21:21

żarówka lipna, wypaczony odblyśnik (ale to raczej w starych lampach które miały wpakowane za mocną żarówkę albo turbohipermegamiliard K ksenie z allegro)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

cuda z prawą lampą

Postprzez Pajdus » 2 maja 2012, o 21:40

przestała świecić żarówka postojowa i długie działała mijania
po wyjęciu wiązki cała lampa przestała świecić
później tylko zaczęła świecić postojóka ale jakoś na żółto ( żarówka nowa biała )
jak włączam długie to postojówka gaśnie jak wyłączam to się zapala a mijanie nie świeci wcale
żarówki są wszystkie nówki sztuki i sprawne
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez Zico63 » 2 maja 2012, o 21:40

KillerBlack napisał(a):Ja u siebie jak w GTi wkładałem lampy od ventyla , to nic niemusiałem przerabiac i świeca ok...

Bo zapewne Kolega dokonał zamiany PONOWNEJ, innymi słowy WRÓCIŁ Kolega do układu fabrycznego jaki pewnie był (H4), albo świecą ale dwa włókna razem - na razie....
A w sprawie porady - jest znakomita i tym cenniejsza, że jak z H4 przejść na H1+H1 jest w bród; odwrotnie - nie było! :zdrowko: :siema:
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez mariusz325 » 2 maja 2012, o 22:00

po sprawdzaj czy masz dobrą mase, 90% problemów świateł przednich to słaba masa bo nikt tego nie sprawdza ;-) ewidentnie nie masz gdzieś dobrego styku ,w lampie lub kostce
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 2 maja 2012, o 22:02

brązowy kabel
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

syncro wsteczny

Postprzez marcinkazimierz » 2 maja 2012, o 22:27

witam mam problem mam czujnik wstecznego w moim golfie ale nie jest on nigdzie podłączony. brak kabli gdzie powinny być podłączone w syncro?
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Gesiu_15 » 2 maja 2012, o 22:40

Ok problem rozwiazany kupilem nowe h7 blue i bylem na stacji diagnostycznej i lampy ustawione : ) DZiekowac wszystkim ZAMYKAM
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości