szalejący centralny zamek

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

szalejący centralny zamek

Postprzez Chudy87 » 8 lip 2009, o 00:08

Koledzy pomocy, od pewnego czasu mam problem z centralnym zamkiem

Jakieś pół roku temu został zakupiony uniwersalny CZ z pilotem, dwa slave, dwa mastery, podłączenie pod kierunkowskazy. Mam wersje 3D, wiec założony został jeden master jeden slave

Jakiś czas temu przestał działać. Tzn.Gdy wciskałem zamykanie to centralny mi zamykał się i otwierał (odskakiwał jakbym miał otwarte drzwi), po pewnym czasie przestał mi się również otwierać z pilota, zero reakcji. Aż w końcu nawet otwierając jedne drzwi kluczykiem drugi nie reagowały.

Postanowiłem więc sprawdzić co jest. Odkręciłem mastera i gdy poruszyłem siłownik ręką to centralny zadziałał (zamkną drugie drzwi) Pomyślałem więc ze może siłownik się wykończył i jest za słaby, więc wymieniłem go na drugi który miałem w zapasie wszystko było ok, zamykał, otwierał itd.

Do czasu, po 3 dniach sytuacja sie powtórzyła, centralny nie reaguje na otwieranie i nie zamyka sie, Te pół roku temu zakładany miałem go w warsztacie. Zdziwiło mnie trochę że czarny kabelek nie jest nigdzie przytwierdzony ( o ile wiem jest to masa)

Proszę o pomoc, co może być przyczyną takiego szału centralnego??? :cry:

Moduł? Słaby siłownik? Źle podpięty siłownik? Nie podpięty czarny kabelek?
Avatar użytkownika
Chudy87
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 18:06
Lokalizacja: Świecie

szalejący centralny zamek

 

Postprzez Pascal » 8 lip 2009, o 01:00

Wyjmij jeszcze te druty ktore podnosza i zamykaja zamek a razem z nim tygielki...wtedy włącz centralny i zobacz czy pompka otworzy sie i zamknie.Jesli tak to masz zle ustawione te druty a jesli pomka zamknie sie ale nie otworzy lub na odwrot to musisz szukac w eletryce...

ale mysle ze przyczyna beda zle ustawione te druty...
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez pablomed » 8 lip 2009, o 10:05

Jaka pompka. Chudy87, prawdopodobnie źle jest ustawiona długość cięgna od siłownika.
Druga sprawa często marną trwałość mają styki elektryczne w masterze, ale jeśli przy ręcznych próbach zamek się włacza to styki sa ok.
A to że tam jeden kabel nie podłączony to trochę dziwne. Jeśli wychodzi ich pęć z mastera i jeden jest nie podłączony, to wygląda na to że układ miał działać tylko z pilota a nie z kluczyka. I wówczas jeszcze centralka lub kable mogą być winne.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Chudy87 » 8 lip 2009, o 10:37

pablomed napisał(a):Jaka pompka. Chudy87, prawdopodobnie źle jest ustawiona długość cięgna od siłownika.
Druga sprawa często marną trwałość mają styki elektryczne w masterze, ale jeśli przy ręcznych próbach zamek się włacza to styki sa ok.
A to że tam jeden kabel nie podłączony to trochę dziwne. Jeśli wychodzi ich pęć z mastera i jeden jest nie podłączony, to wygląda na to że układ miał działać tylko z pilota a nie z kluczyka. I wówczas jeszcze centralka lub kable mogą być winne.


1. Nie jest podłączony kabel czarny od modułu
2. Ja nie pisałem nic o pompce, mam elektryczny zamek
Avatar użytkownika
Chudy87
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 18:06
Lokalizacja: Świecie

Postprzez Pascal » 8 lip 2009, o 11:30

Chodzilo mi o zamek zeby sprawdzic czy sie podnosi i zamyka...wkradl mi sie blad... :-P
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez Dziki » 11 lip 2009, o 18:23

Sedes Vito mojego kolegi odwalał podobne maniany... Okazało się że to wina zamka w drzwiach, a przy okazji zasyfiałych styków. taki banał... Od częstego trzaskania przez baranów traktujących nie swój samochód (samochód firmowy) jak worek treningowy :zly: , zamek się co nieco pokiereszował i drzwi po zatrzaśnięciu lekko odstawały. Central przez to wariował, bo uznawał, że drzwi są otwarte. Jak zmieniliśmy zamek i przeczyściliśmy wszystkie styki kabli, tak wszystko działa do tej pory... :ok:
Wykonuję konserwacje podwozi i nadwozi :) tanio i porządnie... kontakt - PW lub gg
Avatar użytkownika
Dziki
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 lip 2009, o 22:33
Lokalizacja: Ryjewo (pomorze)

Postprzez Chudy87 » 11 lip 2009, o 19:25

dwa dni temu jeszcze raz sprawdziłem zamek, odkręciłem siłownik, sprawdziłem czy działa ręcznie i było ok, przykręciłem i jak narazie działa ok, odpukać :)
Avatar użytkownika
Chudy87
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 18:06
Lokalizacja: Świecie

Postprzez barsliw » 16 mar 2011, o 16:31

Witam, żeby nie tworzyc nowych tematów napiszę tu.
Kupiłem centralkę sterującą centralnym zamkiem z pilotami.
Podłączyłem jak na forum przykazano.
Otwieranie do zielonego a zamykanie do szarego.
I owszem,zamykać zamyka ale już nie otwiera.
What the fuck???
Z kluczyka centralny zamyka oba drzwi i bagaznik bez problemu. Otwiera również.
Tylko,dziwne jest to,ze zamek w prawych drzwiach również tak robi.
Wychodziło by ze oba są master a chyba ten w prawych drzwiach powienien być slave??
Ktoś się spotkał z czyms takim.
Podawałem +12V na szary i zielony koło pompki w bagażniku i w przypadku szarego zamyka ,ale po podaniu 12V na zielony nie otwiera.
Podkreślam, z kluczyka działa i mierząc szary i zielony przy zamykaniu i otwieraniu jest impuls 12V na tych przewodach.
Centralka jest sprawna.
barsliw
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 16 mar 2011, o 21:33

Termin master raczej używa się do zamka elektrycznego. Tu masz włączniki w zamku uruchamiane kluczykiem z obu drzwi i kierowcy i pasażera.
Co do problemu to napisz czy z kluczyka zarówno otwieranie i zamykanie działa jak należy, to znaczy wystarczy leciutko tuszyć kluczykiem, czy przy zamykaniu starczy leciutko a przy otwieraniu trzeba mocniej. Po drugie pompka może być tak ustawiona że działa dopiero po drugim impulsie z kluczyka sprawdź to i napisz. Na podstawie tego co napisałeś są dwie możliwości: zepsuta pompka, lub ustawiona na otwieranie po drugim ruszeniu kluczykiem ( żeby działał po pierwszym trzeba podac masę dodatkową na pin 6 wtyczki pompki, czyli pociągnąć ją od pinu 3 gdzie jest zawsze.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez barsliw » 17 mar 2011, o 00:54

Hmm...w zasadzie to z tym ruszaniem kluczykiem to "jak zawieje".
Ale z tego co zaobserwowałem, to łatwiej się zamyka niż otwiera. Czasem przy otwieraniu trzeba powtórzyć przekręcenie kluczykiem. Tak jakby nie miał siły...
Jutro spróbuję tą opcję z masą na 6 pin wtyczki. Czy nic nie popsuję, jeśli to nie będzie właściwa droga?

[ Dodano: 2011-03-29, 17:19 ]
Problem rozwiązany.
Dziś się zawziąłem i podszedłem do tematu raz jesszcze.
Prawdopodobnie,albo nie z tego przewodu wziąłem plus i moze za mały prąd płynał by otworzyć zamki lub masa niedokładnie stykała.
W kazdym razie hula elegancko i to razem z kierunkami.
Do zamknięcia.
barsliw
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21 lut 2011, o 13:25
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości