Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 22 lis 2010, o 21:17

Jeżeli do każdej lampy puści się 3 kable (mijania, długie i masę) to trzeba też pomyśleć jak podłączyć postojówki, bo to czwarty kabel (+) dochodzący do lampy.
Ja co prawda mam przez siebie odpowiednio "posztukowane", ale działa już 3 lata. Ze starej wiązki pociągnąłem jeden kabelek (+) zasilający postojówki, a kolejne trzy ww kabelki zapodałem z dodatkowej instalacji z przekaźników.
W starszych autach z lampami H4 jak np. w corsie A, czy vw polo 86c2f można całość zasilania z przekaźników podłączyć pod wtyk, który zakłada się na żarówkę H4, wtedy tylko wypina się starą instalkę a podpina nową bez ingerencji w ori instalację auta, postojówki mają osobne przewody.
U siebie po prostu uciąłem oryginalne wtyczki do lamp od oryginalnej instalacji lamp, a podpiąłem pod nią kable z przekaźników.
Trochę plątaniny jest, ale dobrze wiem, który kabel za co jest odpowiedzialny.

Ale wydaje mi się, ze pozmieniam tą instalację tak jak na ww rysunku, wepnę się w ori instalację przy wtyku nad chłodnicą.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez k-m-r1 » 23 lis 2010, o 13:42

a ja zapytam po co 2 bezpieczniki?

ja zarobiłem konektory na obcietych przewodach z wiązki i nie musiałem przedłużacz <oszczednosc pracy i materiałów> bezpieczniki? ok ale po co dwa? i tak jak siądze jeden to przełożysz drugi który też jak siądzie to nie zobaczysz nic chyba że na krótko zrobisz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez gello1 » 23 lis 2010, o 18:14

Mam jeszcze jedno pytanie. Jak jest z minusem przy lampie. Muszę ciągnąć od akumulatora nowy czy może zostać ten z wiązki???
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez kamyk212121 » 23 lis 2010, o 18:32

moze zostać z wiązki
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

Postprzez gello1 » 23 lis 2010, o 18:38

to lux.
no to działam już :]
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez Zico63 » 23 lis 2010, o 18:52

k-m-r1 napisał(a):a ja zapytam po co 2 bezpieczniki? (...) ok ale po co dwa? i tak jak siądze jeden to przełożysz drugi który też jak siądzie to nie zobaczysz nic chyba że na krótko zrobisz

No właśnie po to by w razie czego jedna lampa dalej świeciła; a bezpiecznik nie "przekładam" tylko wkładam zapasowe, bo jako dobry kierowca, zawsze mam takie w zapasie!
To samo dotyczy przekaźników. Przecieź de facto, da się zrobić mijania i drogowe na jednym w ogóle przekaźniku a nie czterech, jak radzę. Ale takie rozwiązanie to "psie oszczędności" a tworzące zagrożenie w nocy.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez mani51 » 23 lis 2010, o 19:15

jak mu zgasną wszystkie światła w nocy i w coś przy....to nie będzie głupich pytań zadawał :-)

ja mam 4 bezpieczniki po jednym na każdą żarówkę (mam h1) - koszt dodatkowy znikomy a śpię...tzn jeżdżę spokojnie :)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez gello1 » 23 lis 2010, o 21:55

Moja dzisiejsza część pracy nad wiązką.
Jutro pomiar długości kabli to lamp i dokończenie prac.

[center]ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek[/center]
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez k-m-r1 » 24 lis 2010, o 00:25

Zico63 napisał(a):
k-m-r1 napisał(a):a ja zapytam po co 2 bezpieczniki? (...) ok ale po co dwa? i tak jak siądze jeden to przełożysz drugi który też jak siądzie to nie zobaczysz nic chyba że na krótko zrobisz

No właśnie po to by w razie czego jedna lampa dalej świeciła; a bezpiecznik nie "przekładam" tylko wkładam zapasowe, bo jako dobry kierowca, zawsze mam takie w zapasie!
To samo dotyczy przekaźników. Przecieź de facto, da się zrobić mijania i drogowe na jednym w ogóle przekaźniku a nie czterech, jak radzę. Ale takie rozwiązanie to "psie oszczędności" a tworzące zagrożenie w nocy.
Pozdrawiam.

każdy ma swoje zdanie i podejście do sprawy u mnie chodzi w najprostszej budowie
ja podchodzę do tego praktycznie
montował instalacje elektryczne w ciągnikach a tam wiadomo taki rolnik nie patrzy co i jak czy przewód wyrwany i z czymś zwiera a jak trzeba było to w najprostszy sposób mógł sobie poprawić światełka

tak co z tego żę da sie na 1 przekaźniku jak trzeba dokupić diodę albo inny przekaźnik gdzie raczej nie dostaniemy go w wersji z konektorami

przypomina mi sie brata maluch gdzie pod maską woził nawet gaźnik czy pasek do prądnicy bo zawsze mógł szczelic ...
ja nie worze zbędnych rzeczy to co potrzebne i minimum bo jak cos siądzie to i tak nie dam rady zrobić tego na miejscu a lepiej auto zaholować nawet nie worze bezpieczników jedynie zaróki resztę albo ktoś jest w stanie pożyczyc <pytam na CB> albo na stacji bezynowej jest do kupienia

podstawki pod przekaźniki osobiście uznaję za zbędne bo jak padnie przekaźnik a tak miałem raz to zpinam konektory razem i jade dalej tak jak by nie było przekaźników

[ Dodano: 2010-11-23, 23:26 ]
aha radze zostawic wiecej przewodów przy klemach to sie przydaje gdy wyciagamy akumulator lub cos robimy lepiej miec wiecej ja musiałem dorobic bo napięte było jak baranie jaja :zawstydzony:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Zico63 » 24 lis 2010, o 00:33

k-m-r1 napisał(a):przypomina mi sie brata maluch gdzie pod maską woził nawet gaźnik czy pasek do prądnicy bo zawsze mógł szczelic ...

Pozdrowienia dla Brata Kolegi! Ja miałem jeszcze m.in. przeguby i elektromagnes rozrusznika; chyba byśmy z Bratem dobrze się rozumieli...
Na moich trasach czasem nie ma stacji benzynowych pod ręką :-(
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez mani51 » 24 lis 2010, o 00:33

k-m-r1 napisał(a):każdy ma swoje zdanie i podejście do sprawy u mnie chodzi w najprostszej budowie
ja podchodzę do tego praktycznie


skoro masz wszystkie światła na jednym bezpieczniku to ja tu nie widzę nic z praktyczności a juz napewno zdrowego rozsądku. jestem za tym żeby zabrać Ci dowód rejestracyjny i mam nadzieję że się nie spotkamy w nocy na drodze.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez DJ_DARCO » 24 lis 2010, o 01:25

po co kombinować z przekaźnikami lepiej założyć ksenon :-) a na serio dużo daje też wymiana kabli w lampie (mowa oczywiście o chińskich typu Depo itp. oraz tuningowych) tamte kabelki są po prostu do bani. Energia el. idzie w ciepło a nie w światło... Kable po trasie aż parzą.
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców moj-golf/mk3-cl-by-dj-darco-t21179.html
Avatar użytkownika
DJ_DARCO
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 18:04
Lokalizacja: Wadowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości