szyberdach

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

szyberdach

Postprzez prezesik » 21 kwi 2010, o 19:06

Witajcie!

Pytam, bo jeszcze tego nie przerabiałem:

Co się dzieje, ze nie chowa mi się szyber pod dach? Uchyla się do góry i zamyka, ale przy przesunięciu przełącznika do tyłu szyber lekko opuszcza się tylko w dół i tak jakby się silniczek wyłączał... szyber nie chowa się pod dach.

Przez cały czas użytkowana golfa (4 lata) przy otwieraniu i zamykaniu szybra (szczególnie przy chowaniu pod dach) czuć było taki lekki zapach spalenizny gumy...

Podpowie ktoś gdzie dokładnie szukać przyczyny?

Czy może silniczek działa na podobnej zasadzie co silniczek wycieraczki tylnej, że są tak jakieś styki, które blokują/wyłączają silniczek?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

szyberdach

 

Postprzez Edek12345 » 21 kwi 2010, o 21:57

a prowadnice masz dobre ?
Piszę poprawnie po polsku.


Mój golf >>>> moj-golf/gofer-1-6-cl-europe-t9691.html <<<<
Avatar użytkownika
Edek12345
Members
 
Posty: 636
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 11:53
Lokalizacja: Siedliska koło Stróż

Postprzez Bradley » 21 kwi 2010, o 22:37

a prowadnice masz dobre ?

Od teog bym zaczal bo na to wskazuje objaw.

Silniczek kreci sie w jedna strone - szyber sie podnosi
Silniczek kreci sie w druga strone - szyber sie uchyla
Tak to dziala.
Jak masz peknieta prowadnice (mocowanie linki z prowadnica) to szyber sie podnosi ale nie moze uchylic.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez TRD » 23 kwi 2010, o 22:30

po zimie mam identyczny objaw (w zimę szyber nie ruszany), ale wcześniej przy pozycji "do tyłu" słychać było zawsze takie "stuknięcie" więc pewnie prowadnica poszła
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez Bradley » 28 kwi 2010, o 20:54

TRD napisał(a):"stuknięcie" więc pewnie prowadnica poszła

To pewnie byl odglos kiedy "piesek" wchodzil nad a nie pod drugiego pieska. Wtedy najczesciej jeden strzal oznacza zlamanie prowadnicy ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez prezesik » 1 maja 2010, o 19:04

Dzisiaj zdjąłem szybę i okazało się, że na końcu prowadnicy ułamał się taki dziubek z gumką. Podczas chowania szyby element który dochodzi do prowadnicy i przyciska ją w dół poprostu zapiera się o prowadnicę bo ta za wysoko odstaje, i właśnie to jest przyczyną pękania prowadnic.
Po za tym coś jest nie tak z linką, bo po wysuwaniu szyby spod dachu lewa strona ma luz ok 4-5 cm i zostaje w tyle w porównaniu do prawej strony. Dopiero jak podnoszę szybę w górę prowadnica dochodzi do końca szyny i wpada w swoje miejsce.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Bradley » 1 maja 2010, o 20:17

A ja zabezpieczylem tak szyberdach:

<
1.JPG


Uzylem wezyka igielitowego 3mm >>kolor czerwony<< (srednica czarnej zepsutej gumeczki, ktora jest wyslizgana z jednej strony), ktorego nasadzilem do konca (rysunek ponizej), a nastepnie na wezyk 3mm nasadzilem wezyk 4mm >>kolor cyan<< Calosc zabezpieczylem poxipolem >>kolor zielony<< aby wezyki jakims cudem nie spadly. Miejsce gdzie byla czarna wadliwa gumeczka jest teraz wyzej o jakies 0,5mm od oryginalu.

I juz caly rok przejezdzilem bez awarii ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez prezesik » 1 maja 2010, o 21:02

No tak, ale pierw muszę dorobić do prowadnicy ten dziubek, na którym znajduje się gumka.
A co się dzieje, że obie prowadnice nie idą równo, tylko pierw prawa, a później lewa? Czy to jest wina linki?
Jutro poświęcę się i zdejmę całą podsufitówkę i wyjmę szyber.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Bradley » 1 maja 2010, o 21:37

Widocznie ktos juz rozbieral mechanizm i zle poskladal. Jest mozliwosc poskladania tego tak, ze piesek po jednej stronie mechanizmu nie bedzie w tej samej linii co po drugiej stronie.
Najlepsza metoda to recznie dopchac prowadnice do konca zakresu (czyli do przodu), nastepnie pociagnac do tylu tak aby szyber podniosl sie do gory, wtedy podlaczyc silnik elektryczny i w powietrzu zakrecic nim naciskajac przycisk "otwieranie do gory". Zamontowac silnik do mechanizmu, nacisnac guzik zamykanie i koniec kalibracji :P
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez prezesik » 1 maja 2010, o 21:48

Bradley napisał(a):Widocznie ktos juz rozbieral mechanizm i zle poskladal.
Nie wiem, czy było tak wcześniej, ale poprzedni właściciel mówił, ze zapłacił tysiąca za wymianę linek w szyberku.

Powiedz mi jeszcze, czy podsufitówka jest przyklejana, czy trzyma się na zaczepach?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Bradley » 1 maja 2010, o 23:42

Trzyma sie na: daszkach slonecznych, na raczkach do trzymania po bokach (tych nad kazdym z drzwi), na uszczelce wokol szybera, na plastiku przy tylnej szybie, na plastikach na srodkowym slupku, przednich slupkach, tylnych slupkach.
Klejona nie jest ale jak ja zdejmujesz to polecam druga osobe zeby trzymala bo podsufitka nie jest za bardzo sztywna przy najcienszym miejscu (kolo wyciecia na szyber) i moze sie zlamac/zalamac tektura w tym miejscu i brzydko wyglada material.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez prezesik » 2 maja 2010, o 10:03

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości