Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez Gofer » 21 lip 2012, o 07:11

Opik napisał(a):(+) akumulatora


Po drodze obowiązkowo bezpiecznik oczywiście :-)
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

 

Postprzez meerkat » 21 lip 2012, o 07:37

1. bezpiecznik na przewodzie z aku do przelacznika
2. Jedna H3 to 55W razem masz 110 przy 12V z Aku prąd masz około 10A. Musisz kupić przełącznik który to wytrzyma najlepiej taki na 15A.
3. Jak niechesz przełącznika na 15A musisz zamontować przekaźnik.
Przekaźnik da ci tezalete że będziesz mogl wlaczać halogeny np. po włączeniu postojowych, tak jak jest w każdej instalacji samochodowej. No chyba że chcesz je włączać niezależnie,nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce.

reszta Ok. :-D
meerkat
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 21:17
Lokalizacja: Cidry

Brak swiatła mijania

Postprzez dZr » 21 lip 2012, o 09:14

Witam wszystkich
mam maly problem mianowicie zmieniałem kostke w lampkie w która wtyka sie zarówka , pozycja jest, dlugie tez lecz nie ma mijania a zarówka jest dobra w czym moze tkwic problem ??
z góry dziekuje za pomoc
dZr
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 7 gru 2008, o 14:18
Lokalizacja: NNI

Postprzez BartheZz_3 » 21 lip 2012, o 09:52

sprawdz bezpieczniki, jesli sa wszystkie ok no to moze byc tak ze jakas wsuwka sie nie wsunela, ja tak mialem ale inny efekt byl, moim zdaniem skoro ta kostke zmieniales to powinienes na niej sie skupic, sprawdzic wszystkie przewody czy sa ok i wsuwki, mase :-P
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez adams » 21 lip 2012, o 11:12

Opik napisał(a):(+) akumulatora -> bezpiecznik -> przewód do kabiny -> przekaźnik -> włącznik -> kabelek come back pod maskę -> rozgałęzienie kabelka -> jeden kabelek pod jedną żarówkę, drugi pod drugą / minusy połączone ze sobą i do masy


Czyli właściwie to co Ci koledzy doradzili rozpisane "schematycznie" hehe
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 21 lip 2012, o 11:15

trojeczkaGT napisał(a):wlaczajac dlugie wlaczaja one tez halogeny :D

odpada, mają być niezależne :)


meerkat napisał(a):1. bezpiecznik na przewodzie z aku do przelacznika
2. Jedna H3 to 55W razem masz 110 przy 12V z Aku prąd masz około 10A. Musisz kupić przełącznik który to wytrzyma najlepiej taki na 15A.
3. Jak niechesz przełącznika na 15A musisz zamontować przekaźnik.
Przekaźnik da ci tezalete że będziesz mogl wlaczać halogeny np. po włączeniu postojowych, tak jak jest w każdej instalacji samochodowej. No chyba że chcesz je włączać niezależnie,nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce.

reszta Ok. :-D


powiedz mi jeszcze jaki ten bezpiecznik (10 czy 15?) i coś więcej o tym przekaźniku :D jak i gdzie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcin8777 » 21 lip 2012, o 15:02

meerkat napisał(a):
marcin8777 napisał(a):Bedzie to działało tak że jak przekręcisz kluczyk to zapalą sie dzienne, po przekręceniu na mijania przekaźnik przeskoczy i rozłączy 12V od ledów.


tu sie dziabnołem, powinno być postojowe. Generalnie wyglada to tak:
pin 30 i 87a sa w przekazniku normalnie zwarte a 30 i 87 sa normalnie rozwarte. 85 i 86 steruja przekaznikiem czyli przelaczaja pomiedzy polaczeniem pinu 30 z pinem 87a albo 87.
U ciebie bedzie to dzialalo tak: przekrecasz kluczyk pojawia sie napiecie na pinie 87A i zasila LEDy. Włączasz postojowe przekaznik przeskakuje i rozłącza pin 87a i załącza 87 który jest pusty - ledy gasna.
Panypodłaczyłem według schematu ten pr5zekaźnik i dzieje się tak po przekręceniu stacyjki ledy nie swiecą :-( na postóju myk przekaźnik się odzywa ledy świeca po właczeniu mijania ledy nadal się świecą :kwasny: zle coś podłączam czy jak mam plus po stacyjce z klaksonu. Ledy dopiero gasną na dlugich :-o Kupiłem taki przekaźnik http://hurtowniaczesci.totu.pl/p2384664 ... 32-019-150 rozwiązane temat do zamkniecia
marcin8777
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 21 gru 2009, o 14:06
Lokalizacja: WZU

Postprzez trojeczkaGT » 21 lip 2012, o 18:47

opik :

przekaznik typu 541

kabelek + ciagniesz do kabiny (lub bierzesz staly "+" z kabiny) > wlacznik jakis > kabelek wraca do silnika i podlaczasz pod przekaznik > "+" z aku podlaczasz pod przekaznik > "-" z aku podlaczasz pod przekaznik > wyjscie przekaznika podlaczasz pod halogeny

-pin 30 to "+" aku
-pin 86 to "-" aku
-pin 85 to sterowanie "pradowy z wlacznika Twojego"
-pin 87 to wyjscie "+" na halogeny

sposob zapozyczony z przekaznika swiatel

Obrazek
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 21 lip 2012, o 21:55

Opik, zacznijmy od tego że na http://forum.vwgolf.pl jest porada jak łatwo przerobić zwykły włącznik dodając mu opcję halogenów. Będzie się różnił od oryginału tym że nie będzie kontrolki halogenów przednich, oraz tym że nie włączysz w nim halogenów przy zapalonych tylko światłach pozycyjnych, muszą być długie lub mijania, ale to 100 razy porządniejszy sposób rozwiązania niż wtykanie dodatkowego nie pasującego do deski włącznika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 22 lip 2012, o 00:28

pablomed napisał(a):Opik, zacznijmy od tego że na http://forum.vwgolf.pl jest porada jak łatwo przerobić zwykły włącznik dodając mu opcję halogenów. Będzie się różnił od oryginału tym że nie będzie kontrolki halogenów przednich, oraz tym że nie włączysz w nim halogenów przy zapalonych tylko światłach pozycyjnych, muszą być długie lub mijania, ale to 100 razy porządniejszy sposób rozwiązania niż wtykanie dodatkowego nie pasującego do deski włącznika


nie doczytałeś tego co napisałem w pierwszym poście?
w tym rzecz że przycisk z pociągniętym kablem do wnętrza już mam po poprzednim właścicielu więc wykorzystam jego istnienie

trojeczkaGT, już masz "pomógł", powiedz mi jeszcze jaki bezpiecznik tam wsadzić i już przestaje męczyć :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez meerkat » 22 lip 2012, o 11:56

Ja bym to zrobił tak:
Obrazek

Widze że kabel w kabinie już masz więc sprawa prosta.
meerkat
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 21:17
Lokalizacja: Cidry

Postprzez Opik » 22 lip 2012, o 13:08

plus z aku i pod pin 30, i pod 86?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 34 gości