szyberdach

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

szyberdach pomocy

Postprzez pepis » 24 cze 2008, o 19:30

Witam, mam taki problem z szybrem, do góry i zamykanie działa normalnie ale przy całkowitym otwieraniu dochodzi do niecałej połowy i staje. Rozebrałem silniczek i są tam krańcówki na takim kole zębatym i według mnie jest to źle ustawione tzn poprzedni właściciel chyba na siłę przekręcił i nie chodzi tak jak powinien, za wcześnie go wyłącza.Przy wyciągniętych krańcówkach idzie pięknie do końca i z powrotem tylko trzeba uważać żeby czegoś nie urwać przy końcu :-) . Gdyby ktoś podesłał zdjęcie jak ma wyglądać położenie tej zębatki przy np zamkniętym szyberdachu byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.
pepis
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24 cze 2008, o 19:09
Lokalizacja: Studzionka

szyberdach pomocy

 

Postprzez tomeke4 » 27 cze 2008, o 08:09

szczotki??? gdyby szczotki były uwalone to w ogóle by silnik nie pracował a jeśli dach się odsuwa a w pewnym momencie silnik nie "uciągnie" bo ma opór to zobacz na prowadnice czy nie ma tam różnego rodzaju "śmieci" ;-)
tomeke4
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 18 cze 2008, o 08:02
Lokalizacja: brzozów

Zamykanie szyberdachu

Postprzez dsc1 » 27 cze 2008, o 10:53

Mam pytanko, wymieniłem sobie lewą prowadnice w Golfie 3 od szyberdachu, i nie wiem czemu on nie chodzi tak jak powinien. Uchyla sie, zamknie a jak chce go całkiem otworzyć to ta zapadka nie zaskakuje, albo jak go chce zamknąć i zapadka jest zapadnięta na prowadnice to prawa strona ciągnie ładnie a lewa nie, tzn zapadka schodzi z prowadnicy i szyber chce sie uchylać z lewej strony.
[glow=red] PROSZĘ O POMOC BO SFIKSUJE Z TYM PIERDO... SZYBERDACHEM [/glow]
dsc1
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 cze 2008, o 19:09
Lokalizacja: Połaniec

Postprzez adams » 27 cze 2008, o 15:56

zebym mial czas to bym Ci to opisal dokladnie kolego , nie chcwalac sie ale ten pier... szyberdach juz mam w paluszku, jak wroce po weekendzie to Ci pomoge sorry. W skrocie tylko : ten element na ktorym trzyma sie zapadka i przesuwa te zapadke po prowadnicy, ten element jest uszkodzony, zauwaz ze lewa zapadka nei dotyka tym malym kuleczkiem wogole prowadnic szybra , w przeciwienstwie do prawej gdzie ta zapadka idealnie spaceruje po prowadnicy. Jesli wiesz o co mi chodzi to podklej tylko "gumke pod gumke" pod "jezorek" od zapadki zeby Ci lekko wchodzila w zamek i wtedy powinno byc spoko a to zeby nie wyskakiwal to trzeba na to jakis inny patent wym,yslec, dopoki nei znalazlem tego elementu o ktorym mowilem wczesniej ze masz uszkodzony to poprostu pchalem za szybe do przodu przy zasuwaniu i wtedy sie nie uchylal tylko ladnie dochodzil. POWODZENIA
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez adams » 27 cze 2008, o 16:05

to jak to wytlumaczysz skoro na pierwszym (wolniejszym) biegu zasunie idealnie i go reka nie zatrzymasz , a jak wlacza sie drugi bieg to wystarczy ze palcem prowadnice przytrzymasz i stoi ? u mnie to byla wina silnika i zepsutego drugiego (szybszego) biegu. a to mi sie kojarzy tylko ze zwarciem na wirniku poprostu. i mowie tu o takim przypadku ze specjalnie sobie tak ustawilem silniczek dla sprawdzenia czy to nie jest wina syfu (mimo ze prowadnice wyczyszczone i wysmarowane na nowo) zeby w pozycji UCHYLANIA zasuwal szyber do przodu a opuszczania (zamykania z uchylonego) zeby odsuwal do tylu. i wynik taki jak mowilem czyli dopoki zostawal na wolnych obrotach to szedl i nie dalo rady go reka zatrzymac, kiedy wlaczal sie drugi bieg lekki opor i stawal. Jesli ktos by chcial to praktykowac to uwaga na tylne zabezpieczenie na prowadnicy, bo jak zbyt dlugo przytrzymasz odsuwanie to Ci sie sam nei zatrzyma i uszkodzisz prowadnice.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

szyberdach

Postprzez tomen1986 » 27 cze 2008, o 20:45

mam problem. szyber dach otwiera mi sie do góry bez problemu poziomo sie zacina i kilkanascie razy naciskac zebu go otworzyc i w ten sam sposób zamknac. co jest tego przyczyna?
tomen1986
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: wrocław

Postprzez virus_wrona » 27 cze 2008, o 23:22

Popatrz tu

Używaj opcji "szukaj", bo ten temat był poruszany wielokrotnie. Pozdrawiam!
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez tomeke4 » 2 lip 2008, o 19:59

więc wyciąg całą elektronikę z silnikiem i zobacz na te szczotki ale nie wydaje mi się żeby to była wina silnika...może coś elektronika też pier... ;) sprawdź i daj znać ;)
tomeke4
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 18 cze 2008, o 08:02
Lokalizacja: brzozów

Postprzez broo » 2 lip 2008, o 21:05

Witam

Ja ze swoim szyberdachem w golfie 3 mam taki problem:

raz na jakis czas udaje mi sie go uchylic za pomoca przycisku, natomiast nie ma juz mowy o zamknieciu go lub calkowitym otworzeniu

bez problemu zamyka sie i otwiera za pomoca korbki wiec prowadnice najprawdopodobniej nie sa uszkodzone

co moze byc przyczyna ?

kolejne pytanie - rozebralem silniczek od szyberdachu, sa tam takie 3 biale trybiki, kazdy z nich ma otwor, jesli dobrze rozumiem to przy montazu wszystkie 3 otwory powinny sie pokrywac, pytanie tylko w jakiej pozycji powinien byc wtedy dach ?


pozdrawiam i dzieki za ewentualne odpowiedzi
broo
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 lip 2008, o 21:01
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez adams » 3 lip 2008, o 02:14

3 otwory ?? ło matulu o czym Ty rozmawiasz .... nie czaje o co Ci chodzi, ale powiem Ci jak musisz sobie szyberek ustawic zeby dzialalo, a wiec jak zlozysz silnik to na sucho zanim go jeszcze wlozysz do szyberdachu podlacz go i przytrzymaj "odsuwanie" ... trzymaj dotad az sam sie zatrzyma. Potem nacisnij "uchylanie" i tez trzymaj dotad az sie sam zatrzyma. Dzieki temu kolo zebate rozlaczajace krancowki w silniczku sie ustawi tak jak nalezy. Teraz wcisnij zamykanie i tez trzymaj az sie sam zatrzyma. Teraz recznie ustaw prowadnice tak aby byly w pozycji zamknietej (zamknieta szyba). I wmontuj silniczek. Teraz gdy nacisniesz uchylanie to CI sie uchyli , a gdy odsuwanie to odsunie. Jesli Ci o to chodzilo to powodzenia, a jesli nie to moze masz poprostu spierdzielony przelacznik albo silniczek? Ja gdy jeszcze mialem stary silniczek mialem problem tej kwestii ze nie zatrzymywal sie sam i probowal wysuwac szybe poza szyberdach , a uchylanie chcialo wylamac zawiasy i prowadnice. Problemem byl zimny lut na diodzie niewidioczny golym okiem. moze u Ciebie tez jest cos w tym stylu skoro raz dziala a raz nie. Na odleglosc to mi ciezko powiedziec :(

tomeke4 napisał(a):więc wyciąg całą elektronikę z silnikiem i zobacz na te szczotki


łatwo powiedziec wyciag elektronike, wiesz jaki problem jest pozniej przy zlozeniu tego cholernego szczotkotrzymacza. Jesli sie Kolega czuje na silach to powodzenia ... ;-)
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez SotoM » 3 lip 2008, o 08:53

adams - ( prowadnice wyczyszczone i wysmarowane na nowo)
i tu kolego zrobiłes błąd. jak wyszysciłes prowadnice to trzeba było je zostawic nie smarujać na nowo. to własnie przez ten smar łamia sie prowadnice- piach kurz miesza sie ze smarem robi sie taki smar ścierny i przez to sie prowadnica blokuje w szynie i sie łamie pod obciążeniem a przy tym oporze dostaje silniczek po tyłku.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez darkker » 3 lip 2008, o 13:07

miałem ten sam problem
W szukajce znalazłem jak naprawić popsuta prowadnicę .Jest z tym troche roboty ale sprawdziło sie .Poszukaj a znajdziesz

[ Dodano: 2008-07-03, 13:15 ]
to jest link jak naprawić prowadnicę. Ja z niego sokrzystałęm i działa ale jak pisałem wcześniej troche czasu i cierpiwości oraz kilka browarków ;-)
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron