Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez Bebzo28 » 23 lis 2012, o 09:10

a jest jakiś sposób na to żeby światła świeciły mocniej . żarówki mam firmy osram 55w h1.

i czy to jest normalne ze tak się umnie dzieje ?
Bebzo288
Avatar użytkownika
Bebzo28
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 21:09
Lokalizacja: Słupsk

 

Postprzez Reset » 23 lis 2012, o 11:28

U mnie też tak się dzieje
Avatar użytkownika
Reset
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 17:25
Lokalizacja: D.G.

Postprzez michaal » 23 lis 2012, o 11:41

Jak chcesz aby światła świeciły zawsze taką samą mocą to musisz założyć przekaźniki.
Niestety ten problem o którym piszesz jest w każdych golfach III. Wiąże się to z tym że światła przednie nie są na przekaźnikach.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez jasiu0997 » 23 lis 2012, o 11:59

w zarówce H4 sie tak dzieje bo pala sie oba zarniki (długie i krótkie) podczas przełaczania świateł, więc nic się nie martw wszystko jest okey
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów

Postprzez radomiak » 23 lis 2012, o 14:11

michaal napisał(a):Jak chcesz aby światła świeciły zawsze taką samą mocą to musisz założyć przekaźniki.



mam zalozone przekazniki i jak dociagne manetke do siebie na glugich to jasniej swieca zarowki h1(fajnie jak by tak swiecily caly czas).
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez pietrasiak2 » 23 lis 2012, o 15:39

Pociągnięcie dźwigni do siebie - zapalają się tzw szperacze ( wtedy zapalają się światła mijania i drogowe) 2 włókna w lampach H4 LUB 2 ŻARÓWKI W LAMPACH H1 plus zapala się niebieska kontrolka świateł drogowych. Dlatego jest jaśniej zaś Od siebie masz zmianę na drogowe i zapala się kontrolka niebieska i tu świeci jedno włókno lub jedna żarówka :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez radomiak » 23 lis 2012, o 17:57

no dobra ja mam tak zarowki h1 przekazniki zamontowane po wzuceniu na dlugie(pali sie niebieska kontrolka) pala sie obie zarowki w lampie dlugie i krótkie(mostek w skrzynce bezpiecznikow) i wyjasnijcie mi dla czego jak przyciagne manetke to robi sie o wiele jasniej?? moze jest jakis sposob aby tak zrobic na stale.
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez Grzesiek2507 » 23 lis 2012, o 18:11

Podlaczam sie do pytanie powyzej :-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez pietrasiak2 » 23 lis 2012, o 20:35

Mocniejsze światło to kwestia szybkości reakcji mechanizmu manetki i przekaźnika.Kiedy pociągniesz manetką na tzw szperacze /ostrzegawcze manetka wysteruje przekaźnik 1 lub 2 tak by zapaliły się 2 żarówki lub 2 włókna.Natomiast kiedy się przełącza z krótkich na długie moment przełączenia w manetce (przeskoku) powoduje że na ułamek sek włączone są 2 styki i przekaźnik daje 2 żarówki lub włókna i światło jest w tym momencie jaśniejsze kiedy to już przeskoczy zapala się jedno. Do czasu reakcji przesterowania dochodzi jeszcze parę ułamków sekundy zapalenie i wygaśnięcie żarówki bądź włókna.
Tak to technicznie wygląda :-)
:-) :-)
Sorry od paru m-cy nie jeżdżę mk 3 dla tego piszę bo przed chwilą sprawdziłem jak jest w tym co posiadam ma lampy H1/H1
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez golf 1.4 » 23 lis 2012, o 21:23

Ja zapłaciłem chyba 24zł za żarówkę i opłaca się bo efekt jest kolosalny.

[ Dodano: 2012-11-23, 20:28 ]
Aaaa ty pytasz się o koszt przekaźników, to nie pomogę Ci bo nie mam ich założonych u siebie. Ale z tego co się orientuję to przekaźnik około 10zł i kable to pare groszy.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 23 lis 2012, o 22:20

radomiak, przyczyna taka że albo jaśniej świeca bo oba włókna palą się na raz w tym momencie. przyczyna druga - masz źle zamontowane przekaźniki. Innych opcji brak.
Długie zapalane przez pociągnięcie manetki dostają prąd idący z pominięciem dwóch najbardziej pogarszających napięcie elementów czyli kostki stacyjki oraz włącznika świateł. Więc prawidłowe założenie przekaźników zupełnie eliminuje ten problem
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez radomiak » 23 lis 2012, o 22:29

jak wrzucę dlugie to pala mi sie obie lampy (zarowki) krutki +dlugie razem czyli opcja ze pala sie obie zarowki i dlatego jasniej odpada wychodzi na to ze mam przekazniki jakos zle zamontowane zakladal mi je elektryk wwiec nie wiem jak sa podlaczone.

[ Dodano: 2012-11-23, 21:31 ]
pablomed napisał(a): Więc prawidłowe założenie przekaźników zupełnie eliminuje ten problem


jak masz jakis opis tak na szybko to podesli jak je podlaczyc to zerkne co ten partacz zrobil i za co wziol pieniazki. ;-)
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 29 gości