Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez szira07 » 26 lut 2011, o 09:30

mialem ten sam problem byłem na przegladzie to mi gosc powiedzial zeby podkładki powkładac albo wypiłowac mocowabie lamp heheh

wystarczy rozebrac reflektor i powkrecac sruby na miejsce bo faktycznie tak jak pisali przedmówcy poprostu powypadały z gwintów zamocowałem i wszystko ok na scianie ale i tak pojade sprawdzic do serwisu
szira07
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 18:58
Lokalizacja: ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI

 

Światła Do jazdy dziennej! Help Me

Postprzez WiewioR_22 » 31 maja 2011, o 19:57

Witam Wszystkich. Od stycznia stałem się posiadaczem golfa 3 1.9D... Nie będę opisywał swojej historii bo mogę Was pozanudzac i możecie mnie wykastrowac szybciej z forum niż tu się pojawiłem, ale do rzeczy! ... Jak to wcześniejsze młode lata, po co szkoła, po co chodzic... no po co.. a jednak... mam problem-Fizyka.... albo mnie nie było, albo byłem i grałem z kolegą z ławki w statki i mi umknęło. Panowie chciałbym sobie założyc światła do jazdy dziennej. Zakupiłem sobie takowy "gadżet" .. ale co mi z niego wzdychając i przyglądając się jak pięknym on jest... po prostu jak mam się zabrac za podłączenie? Wiem wiem "jedź do elektryka i niech on Ci to zrobi", ale wydaje mi się, że aż tak nie jest skomplikowana sprawa, żeby nie można było zrobic sobie samemu w domu.
Chodzi mi dokładnie krok po kroku jak co do czego. A i z odpowiednim przekaźnikiem( nie ten moduł z allegro po 25zł tylko wiem, że można kupic taki za 7-8zl i również będzie działac-tak czytałem), aby po uruchomieniu silnika światła się włączały(dzienne) a po włączeniu na pozycje bądź mijania gasły.
Ojciec ma opla astrę i również ma te światła więc mogę się wzorowac na nim, ale u niego gośc podpiął pod jakiś bezpiecznik, a w golfie u mnie przynajmniej 1.9 D nie ma żadnych bezp. pod maską. Za instrukcje i dokonaniu zamontowania samemu, w ramach podziękowania wynagrodzę zimną flaszką, albo to już prywatnie się dogadamy (adres itp) w celu podziękowania.
Dzień Dobry! :]
WiewioR_22
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 31 maja 2011, o 19:26
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez kedar » 31 maja 2011, o 23:51

1wsze pytanie-ile kosztowały te LEDy :?:
2gie Poczytaj najpierw i sprawdź swój gadżet http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo
Po 3cie tutaj masz przykłady montażu:
http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/zobacz ... /1#gallery
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/93 ... ennej.html
A tutaj masz przykłady ile może kosztować taka przyjemność:
http://xtremeleds.otwarte24.pl/129,Swia ... ragon-PLUS
Są droższe zestawy ale z czasem tanieje wszystko.
Zgarniacz śniegu naprawiony :-) Zapłaciło państwo POLSKIE
Avatar użytkownika
kedar
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 17:33
Lokalizacja: zachodniopomorskie+wlkp

Postprzez prezesik » 1 cze 2011, o 04:35

kolego WiewioR_22, jak się przyjrzysz alternator ma podłączony taki cienki niebieski kabelek na wtyczce. Jest to kabelek wzbudzenia. Po uruchomieniu silnika na tym kabelki pojawia się prąd. Ja u siebie podłączyłem przekaźnik właśnie pod ten kabelek i światła dzienne włączają się dopiero po uruchomieniu silnika.

Żadnego modułu nie potrzebujesz kupować.

Koszt przekaźnika ok. 10zł, kilka sztuk wsuwek, lutownica, koszulki termokurczliwe i zaczynasz działać.

Schemat poniżej.

tu masz temat o dziennych:
elektryka/jak-podlaczyc-swiatla-dzieenne-t30847.html

a sam polecam oryginalne światła do jazdy dziennej (oczywiście chodzi o te halogeny z żarówką 21W:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez WiewioR_22 » 1 cze 2011, o 06:50

a dziękuję bardzo za odpowiedzi, kedar powiem Ci tak, to są z niższej półki, nawet rzekłbym iż z półki dolnej, ponieważ światła za 230zł są dla mnie tyle nie warte. Jutro zrobię zdjęcia, jak mi przyjdą światła i będę się wzorował na Waszych wskazówkach :)
P.S. ale ten kabel to jest pod 12v?
Dzień Dobry! :]
WiewioR_22
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 31 maja 2011, o 19:26
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez strzeliniasty » 1 cze 2011, o 08:03

siemka

ja mam w swoim zamontowane takie ledy http://allegro.pl/swiatla-dzienne-verte ... 86033.html

maja automatyczny wlacznik i dodatkowo po wlaczniu swiatel mijania ledy gasna czyli wszystko jest zgodne z polskimi przepisami ruchu drogowego a podlaczenie i montaz bardzo prosty

najpierw ledy w zderzak (nie wyzej niz 25cm nad ziemia i nie glebiej niz 40cm od krawedzi zderzaka)

kabel +12 (czerwony) podlaczylem pod kabel od klaksonu w kostce przy chlodnicy (bez wlaczonego zaplonu nie ma tam pradu po przekreceniu kluczyka pojawia sie tam prad) kabelek czarny do minusa na aku a zolty kabelek pod + w lampie dzieki zoltemu kabelkowi przy zapaleniu swiatel mijania gasna ledy :)

bede w domu wkleje foty i film jak to wyglada

[ Dodano: 2011-06-01, 10:27 ]
ja opisze jak ja mam zrobione

ledy ktore mam zamontowane posiadaja wbudowany wlacznik automatyczny z kazdej lampki wychodza 3 kabelki:
czerwony - prad
czarny - masa
zolty - wlacznik automatyczny

i tak pokolei

czerwony kabeleke ciagniemy do gniazda ktore jest nad chlodnica przy silniku i tam wpinamy sie w czarno-zolty kabel - jest to kabel zasilajacy klakson (jest juz zabezpieczony bezpiecznikiem) i bez wlaczonego zaplonu nie ma na nim pradu, prad pojawia sie w chwili przelrecenia kluczyka w stacyjce

czarny - podpinamy pod mase w akumulatorze

zolty wpinamy sie w kostke od lampy w kabel koloru zoltego - jest to kabel plusowy zarowki swiatel mijania

i jak sie podlaczysz w taki sposob w chwili wlaczenia zaplonu zapala sie ledy do jazdy dziennej a w chwili wlaczenia swiatel mijania zgasna i na odwrot.

wg polskiego prawa swiatla do jazdy dziennej musza miec homologacje E4 zeby mogly swiecic jako oddzielne zrodlo swiatla i powinne gasnac w chwili wlaczenia sie swiatel mijania

natomiast jezeli masz ledy do jazdy dziennej z homologacja E14 to wtedy musza one swiecic wraz ze swiatlami pozycyjnymi

tutaj zamieszczam kilka fotek jak to jest u mnie (prosze nie sugerowac sie zielonym kablem musialem zrobic przedluzke gdyz braklo kabla)

<
1.jpg
<
2.jpg
<
3.jpg



miejsce montazu ledow

<
4.jpg



oraz filmik jak to wyglada po wszystkim
Kod: Zaznacz cały
http://www.youtube.com/watch?v=7Rnw_FBWiGc
Ostatnio edytowano 1 cze 2011, o 10:59 przez strzeliniasty, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez WiewioR_22 » 1 cze 2011, o 10:54

fajnie dzięki, ale Tu mam problem bo... Ty masz automatyczny włącznik a ja właśnie nie, jutro powinienem miec lampki i zrobie zdjęcia jak to wygląda... chodzi mi też o rozwiązanie przez ten przekaźnik, jutro będę miał chwile wolnego bo sesja się zaczyna rozumiecie, to porobie fotki co gdzie i jak :)
Dzień Dobry! :]
WiewioR_22
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 31 maja 2011, o 19:26
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez strzeliniasty » 1 cze 2011, o 10:59

WiewioR_22, pokaz foto tego wlacznika/przekaznika
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez WiewioR_22 » 1 cze 2011, o 11:33

Właśnie jeszcze nie mam, chce go zakupic dzisiaj tylko jaki?
Taki jak na zdjęciu u prezesika25? Taki model? Bo kupiłem takie-
Wiadomo kicha, ale świeci, oślepiac nie powinno a jak zatrzymają to ... trudno, widac, ze wychodzą chyba dwa kable... i tu zaczyna się Cała magia...

A będę mógł według tego wzoru i Twojego pomysłu- zamiast do alternatora to do tego kabelka żółto-czarnego?
Dzień Dobry! :]
WiewioR_22
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 31 maja 2011, o 19:26
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez k-m-r1 » 1 cze 2011, o 16:14

te za 25 zł nie mają chomologacji wienc jak cos to wsadz sobie je w d... tak potrzebna jest homologacja inaczej zabierają dowód chyba że polacjant nie szuka dziury to przejdzie
te 2 kabelki to masa i zasilanie
mając jeden przekaznik można zrobic że będom swieciły razem z postojowymi w jak przekaznik wysterujesz swiatłami mijania <krótkie> to zgasną bo przekaznik przerwie prąd podawany z żarówek postojowych które siewcą sie non stop <czy jedziesz na którótkich czy długich>
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez strzeliniasty » 1 cze 2011, o 16:58

WiewioR_22, te co pokazales nie maja homologacji wiec jak chcesz je montowac to najwyczajniej podlacz

+ z ledow do + od postojowek
- z ledow do - na aku


jak podlaczysz tak ze beda same swiecily to gwarantowane ze po dowodzie bedziesz mial a ledy do jazdy dziennej musza swiecic z podobna moca jak zwykla zarowka (chodzi o swiatlo) zeby bylo je widac z odlegosci minimim 100metrow
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez WiewioR_22 » 1 cze 2011, o 17:45

strzeliniasty, a mogę zrobic tak jak Ty to wcześniej napisałeś(podłączenie) do zółto-czarnego kabelka i pojśc według tego schematu od prezesika? Żeby się zapałały po zapaleniu silnika a gasły jak włącze pozycje, albo mijania? Nie moge jeździc na samych pozycjach bo mam niebieskie,a mijania Ala ten xenon. Potwierdź mi tylko to co chce uslyszec :)

k-m-r1- w du*e nie w du*e, jak mi zabiorą dowód to go odbiorę proste, u mnie po mieście widziałem, że latają z takimi i wszystko gra i buczy, więc zobaczymy jak to będzie, mniejsza o to.

a taki mam przekaźnik, na fotosiku mi nie ładowało.
Dzień Dobry! :]
WiewioR_22
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 31 maja 2011, o 19:26
Lokalizacja: Biała Podlaska

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot], robc i 9 gości