tempomat

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

tempomat

Postprzez darkmen21 » 18 mar 2011, o 14:22

Elo!
Co jest potrzebne oprócz manetki do podłączenia tempomatu do golfa??bo własnie przed chwilą czytałem na jednej aukcji na allegro, że wystarczy wpiąć tylko wtyczkę i aktywować :zdziwko: w co nie wierzę
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

tempomat

 

Re: tempomat

Postprzez K@mil » 18 mar 2011, o 14:26

darkmen21 napisał(a):Elo!
Co jest potrzebne oprócz manetki do podłączenia tempomatu do golfa??bo własnie przed chwilą czytałem na jednej aukcji na allegro, że wystarczy wpiąć tylko wtyczkę i aktywować :zdziwko: w co nie wierzę


W dieslu zgadza sie, wystarczy zalozyc manetke + vagiem wlaczyc tempomat...

W benzynce to juz zabawa (zerknij na temat kolegi Shibby on zaklada z tego co pamietam) a dlaczego ? ponieważ gaz masz na linkę :P
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez radomiak » 18 mar 2011, o 17:03

K@mil, podzuc jak mozesz jak to sie robi w dislu ;-)
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez sirGrzesio » 18 mar 2011, o 18:04

Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez radomiak » 18 mar 2011, o 23:11

sirGrzesio, dzieki jak czytam 2 sposób to utwierdzam sie ze polak potrafi. powinnismy pracowac w nasa to juz dawno bylibysmy na marsie :-)
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez k-m-r1 » 19 mar 2011, o 00:31

darkmen21, co do bezyniaka to ja kiedyś robiłem projekt sterowania czujnik na pedał gazu licznik impulsów na obrut koła ta by poniżej 40km/h nie działał i krokowiec doczepiony do szajbki gdzie linka jest
fajnie to chodziło ale niestety kosz ...
obecnie wstepnie moge podac arduino 80 zł <trzeba je zaprogramowac> silnik krokowy 40zł sterownik silnika krokowego skłądany samemy 50 zł zaczesci przewody potencjometr i inne bajery takie jak mocowanie silnika krokowego 200
do tego jak zamawiasz przez internet dochodzi przesyłka i jaki jest sens wydac 400 zł ?hmm jedynie fajna zabawka obecnie mój tempomac smiga w malaczu :)
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez vwkarfso » 19 mar 2011, o 21:42

Przerabiałem ten temat tydzień temu w swoim goferku, ale ja mam TDI więc sprawa była banalnie prosta. Też korzystałem z tego opisu na vwgolf.pl. Kolo trochę pokręcił z tym czerwonym kablem. Temat idzie ogarnąć w godzinę, łącznie z zamontowaniem przełączników tam gdzie się nam podoba i pasuje. Mnie cała zabawa kosztowała 12zł.

U mnie tak to wygląda

<
1.jpg


<
2.jpg


<
3.jpg




Schemat opisałem dokładniej niż na vwgolf. Sprawdziłem działanie mojego układu z powyższego schematu i wszystko działa elegancko.

Zamontowałem to przy pomocy ok 4m kabla. Dokupiłem do tego trochę wsuwek, żeby nie bawić się w lutowanie kabli. Przełączniki jakie użyłem to przełączniki kołyskowe. Jeden chwilowy 3 pozycyjny, zastępuje przycisk RES i SET, drugi stabilny ON - OFF tempomatu. Całość należało złożyć do kupy według tego schematu który sobie wcześniej rozrysowałem i podłączyć pod magiczną 4-pinową wtyczkę, która zwykle pląta się gdzieś koło skrzynki z przekaźnikami i bezpiecznikami. Potem podpinamy VAG coma wchodzimy w silnik następnie login. W okienku, które nam wyskoczy wklepujemy kod aktywacyjny 11463. Sprawdzamy w szóstej grupie (w ->engine-> bloks), wartości dla włączonych przycisków tempomatu i pedałów. Po sprawdzeniu ruszamy w drogę i cieszymy się działaniem owego ustrojstwa.

Dla jasności przycisk:
ON-OFF - włącza i wyłącza zasilanie tempomatu.
SET - odpowiada za zapamiętywanie obecnej prędkości auta, możemy nim również przyspieszać
RES - odpowiada za powracanie do poprzedniej prędkości - tzn: jeżeli jedziemy określoną prędkością z włączonym tempomatem, to naciskając na pedał hamulca, bądź sprzęgła, tempomat przechodzi w tryb manual. Chcąc powrócić do poprzedniej prędkości, nie robiąc tego przy pomocy pedału gazu, wciskamy przycisk RES. Auto zacznie przyspieszać, aż do momentu gdy, osiągnie wcześniej zaprogramowaną prędkość.

Błędne jest stwierdzenie w opisie z vwgolf.pl że, przycisk RES (czerwony kabel) służy do zwalniania (hamowania).
------>pozytyVWnie zakręcony<------
---------->
*MÓJ GOLF* <-------------
Avatar użytkownika
vwkarfso
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 1 sty 2011, o 14:59
Lokalizacja: GMB

Postprzez Snejk18 » 19 mar 2011, o 23:09

Nieźle Ci to wyszło :ok:
Mi się nie chciało bawić z kabelkami i przełącznikami, więc poszukałem fabrycznej manetki :p trochę czasu zajęło mi znalezienie takiej (coś czuję, że nie za dużo tego wychodziło...) ale teraz tempomat mam chyba w najwygodniejszym miejscu jakie może być :mrgreen:
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez vwkarfso » 19 mar 2011, o 23:38

Ja nie że, nie mogłem manetki znaleźć co nie chciało mi się na nią tyle kasy wydawać :D
------>pozytyVWnie zakręcony<------
---------->
*MÓJ GOLF* <-------------
Avatar użytkownika
vwkarfso
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 1 sty 2011, o 14:59
Lokalizacja: GMB

Postprzez Snejk18 » 20 mar 2011, o 00:36

vwkarfso napisał(a):Ja nie że, nie mogłem manetki znaleźć co nie chciało mi się na nią tyle kasy wydawać :D


no fakt, tania to ona nie była... ale znajomy wyrwał na szrocie taka za jakieś 20 zł...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez vwkarfso » 20 mar 2011, o 12:11

No za 20zł to i ja nawet bym się nie bawił w te guziki :D :ok:
------>pozytyVWnie zakręcony<------
---------->
*MÓJ GOLF* <-------------
Avatar użytkownika
vwkarfso
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 1 sty 2011, o 14:59
Lokalizacja: GMB

Postprzez zasimex » 11 kwi 2011, o 23:03

Witam Panowie,

Posiadam cały zestaw do swego golfika (benzynka 2.0 AGG) tylko do końca nie wiem co gdzie poprzykręcać, czy może posiada ktoś poradnik, jakieś foto itp?

Szukałem na forach ale znalazłem tylko taki ogólnikowy schemacik i nie do końca wiem bo na tym obrazku tak jakby elementy oderwane od reszty...

Jeżeli ktoś z Was kojarzy temat i znajdzie chwilkę proszę o pomoc.

Pozdr,
Marcin
zasimex
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 lip 2008, o 12:38
Lokalizacja: Białystok


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości