Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez Piaggio » 26 lis 2012, o 21:49

sprawdz czy własnie kable nie są załamane? czy koncówki nie są zasniedziałe?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

 

Postprzez slawek5t » 26 lis 2012, o 22:13

Poruszaj wtyczką przy samej lampie a potem przewodami,wsuwkami przy żarówkach. Sprawdź stan wsuwek oraz samych przewodów. Gdzieś może coś nie masować.

Nadmienie iż zamienniki mają miedzy innymi ; słabo zaprawione konektorki/wsuwki na przewodach. Warto je kombinerkami docisnąć. Bo później śniedzieją i słabo łączą.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez max.xander » 26 lis 2012, o 23:49

Wielkie dzięki, sprawdzę i dam znać.
max.xander
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 paź 2012, o 09:12
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Bebzo28 » 27 lis 2012, o 19:47

[ Dodano: 2012-11-27, 19:07 ]
Zico63 napisał(a):Ciekawe rozwiązanie: choć może jest odrobinę droższe niż suma osobnych i samemu zmontowanych części - to jest to estetyczna i zwarta (zajmująca mało miejsca) konstrukcja.





Mam pytanie do kolegi Zico63 , bo będę się przymierzał do tego schematu.

Bo przeważnie bezpieczniki daje się na plusowych kablach.

Mam racje .?



Obrazek



Chyba że się myle ?
Bebzo288
Avatar użytkownika
Bebzo28
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 21:09
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez marcinek93 » 27 lis 2012, o 21:24

co do pompki centralnego to nie widzę związku, bo Po przepaleniu bezpiecznika pompka centralnego chodzi bez zarzutu
marcinek93
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 18:10
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Zico63 » 28 lis 2012, o 02:29

Tak jest, nie myli się Kolega: daje się je na przewodach plusowych, możliwie blisko początku nowego przewodu. Tylko wówczas w pełni zabezpiecza obwód, gdyż już na wyjściu przewodu z oprawki (punkt "A" na rysunku) w miarę bezkarnie można zrobić zwarcie do masy a bezpiecznik powinien zadziałać, spalić się i niedopuścić do uszkodzenia czy pożaru samochodu.
Nie wiem jak jest w tych oprawkach, czy bezpiecznik jest dołączony do styku 87 czy też 30 przekaźnika. Ponieważ dla przekaźnika w tym akurat układzie jest obojętne czy plus "wchodzi" przez 87 a "wychodzi" przez 30 lub na odwrót - warto tak to podłączyć, by z akumulatora wchodziło najpierw w bezpiecznik, potem dopiero z niego w przekaźnik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Zico63 » 28 lis 2012, o 02:34

marcinek93 napisał(a):co do pompki centralnego to nie widzę związku

Związek jest: tego bezpiecznika 14 centralny potrzebuje tylko w pewnych okolicznosciach i jego spalenie może być mylnie odczytane, pompka bedzie pracować.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Bebzo28 » 28 lis 2012, o 21:58

Właśnie skończyłem .

I wszystko zgodnie z schematem zrobiłem i już światełka nie przygasają.

Kabel niebieski to +12 na nim dałem bezpieczniki tak jak na schemacie , niemiałem czerwonego ale to nic.
Brązowy to masa.

Te trzy przekaźniki to miałem od forda , znalazłem w rupieciach.

Listwę do przekaźników kupiłem w sklepie motoryzacyjnym za 10 z ł ,4 kostki , są łączone ze sobą .




Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Polecam to wszystkim , naprawdę warto to zrobić .

Pozdrawiam
Bebzo288
Avatar użytkownika
Bebzo28
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 21:09
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez slawek5t » 28 lis 2012, o 23:49

Bebzo28, super :)
Nie potrzeba żadnej osłonki na te przekaźniki ?

Zapodaj foto jak lampy świeciły wczesniej i jak swiecą Teraz :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Zico63 » 29 lis 2012, o 00:43

slawek5t napisał(a):Nie potrzeba żadnej osłonki na te przekaźniki ?

Nie, nie potrzeba; dokładnie tak samo były zabudowane w m. in. polskich Polonezach i chwaliły to sobie.
Chyba, że kolega lubi jeździć bez maski silnika - to wówczas trzeba ;-)
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

brak światła wstecznego

Postprzez paliwo » 30 lis 2012, o 12:57

Witam mam MK3 1.9 TD i problem z świadłem od wstecznego wczoraj wracałem do domu i cofałem to przestało działać, dziś wymieniłem czujnik co jest w skrzyni i dalej nic, jaka może być tego przyczyna??
paliwo
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:48
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez BartheZz_3 » 30 lis 2012, o 13:11

Moze zarowki ?? :hyhy:
tez mialem tak ze wymienilem czujnik i nie dzialalo, ale wiesz co ?? jezdze nadal na starym... bo wystarczylo (przynajmniej u mnie) wyczyscic styki przy kostce, dziala po dzis dzien a robilem w zeszla zime :hyhy:
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 30 gości