Przerabiałem ten temat tydzień temu w swoim goferku, ale ja mam TDI więc sprawa była banalnie prosta. Też korzystałem z tego opisu na vwgolf.pl. Kolo trochę pokręcił z tym czerwonym kablem. Temat idzie ogarnąć w godzinę, łącznie z zamontowaniem przełączników tam gdzie się nam podoba i pasuje. Mnie cała zabawa kosztowała 12zł.
U mnie tak to wygląda
<
<
<
Schemat opisałem dokładniej niż na vwgolf. Sprawdziłem działanie mojego układu z powyższego schematu i wszystko działa elegancko.
Zamontowałem to przy pomocy ok 4m kabla. Dokupiłem do tego trochę wsuwek, żeby nie bawić się w lutowanie kabli. Przełączniki jakie użyłem to przełączniki kołyskowe. Jeden chwilowy 3 pozycyjny, zastępuje przycisk RES i SET, drugi stabilny ON - OFF tempomatu. Całość należało złożyć do kupy według tego schematu który sobie wcześniej rozrysowałem i podłączyć pod magiczną 4-pinową wtyczkę, która zwykle pląta się gdzieś koło skrzynki z przekaźnikami i bezpiecznikami. Potem podpinamy VAG coma wchodzimy w silnik następnie login. W okienku, które nam wyskoczy wklepujemy kod aktywacyjny 11463. Sprawdzamy w szóstej grupie (w
engine-> bloks), wartości dla włączonych przycisków tempomatu i pedałów. Po sprawdzeniu ruszamy w drogę i cieszymy się działaniem owego ustrojstwa.
Dla jasności przycisk:
ON-OFF - włącza i wyłącza zasilanie tempomatu.
SET - odpowiada za zapamiętywanie obecnej prędkości auta, możemy nim również przyspieszać
RES - odpowiada za powracanie do poprzedniej prędkości - tzn: jeżeli jedziemy określoną prędkością z włączonym tempomatem, to naciskając na pedał hamulca, bądź sprzęgła, tempomat przechodzi w tryb manual. Chcąc powrócić do poprzedniej prędkości, nie robiąc tego przy pomocy pedału gazu, wciskamy przycisk RES. Auto zacznie przyspieszać, aż do momentu gdy, osiągnie wcześniej zaprogramowaną prędkość.
Błędne jest stwierdzenie w opisie z vwgolf.pl że, przycisk RES (czerwony kabel) służy do zwalniania (hamowania).