Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez greg_117 » 8 gru 2012, o 19:07

u mnie znów bylo tak,że we wtyczce zaśniedziało i nie stykało odbrze :) poruszal kablami od wtyczki przy lampie (taka szeroka prostkokątna)
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

 

Postprzez focus12 » 8 gru 2012, o 21:45

Właśnie mam h4. Te zwykle
focus12
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 20 cze 2012, o 19:05
Lokalizacja: Teraz okolice KOSZALIN

Postprzez Zico63 » 8 gru 2012, o 22:01

Czy to H1, H4 czy H7 - jest to ta sama usterka.
Brak masy: dla potwierdzenia daj Kolego kawałek przewodu we wtyk lampy dotykając nim przewodu BRĄZOWEGO oraz do blachy - zobaczymy efekt.
Jak się poprawi to ten przewód nie ma styku z masą pojazdu lub "nóżką" żarówki.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez focus12 » 8 gru 2012, o 22:40

Jak by nie było masy to by ani długie ani pozycyjne nie świeciły. Tak mi się wydaje A świecą oprocz mijania. Święci ale bardzo słabo. Prawie nie widoczne.
focus12
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 20 cze 2012, o 19:05
Lokalizacja: Teraz okolice KOSZALIN

Postprzez Karol B. » 8 gru 2012, o 22:44

Muszę odświeżyć :-) Przymierzam się do zrobienia takiej instalacji i mam pytanko. Posiadam już przekaźniki 541, które mają wyjścia 2x87 każdy. Więc czy mogę jednym przekaźnikiem podłączyć jeden rodzaj światła, ALE rozdzielić stronami dany rodzaj światła, dzięki tym dwóm wyjściom nr 87? :-)
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez gello1 » 8 gru 2012, o 22:52

Karol B., krótko w temacie NIE :]
I nie kombinuj :padam:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez Karol B. » 8 gru 2012, o 22:57

Dlaczego nie? Bo się nie znam, a chcę wiedzieć :-)
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez gello1 » 8 gru 2012, o 23:03

bo na jednym przekaźniku nie podłączysz sterowania podwójnego. możesz tylko sterować włączając lub wyłączając(zamiennie). To tak skrótowo. Praktycznie jest to niewykonalne. Możesz zrobić po jednym przekaźniku na mijania i oddzielnie jeden na długie. Ale bezpieczniej jest zrobić każdą lampę oddzielnie a to dlatego, że np jedziesz na długich bądź krótkich i nagle coś nie halo i tracisz dwie lampy(całe oświetlenie).
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez pablomed » 8 gru 2012, o 23:23

gello1, kolega nie pisze o jednym przekaźniku na całość instalacji tylko o jednym na jeden rodzaj lamp - czyli dokładnie o to co mu opisałeś - tak mi się zdaje że to miał na myśli

Karol B. napisał(a):Więc czy mogę jednym przekaźnikiem podłączyć jeden rodzaj światła, ALE rozdzielić stronami dany rodzaj światła, dzięki tym dwóm wyjściom nr 87
oczywiście że tak, ale zysk z tego jest marny, tyle że zamiast rozdzielać pojedynczy kabel na dwie lampy to kabel z lewej dajesz do jednego 87 a kabel z drugiej do drugiego 87, tak samo dla mijania jak i dla długich. Niewiele to wnosi bo awarie zdarzają są częściej przed przekaźnikami lub w samym przekaźniku. Więc w kwestii bezpieczeństwa żeby nie zgasły obie lampy na raz to niewiele poprawia. Chcesz bezpiecznie to 4 przekaźniki.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Zico63 » 8 gru 2012, o 23:31

11.jpg
11.jpg (5.33 KiB) Przeglądane 858 razy


Oto przekaźnik 541, z rozdzielonym stykiem 87. To rozdzielenie to tylko ułatwienie montażowe w innych zastosowaniach, to jedna i ta sama blaszka - tu nie jest przydatne!
Jak przedmówcy wyjaśniali - za dwa złote i pięćdziesiąt groszy - nie warto; szczególnie obniżać swego bezpieczeństwa rezygnując z całkowitego rozdzielenia obwodu lewej i prawej lampy w razie awarii (choćby bezpiecznika).
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Zico63 » 8 gru 2012, o 23:39

focus12 napisał(a):Jak by nie było masy to by ani długie ani pozycyjne nie świeciły

Świeciłyby, masę uzyskując przez niepracujące w danej chwili żarówki.
Kolega albo dobrze się przyjrzy w głąb reflektora, albo wyjmie żarówki i spojrzy na wyjętych - przy pracy kolejno na każdym z rodzajów swiateł: pozycyjne, mijania, drogowe.
Naturalnie, to przyczyna najprostsza, najczęstsza.
Inną jest poluzowanie połączenia gdzieś na trasie od skrzynki bezpieczników, poprzez "okrągłe złącze" nad chłodnicą, aż do samego reflektora (konektorek).
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez pablomed » 8 gru 2012, o 23:39

Skoro H4 to upraszcza możliwości, masa jest dobra, czyli albo słaby styk przewodu plusowego od mijania albo w lampie udało ci się tak kable podłączyć że na przykład prąd leci przez postojówkę na H4 - ale tak wymyśliłem nie wyobrażam sobie jak to mógłbyś zrobić. Jakaś pomyłka z kabelkami w lampie w każdym razie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 47 gości